Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، نشست دوره‌ای کمیته فرماندهان ستادهای کل نیروهای مسلح کشورهای جامعه کشورهای مستقل مشترک المنافع در شهر سمرقند برگزار شد.

در این نشست کمیته فرماندهان ستادهای کل نیروهای مسلح کشورهای جامعه همسود،هیئت‌های ستادهای کل نیروهای مسلح آذربایجان، ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، روسیه، تاجیکستان، ازبکستان و همچنین کمیته اجرایی کشورهای جامعه کشورهای مستقل مشترک المنافع شرکت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«والری گراسیموف» فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح روسیه در ابتدای این نشست گفت: امسال وقتی که بسیاری از نشست‌های همکاری‌های بین المللی به صورت ویدئویی برگزار می‌شود، دیدار حضوری فرماندهان ستادهای کل، نشانه سطح بالای روابط متقابل، اعتماد و حسن همجواری است.   

«پاول ایرگاشیف» فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح ازبکستان نیز گفت: تامین امنیت منطقه‌ای و تلاش‌های مشترک وزارتخانه‌های دفاع کشورهای جامعه کشورهای مستقل مشترک المنافع در مبارزه با تروریسم از ابعاد اولویت‌دار همکاری‌های متقابل در فضای همسود است.

در این نشست همکاری‌های سازمان‌های نظامی کشورهای جامعه کشورهای مستقل مشترک المنافع در زمینه دفاع و امنیت بررسی شد. فرماندهان ستادهای کل نیروهای مسلح ستیزه جویی‌ها و تهدیدات امنیت نظامی کشورها را بررسی و در مورد امنیت نظامی اوضاع سیاسی در امتداد مرزهای همسود تبادل نظر کردند.   

کمیته فرماندهان ستادهای کل همچنین افزایش مهارت نظامی- حرفه ای نظامیان را بررسی و همچنین وضعیت امنیت پروازهای هواپیماهای نیروهای مسلح کشورهای جامعه کشورهای مستقل مشترک المنافع در دوران گذشته را تحلیل کردند.

روسای هیئت‌ها در این نشست همچنین با هدف گسترش بیش از پیش همکاری‌های متقابل کشورهای همسود در زمینه نظامی برنامه مراسم‌های مشترک نیروهای مسلح کشورهای جامعه کشورهای مستقل مشترک المنافع برای سال 2021 میلادی را تصویب کردند.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: ازبکستان سمرقند نشست کشورهای جامعه کشورهای مستقل مشترک المنافع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۳۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی نیروهای مسلح کشور برای پاسخگویی خطای دشمن

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اسد خطاب به وزیر بحرینی: همبستگی کشورهای عربی به ثبات در منطقه می‌انجامد
  • استقرار بالگرد نیروهای مسلح در استان ایلام ضروری است
  • استقرار تیپ مستقل ارتش در ایلام از مطالبات دیرینه مردم است
  • صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح در بوکان
  •  نشست مشترک مسئولان قضایی گلستان با جامعه کارگری و کارفرمایی استان برگزار شد
  • واکنش ایران به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح
  • واکنش وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح ایران
  • ۶۵۶ ایل و طایفه مستقل در ایران زندگی کوچندگی دارند
  • آمادگی نیروهای مسلح کشور برای پاسخگویی خطای دشمن
  • دادستانی انتظامی قضات جوان، مومن و متعهد را به جامعه معرفی می کند