Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز رضا محمدعلی بیگی* :

ارزیابی اظهارات مسئولان صنعت حمل و نقل دریایی کشور در حوزه قانون منع استفاده از سوخت با سولفور بیش از 0.5 درصد در تمام کشتی‌ها از ابتدای ژانویه سال 2020 طی 2 سال گذشته در قالب مصاحبه با اصحاب رسانه و یا نشست‌های مرتبط، به مخاطبان این‌گونه خبرها کمک می ‌کند تا چالش‌های اجرای این قانون، به درستی شناسایی و ارزیابی شوند و در انتها با آگاهی یافتن از ریشه اصلی این چالش‌ها، راهکارها در قالب هم افزایی همه ذینفعان دریایی، پیدا و ارائه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چرا که شناسایی دقیق دلایل چالش‌ها، پیش نیاز پیدا کردن راه حل‌هایی است که بتواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با حداقل هزینه مشکلات را برطرف نمایند و از طرفی سبب خواهد شد تا با اقداماتی از تکرار تعدادی از آنها در آتی جلوگیری گردد و نیز تهدیدها به فرصت تبدیل شوند. چرا که با توجه به ماهیت بین‌المللی بودن این صنعت و روند کنونی رشد و استفاده از فناوری در صنعت حمل و نقل دریایی و بالطبع تدوین و اجرای قوانین جدید، چالش‌ها همیشگی هستند و فقط نوع و تعداد آنها متفاوت خواهد بود.

حال با جمع‌بندی اظهارات مطرح شده طی 2 سال گذشته در قالب فایلی 17 صفحه‌ای با محوریت قانون سوخت کم سولفور، مخاطبان می‌توانند با مقایسه آمار و ارقام ذکر شده توسط مسئولان دخیل در صنعت حمل و نقل دریایی و نیز مطلع شدن از دغدغه‌ها، وعده‌ها و پیشنهادات ایشان، پی به چالش‌ها و فرصت‌ها ببرند و نیز فرصت‌هایی که از دست رفت! و از دست دادن آن فرصت‌ها سبب گشته تا در این شرایط سخت اقتصادی، دغدغه دیگری بر دغدغه‌های مردم این دیار افزوده شود.

در وعده‌های اظهار شده توسط مسئولان می‌بایست به معنا و مفهوم فراهم کردن سوخت منطبق برای کشتی‌ها، توجه ویژه‌ای شود چرا که فراهم نمودن از 2 طریق امکان پذیر است؛ تولید سوخت منطبق در کشور یا واردات آن به کشور. نباید فراموش کرد که پی بردن به دلایل اصلی تعلل در تولید سوخت منطبق به میزان مورد نیاز کشتی‌های ایرانی در موعد مقرر، چرایی عدم طراحی، تولید و نصب دستگاه تصفیه کننده گاز خروجی از دودکش کشتی‌ها (Scrubber) در داخل کشور تا پیش از ژانویه سال 2020 و نیز توجه به موقع به دیگر راهکارهای موجود، دغدغه امروز فرهیختگان دریایی کشور است. دلایل و چراهایی که اگر همین امروز به آنها توجه نشود صنعت حمل و نقل دریایی کشور در سال‌های آتی با چالش‌های اساسی تری مواجه خواهد شد.

برای اطلاع از این اظهارات مسئولان اینجا کلیک کنید.

* کارشناس حمل و نقل

رضا محمدعلی‌بیگی وبلاگ‌نویس آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: رضا محمد علی بیگی سوخت کم سولفور صنعت حمل و نقل دریایی قانون سوخت کم سولفور صنعت حمل و نقل دریایی چالش ها کشتی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۳۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف قرار گرفتن یک کشتی در سواحل یمن

شرکت انگلیسی ناظر بر حوادث دریایی از هدف قرار گرفتن یک کشتی در شمال غربی سواحل یمن خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، سازمان تجارت دریایی انگلیس امروز دوشنبه اعلام کرد که این سازمان یک گزارش از حادثه‌ای در 45 مایل دریایی (84 کیلومتری) شمال غربی المخا یمن دریافت کرده است.

این شرکت وابسته به نیروی دریایی انگلیس ادامه داد که از سوی «افسر امنیتی شرکت» از یک انفجار در نزدیکی یک کشتی تجاری مطلع شده است.

این شرکت با اشاره به اینکه کشتی و خدمه در امنیت هستند، افزود که «افسر امنیتی شرکت» گزارش داد این کشتی متحمل خسارت شده و در حال حرکت به سمت بندر بعدی است.

گزارش وقوع حادثه دریایی جنوب شرق عمان

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مسئولان در چینش داوران دقت کنند/ امیدوارم نفت در لیگ ماندنی شود
  • حمله به یک کشتی در بندر «المخا» یمن
  • حمله به یک کشتی در سواحل یمن
  • هدف قرار گرفتن یک کشتی در سواحل یمن
  • حادثه دریایی جدید در غرب یمن
  • کشتی کانتینری در دریای سرخ با چند موشک هدف قرار گرفت
  • آژانس عملیات تجارت دریایی انگلیس از وقوع حادثه در شرق یمن خبر داد
  • وقوع یک حادثه در آب‌های شرق یمن
  • «ادز آپ» به بررسی چالش های تبلیغات دیجیتال در ایران می پردازد
  • معمای «مثلث برمودا»