Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-06@16:45:08 GMT

خاتمی از کاندیداتوری سیدحسن خمینی حمایت می‌کند؟

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۱۳۲۴۹

خاتمی از کاندیداتوری سیدحسن خمینی حمایت می‌کند؟

به گزارش تابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، از مدت‌ها پیش اختلافشان شروع شده بود؛ حالا روز به روز بیشتر به انتخابات ریاست جمهوری سال آینده نزدیک می‌شویم زمزمه‌های اختلاف درونی اعضای حزب کارگزاران هم بیشتر به گوش می‌رسد.

احمد شریف عضو شورای عالی اصلاح‌طلبان گفته است : معتقدم دیگر اصلاح‌طلبان به این نتیجه رسیدند که اگر قرار است که گزینه ای برای انتخابات ریاست جمهوری معرفی کنند، حتما باید شناسنامه اصلاحات داشته باشد و سابقه روشن و شفافی در گذشته داشته و معتقد به اصلاح‌طلبی باشد تا در صورت احراز پست ریاست جمهوری برنامه‌های اصلاح‌طلبان را اجرایی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمود میرلوحی عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان هم در این باره گفته است: ما نمی توانیم نامزد اجاره کنیم، ما می گوییم شرایط کشور و مسیری که به پیش می رود دیگر مسیر بازگشت به سیاست های قبل از ۹۲ نیست.

حسین مرعشی سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی هم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان در این باره گفته بود: افرادی نظیر اسحاق جهانگیری، محسن هاشمی، عبدالناصر همتی، ملک‌زاده و هاشمی طبا جزو لیستی هستند که می‌توانند مد نظر کارگزاران باشند.

صحبت‌های این اعضای حزب کارگزاران نشان از عزم جدی کارگزاران برای معرفی محسن هاشمی و اسحاق جهانگیری به عنوان نامزدهای اصلی این حزب داشت و هیچ‌کدام هم نامی از علی لاریجانی یا هر نامزد غیر اصلاح طلب دیگری به میان نیاورده بودند؛ اما نکته قابل توجه این است که محمد عطریانفر در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است اصلاح طلبان در دقیقه ۹۰ با یک نامزد وارد انتخابات شوند، پاسخ داده است «بله، این اتفاق دور از ذهن نیست»

پس از این بحث و جنجال‌ها بود که چندی پیش یدالله طاهرنژاد، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران گفت: گزینه‌ای که بتواند رای‌آور و اعتمادساز باشد وجود دارد ولی بعید می‌دانم مصادیق به این زودی به جامعه معرفی شوند. ما در کارگزاران به طور بالقوه می‌توانیم از آقای محسن هاشمی و آقای جهانگیری نام ببریم، این دو نفر این قابلیت را دارند تا مطرح شوند.

علاوه بر این محمد عطریانفر دیگر عضو این حزب هم گفت وگویی گفته بود: «اسامی متعددی مطرح هستند، باید به مسائل نگاه واقع بینانه داشت و نباید بر اساس پیشگویی کارها را پیش برد. افرادی همچون آقایان اسحاق جهانگیری، محسن هاشمی، مصطفی معین، مسعود پزشکیان، محمدرضا عارف و سایر افراد ظرفیت بالقوه ای هستند که می توانند مورد اجماع قرار بگیرند».

عطریانفر در بخش دیگری هم گفته بود که «بر اساس تجربه تاریخی، شورای نگهبان، جریان و نامزدهای مرتبط با کارگزاران را نمی پذیرد، اگر فردی نزدیک به این جریان بتواند خود را از سد شورای نگهبان عبور دهد، نگاه های بدبینانه از سوی اصولگرایان به سمت او جلب می شود و جریان مقابل تلاش می کند او را در یک پیچ تاریخی از صحنه بیرون کند و اگر نتوانند به صراحت می گویند از دست ما در رفته است».

و این صحبت شاید ذهن را به سمت حرف حسین الله کرم ببرد که گفته بود: سیدحسن خمینی نامزد اصلاحات است.کمااینکه چندی پیش هم سیدحسن خمینی با اعضای حزب کارگزاران سازندگی و جمعی از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب شهرستان ری دیدار داشت.

موضوعی که علی محمدنمازی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران، گفت: معتقدم که او یک چهره بالقوه است که می‌توان بر روی او ائتلاف کرد و اگر به میدان بیاید اکثریت قاطع افراد احزاب اصلاح طلب مثل خاتمی و موسوی خوئینی ها از او حمایت خواهند کرد.

او در ادامه تاکید کرده است: اگر سید حسن خمینی به میدان بیاید کارگزاران از او حمایت خواهد کرد و اگر حزب کارگزاران قرار باشد با نامزدی به میدان بیاید ترجیح با هاشمی است و پس از او جهانگیری.

منبع: تابناک

کلیدواژه: علائم کرونا دونالد ترامپ کریم اکبری مبارکه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 جو بایدن زلزله ازمیر سید حسن خمینی احمد شریف اصلاح طلبان خاتمی علائم کرونا دونالد ترامپ کریم اکبری مبارکه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 جو بایدن زلزله ازمیر حزب کارگزاران اصلاح طلبان محسن هاشمی عضو شورای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۳۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم به رشد تولید و سرمایه‌گذاری در مناطق محروم کمک خواهد کرد

محمد حسن آصفری در گفتگو با خبرنگار قدس با اشاره به ویژگی‌های ‌لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم و ضرورت بررسی این لایه در مجلس شورای اسلامی گفت: ما باید تلاش کنیم تا سیاست های تشویقی برای سرمایه‌گذاری در کشور ایجاد کنیم؛ یکی از این سیاست‌ها ،معافیت‌های مالیاتی و یا کاهش ارقام اخذ مالیات و یا کم کردن نرخ سود تسهیلات بانکی است.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همچنین در اختیار قرار دادن زمین رایگان برای تولید کنندگان می‌تواند به عنوان یکی دیگر از مشوق‌ها در زمینه سرمایه‌گذاری منظور شود، بیان کرد: موارد برشمرده شده به خوبی می‌تواند به رونق تولید و سرمایه‌گذاری در کشور کمک کرده و مانع رکود اقتصادی شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه معافیت‌های مالیاتی می‌تواند در افزایش سرمایه‌گذاری موثر باشد ادامه داد: همچنین این امر می‌تواند به افزایش قدرت پول ملی کمک کرده و می تواند تاثیرات تحریم‌ها را خنثی کند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس تاکید کرد: بنابراین ‌لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقی  اگر به زودی و بدون گرفتن ایرادهای غیرمنطقی در مجلس به تصویب رسیده و به مرحله اجرا برسد، با توجه به مشوق های هدفمند اعطا شده و کاهش مالیات تولید، به رشد تولید و سرمایه‌گذاری در مناطق محروم کمک خواهد کرد .

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ‌لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم می‌تواند کمک‌های خوبی در راستای سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی باشد، ادامه داد: همچنین ما چندین سال است که با معضل نقدینگی رها شده در جامعه مواجه هستیم بنابراین این لایحه به درستی می‌تواند نقدینگی را در امر تولید متمرکز کرده و اعتماد مردم را به سرمایه‌گذاری و همچنین تحقق جهش تولید با مشارکت مردم در اقتصاد را میسر کند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه ‌لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم می‌تواند در جذب و مشارکت مردم در اقتصاد کارساز باشد، ادامه داد: همچنین در این لایحه به موضوع اعطای مشوق مالیاتی جهت جلوگیری از خام فروشی و حفظ زنجیره ارزش تولید اشاره شده است و می تواند تاثیرات خوبی را در جلوگیری از خام فروشی ایجاد کند.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ‌لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم می‌تواند در تحقق عدالت مالیاتی موثر باشد،  بیان کرد:  ما هر چقدر بتوانیم نرخ مالیاتی از تولید و سرمایه گذاری را کمتر کنیم ، این امر می تواند تورم موجود در کشور را کاهش داده و در کنترل نقدینگی موثر باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مسیر رسیدن به توسعه سرمایه‌گذاری مولد و رشد اقتصادی از محل افزایش جذابیت پروژه‌های تولیدی خواهد بود. در این میان مهم‌ترین مشوق در دسترس دولت برای توسعه اقتصادی، مبتنی بر اعطای مشوق‌های مالیاتی است که تاکنون اثرگذاری موفقیت‌آمیزی در تحریک سرمایه‌گذاری مولد نداشته است. از همین رو و با درک اهمیت اصلاح معافیت‌های مالیاتی، دولت سیزدهم به سمت اصلاح قوانین مالیاتی رفته است و اخیرا نیز لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم را مد نظر قرار داده که امیدواریم هرچه سریع‌تر در مجلس مورد بررسی قرار گرفته و پس از چکش کاری به تصویب برسد.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • طنین نوای لبیک حجاج در حسینیه امام خمینی(ره)
  • درخواست محمد هاشمی از نمایندگان مجلس آینده
  • افغانستانی‌ها بمانند یا بروند؟!/ ردّ پای ۲۰ ساله لیدر اصلاح‌طلبان در مشکلات مردم و ایران
  • افغانستانی‌ها بمانند یا بروند؟!/ ردّ پای 20 ساله لیدر اصلاح‌طلبان در مشکلات مردم و ایران
  • مذاکرات مهدی کروبی با شورای نگهبان به روایت آیت الله هاشمی /سردار سلیمانی و ناطق نوری مهمانم بودند /آقای حجازی از بهزاد نبوی دلخور بود
  • هم‌اینک دنیا فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل دارای حقوق‌ بین‌الملل به رسمیت می‌شناسد
  • تاکید استاندار بر تشکیل شورای عشایر چهارمحال و بختیاری
  • اعتراف عجیب سیدمحمد خاتمی /مولوی سُنی فراری از مشهد در افغانستان کشته شد /بازخوانی خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی
  • ‌لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم به رشد تولید و سرمایه‌گذاری در مناطق محروم کمک خواهد کرد
  • فیلم| ماجرای هدیه‌دادن سیدحسن نصرالله به معلم سردار زاهدی