Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خارجه روسیه در پاسخ به درخواست کمک "پاشینیان" از ولادیمیر پوتین، اعلام کرد: در صورت انتقال درگیری‌های نظامی به خاک ارمنستان، مسکو طبق مفاد پیمان دوستی، همکاری و کمک متقابل، کمک‌های لازم را به ایروان ارائه خواهد داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای در ارتباط با درخواست "نیکول پاشینیان" نخست وزیر ارمنستان از رئیس جمهور ولادیمیر پوتین، اعلام کرد که اگر درگیری‌های نظامی مستقیماً به خاک ارمنستان منتقل شود، مسکو مطابق با مفاد پیمان دوستی، همکاری و کمک متقابل دو کشور، کلیه کمک‌های لازم را به ایروان ارائه خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

در بیانیه وزارت خارجه روسیه یادآوری شده است: «ما پایبندی فدراسیون روسیه به تعهدات متحدانه خود در قبال جمهوری ارمنستان، از جمله تعهدات مربوط به پیمان دوستی، همکاری و کمک متقابل بین روسیه و ارمنستان، مربوط به تاریخ 29 آگوست 1997 را مورد تأیید قرار می‌دهیم. مطابق با این پیمان، در صورت انتقال مستقیم درگیری‌های نظامی به خاک ارمنستان، روسیه تمامی کمک‌های لازم را به ایروان ارائه خواهد داد.

دفتر مطبوعاتی وزارت امور خارجه ارمنستان، امروز (شنبه) اعلام کرد که نخست وزیر ارمنستان نیکول پاشینیان از "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه درخواست کرده تا رایزنی‌ها برای تعیین شکل حمایت مسکو در راستای تأمین امنیت جمهوری ارمنستان، آغاز شود.

طبق اطلاعات وزارت خارجه ارمنستان، نیکول پاشینیان امروز (31 اکتبر/ 10 آبان ماه) نامه‌ای برای ولادیمیر پوتین ارسال کرده و در آن وضعیت در نتیجه حملات نظامی آذربایجان و ترکیه به منطقه قره باغ کوهستانی و چالش‌های بوجود آمده برای ارمنستان در رابطه با این اوضاع را به طور کامل تشریح کرده است.

پاشینیان در این نامه با اشاره به مشارکت تروریست‌های خارجی از خاورمیانه در نبردها علیه قره باغ کوهستانی، توجه رئیس جمهوری روسیه را به این مسئله جلب کرد که اقدامات خصمانه در حال نزدیک شدن به مرزهای ارمنستان است که در واقع تجاوزات نظامی خاک جمهوری ارمنستان محسوب می‌شود. با توجه به این مسئله، پاشینیان بر اساس روابط متحدانه بین ارمنستان و روسیه و ماده دوم "پیمان دوستی، همکاری و کمک متقابل" 29 آگوست سال 1997، آغاز رایزنی‌های فوری برای تعیین نوع و میزان کمک‌هایی که مسکو می تواند به ایروان برای تأمین امنیت کشور ارائه دهد را ضروری دانست.  

پاشینیان استقرار مرزبانان روسیه در منطقه قره باغ را تأیید کردپاشینیان: تحریکات ترکیه نبود جنگ قره باغ آغاز نمی‌شدموافقت علی‌اف و پاشینیان با دیدار دوجانبه در مسکو

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ارمنستان ولادیمیر پوتین اخبار روسیه ارمنستان ولادیمیر پوتین اخبار روسیه همکاری و کمک متقابل ولادیمیر پوتین پیمان دوستی قره باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۳۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده ارتش: پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهیم داد

سرلشکر موسوی گفت: جمهوری اسلامی ایران به دنبال گسترش جنگ نیست لیکن در جنگ اراده‌ها، پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، با حضور در مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش، وعده صادق را جلوه زیبایی از وحدت و هم افزایی ارتش و سپاه و وزارت دفاع عنوان کرد.

فرمانده کل ارتش افزود: این عملیات که با محوریت نیروی هوافضای سپاه، هم افزایی ارتش و وزارت دفاع و هدایت ستاد کل نیروهای مسلح با موفقیت انجام شد، کام همه دوستان انقلاب اسلامی را شیرین و دشمنان را از قدرت بازدارندگی ایران شگفت‌زده کرد.

موسوی، با شکرگزاری به درگاه احدیت و تبریک این موفقیت و ظهور قدرت اراده ملت ایران به محضر فرماندهی معظم کل قوا، از ستاد کل نیروهای مسلح که با تدبیر شایسته و هم‌افزا و راهبری دقیق عملیات، اراده و همت رزمندگان اسلام را  هم جهت و معطوف به هدف، به فرجامی غرور آفرین، رهنمون ساخت، قدردانی کرد.

فرمانده کل ارتش خاطرنشان کرد: به دلاور مردان سپاه پاسداران خداقوت و دست مریزاد عرض می‌کنم و از آحاد همرزمان عزیز نقش آفرین، به‌ویژه رزمندگان پدافند و نیروی هوایی و  خانواده محترم فرماندهان و رزمندگان که همواره با تحمل سختی‌ها، توفیقات نیروهای مسلح را میسر ساخته‌اند، صمیمانه قدردانی می‌کنم.

وی بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش برای اقدام، تاکید و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به دنبال گسترش جنگ نیست لیکن در جنگ اراده‌ها، پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد.

موسوی، همچنین از خداوند بزرگ برای ملت سربلند ایران، عزت روز افزون و برای محور مقاومت به‌ویژه مردم مظلوم فلسطین و غزه قهرمان، پیروزی نهایی و برای رژیم کودک‌کش صهیونیستی تسریع در زوال مختوم را مسئلت کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ناآرامی‌ها در ارمنستان به دنبال واگذاری ۴ روستا به جمهوری آذربایجان
  • محکومیت حمله اسرائیل به سفارت ایران در نشست بریکس
  • افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز | تصمیم کشور همسایه بعد از اقدام ایران
  • درباره رابطه ایران با گرجستان و ارمنستان!
  • فرمانده ارتش: پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهیم داد
  • ارمنستان قصد بازگشت نظامی به منطقه قره باغ ندارد
  • پاشینیان: ارمنستان قصد بازگشت نظامی به منطقه قره باغ ندارد
  • ارمنستان : عملیات تعیین مرز با آذربایجان را آغاز کردیم
  • به توافقات انجام شده بین آذربایجان و ارمنستان احترام می‌گذاریم
  • کنعانی: به توافقات انجام شده بین آذربایجان و ارمنستان احترام می‌گذاریم