Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@22:24:37 GMT

هفته وحدت فرصت روشنگری و بصیرت افزایی است

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۱۴۱۵۵

هفته وحدت فرصت روشنگری و بصیرت افزایی است

ابدالی پوربا اعلام برنامه های هفته وحدت در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان، گفت: هفته وحدت فرصت روشنگری، آگاهی بخشی و بصیرت افزایی است.

« محمد ابدالی پور» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، با گرامیداشت میلاد با سعادت نبی مکرم اسلام(ص) و هفته وحدت، اظهار داشت: ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با تکیه بر توان و ظرفیت بچه های مسجد در طول هفته وحدت برنامه های متنوعی را در دست اقدام دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان با محکوم کردن توطئه دشمنان در اهانت به پیامبر گرامی اسلام (ص)، افزود: هفته وحدت فرصتی برای برنامه ریزی مناسب جهت  روشنگری در برابر توطئه های دشمنان و بصیرت افزایی است.

 

وی خاطرنشان کرد: با توجهبه  اهانت نشریه فرانسوی به ساحت مقدس نبوی(ص) و حمایت رئیس جمهوری فرانسه از این اقدام موهن، امسال تلاش می شود در هفته وحدت برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد با رویکرد آگاهی بخشی و بصیرت افزایی برگزار شود.

 

ابدالی پور با اشاره به برنامه های کانون های فرهنگی هنری در هفته وحدت، بیان کرد: امسال با توجه به شرايط کرونایی و برخی محدوديت ها ویژه برنامه هایی به اقتضاء هر محله و شهرستان با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در فضای حقیقی و مجازی برگزار خواهد شد.

 

اجرای طرح تلاوت نور در مساجد و فضای مجازی در طول هفته وحدت

 

وی از راه اندازی پویش قرائت قرآن خبرداد و گفت: برگزاری طرح تلاوت نور در مساجد  و فضای مجازی توسط کانون های فرهنگی هنری مساجد هر محله و اهدای ثواب  این برنامه به روح پیامبر رحمت(ص) و  اجرای گروهای سرود و تواشیح با مضامین وحدت از جمله برنامه های گرامیداشت هفته وحدت در استان است.

 

ابدالی پور طرح شنبه های با کتاب (معرفی کتاب با موضوع وحدت، حضرت محمد(ص)و...توسط روحانی مسجد) اشاره کرد و افزود: همچنین کاروان سیار در قالب بهار مهربانی با اجرای برنامه های متنوع از قبیل سرود، تواشیح و ... راه اندازی خواهد شد.

 

 وی خاطرنشان کرد: همزمان با هفته وحدت زیارت حضرت رسول الله (ص) در مساجد قرائت می شود.

 

اکران مجازی فیلم های مرتبط با پیامبرگرامی اسلام

 

 مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان گفت: در طی این هفته اکران مجازی فیلم های مرتبط با پیامبر اکرم (ص) انجام می شود.

 

وی از مشارکت بچه های مسجد در پویش ما امت رسول الله هستيم خبرداد و بیان کرد: محورهایی برای توليد محتوا و انتشار آن در  فضای مجازی ذیل پويش #ما_امت_رسول_الله_هستيم، شامل تبيين سبك زندگی پيامبر اعظم (ص) به عنوان اسوه حسنه ای که قرآن از ایشان تعبیر کرده اند، بيانات امام خمينی(ره)  و رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) در خصوص شخصيت پيامبر اعظم(ص) و هفته وحدت؛ سخنان وحدت بخش علمای برجسته شيعه و  اهل سنت در خصوص زمينه های وحدت و انسجام اسلامی از قبيل توحيد، قرآن كريم، پيامبر اعظم(ص)، كعبه به عنوان قبله مشترك، نماز و روزه، حج، جهاد، امر به معروف و نهی از منكر، عكس نوشت وصيت نامه شهدای وحدت و شهدای برادران اهل سنت، فعاليت های ابتكاری و مردمی كانون های مساجد در هفته وحدت و پاسخگويی به شبهات استكبار جهانی برای تفرقه افكنی در جهان اسلام در نظر گرفته شده است.

 

 اجرای پویش مردمی قرائت سوره مباركه محمد(ص)

وی بیان کرد: اجرای طرح تلاوت نور و اهدای ثواب آن به شخصيت والای پيامبر اعظم(ص) و پويش مردمی قرائت سوره مباركه محمد(ص) از طريق سامانه بچه های مسجد ازجمله این فعالیت ها است.

 

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد همچنین با اشاره به در پیش رو بودن راهپیمایی 13 آبان، گفت: اجرای سرود و همخوانی با مضامين وحدت و معرفی شخصيت پيامبر اعظم (ص) به صورت ميدانی در فضای باز، مصلاهای نماز جمعه و بزرگداشت یوم الله 13 آبان به عنوان نماد مقاومت امت رسول الله(ص) در برابر استكبار جهانی و ... نیز از جمله برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان است.

 

استمرار کمک های مومنانه در هفته وحدت

 

ابدالی پور از استمرار کمک های مومنانه به همت کانون های مساجد در هفته وحدت خبر داد و گفت: با همکاری کانون فرهنگی هنری مساجد استان و با مشارکت خیرین طرح کمک های مومناه و اهدای بسته های غذایی، بهداشتی و فرهنگی در بین خانواده های نیازمند و محرومان استان در طول هفته وحدت برگزار می شود.

 

پایان پیام/85

منبع: شبستان

کلیدواژه: ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان پیامبرگرامی اسلام ص هفته وحدت کانون های فرهنگی هنری مساجد فرهنگی هنری مساجد استان بصیرت افزایی هفته وحدت پیامبر اعظم رسول الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۴۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان در گرو بصیرت‌افزایی است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛  حجت الاسلام و المسلمین خاتمی با بیان اینکه رهبری در چند سال گذشته به بصیرت سیاسی تأکید ویژه‌ای داشتند، گفت: رهبری فرمودند که شناخت دشمن نتیجه می‌دهد و این از اهمیت موضوع حکایت دارد.

وی با بیان اینکه دشمنان از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون تمامی برنامه‌های خود اعم از جنگ تحمیلی تا تحریم‌های گوناگون را علیه کشور اعمال کرده اند، افزود: دشمن با اعمال برنامه‌های مختلف به اهداف خود نرسیده و بر این اساس جنگ فرهنگی را مورد توجه قرار داده است.

امام جمعه زنجان به ۹ اردیبهشت روز شورا‌ها اشاره کرد و گفت: در بیانیه گام دوم رهبری، یکی از قدرت‌های موفقیت انقلاب اسلامی مشارکت مردم در مسائل سیاسی و اجتماعی عنوان شده و در این میان مردم صاحبان و حافظان اصلی انقلاب هستند.

حجت الاسلام خاتمی به سال ۱۹۷۵ میلادی شکست آمریکا در جنگ ویتنام پس از ۱۰ سال اشاره کرد و افزود: این واقعه تخریب زیادی به جا گذاشت، اما مردم این کشور مقاومت کردند.

وی به موضوع مبارزه با مفاسد اقتصادی اشاره کرد و گفت: چشمان بیدار باید به این موضوع مهم آگاه باشند و در این میان رهبری در سال ۸۰ در فرمان هشت ماده‌ای به صورت جامع مبارزه با فساد را اعلام کردند که در صورت اجرایی شدن دقیق آن به طور حتم نتایج و آثار و برکات فراوانی به دنبال خواهد داشت.

امام جمعه زنجان به روز یازدهم اردیبهشت روز جهانی کار و کارگر اشاره کرد و ادامه داد: رهبری در جمع کثیری از کارگران کشور جامع‌ترین مطالب را بیان و به این مهم اشاره کردند این قشر پیشتازان جهادی اقتصاد هستند.

حجت الاسلام و المسلمین با بیان اینکه رهبر در این دیدار توصیه‌های عملی و موکد به مسئولان را یادآور شدند، گفت: تعبیر رهبری این بود کارگران قشر قانع، نجیب، رزمندگان عرصه جهاد اقتصادی هستند و ارتقای زندگی آنان ارتقای وضعیت کشور را به دنبال دارد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه کارگران در کشور‌های دیگر وسیله‌ای برای ثروت افزایی ثروتمندان هستند، ادامه داد: کار و تلاش عبادت بوده و این موضوع اهمیت بسزایی دارد.

وی افزود: بنا به فرموده رهبری ستون فقرات اقتصاد کشور تولید و ستون فقرات تولید نیز کارگران است و به نوعی لازم و ملزوم هم محسوب می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی به دیدار اخیر فرماندهان نظامی با رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: ایشان فرمودند اگر مسیر و وظیفه خودمان را درست انجام دهیم خداوند نیز کمک حال خواهد بود.

دیگر خبرها

  • مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان در گرو بصیرت‌افزایی است
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • ۳۰۰ برنامه متنوع در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • توزیع ۱۰۰۰ بسته گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی