Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-06@16:18:00 GMT

مسکو: از ایروان حمایت می‌کنیم

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۱۴۳۶۷

مسکو: از ایروان حمایت می‌کنیم

به گزارش افکارنیوز،

 به فاصله اندکی بعد از رسانه‌ای شدن ارسال نامه نخست‌وزیر ارمنستان به رئیس‌جمهور روسیه که در آن او خواستار کمک مسکو به ایروان برای تضمین امنیت ارمنستان شده است، وزارت خارجه روسیه درباره این درخواست اظهارنظر کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه امروز شنبه اعلام کرد، در صورتی که جنگ ارمنستان و جمهوری آذربایجان (بر سر منطقه قره باغ کوهستانی) به داخل ارمنستان کشیده شود، مسکو با همه کمک‌های ضروری از ایروان حمایت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اظهارنظر وزارت خارجه روسیه در حالی مطرح شده که ساعتی قبل در خبرها آمده بود، نخست‌وزیر ارمنستان با ارسال نامه‌ای به رئیس‌جمهور روسیه از وی خواسته به تضمین امنیت کشورش کمک کند.

دفتر رسانه و مطبوعات وزارت خارجه ارمنستان امروز (شنبه‌) گزارش کرده که «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر این کشور با ارسال نامه‌ای به «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه از وی خواسته به تضمین امنیت کشورش کمک کند.

ارسال این نامه و بیانیه وزارت خارجه روسیه درباره آن در شرایطی مطرح شده که ایروان و مسکو توافق دو جانبه امنیتی و دفاعی دارند و درگیری‌ها بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر منطقه قره باغ کوهستانی به رغم توافق‌های مکرر دو طرف به آتش‌بس همچنان ادامه دارد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در روزهای اول پس از شدت گیری درگیری‌ها بین دو طرف در پاسخ به سوالی در خصوص احتمال دخالت روسیه برای دفاع از ارمنستان گفته بود، درگیری‌ها بین ایروان و باکو بر سر اراضی خارج از ارمنستان (منطقه قره باغ) است و نه داخل خاک ارمنستان.

جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان، دو جمهوری استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی از سال ۱۹۹۲ به دنبال تصرف منطقه قره‌باغ کوهستانی توسط ارمنستان و اعلام خودمختاری این منطقه وارد درگیری نظامی شدند و تلاش‌ها برای حل مناقشه قره‌باغ تاکنون بی‌نتیجه بوده است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ارمنستان وزارت خارجه روسیه مسکو قره باغ ایروان وزارت خارجه روسیه رئیس جمهور روسیه منطقه قره باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۴۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت خارجه روسیه: ناتو برای درگیری احتمالی با روسیه آماده می‌شود

وزارت خارجه روسیه رزمایش «مدافع ثابت‌قدم» ناتو را نشانگر آماده‌شدن این پیمان برای درگیری احتمالی با روسیه عنوان کرد.

 به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه رزمایش «مدافع ثابت‌قدم» کشور‌های عضو پیمان آتلانتیک شمالی موسوم به ناتو را نشانگر آماده‌شدن این پیمان برای درگیری احتمالی با روسیه دانست.

علاوه بر این وزارت خارجه روسیه به اتهام‌زنی ناتو به روسیه مبنی بر انجام حمله‌های ترکیبی از سوی این کشور علیه این پیمان نیز واکنش نشان داد.

وزارت خارجه روسیه تاکید کرد که این اتهام‌زنی ناتو، فریب‌کاری است و برای برانگیختن هیجانات و احساسات ضدروسی انجام می‌گیرد.

گفتنی است ناتو رزمایش «مدافع ثابت‌قدم» را از ۲۴ فوریه آغاز کرده است. این رزمایش تا پایان ماه مه ادامه دارد و با مشارکت بیش از ۹۰ هزار نیرو از ۳۲ کشور عضو این ائتلاف نظامی تحت فرماندهی آمریکا انجام خواهد شد.

مرحله دوم این رزمایش با تمرکز بر جابه‌جایی نیرو‌ها در سراسر اروپا برگزار می‌شود. در جریان این رزمایش، متحدان ناتو قصد دارند تا مطابق ماده ۵ معاهده پیمان آتلانتیک شمالی، سناریوی جنگ علیه «دشمنی هم‌سطح» را پیاده کنند. براساس این ماده، حمله به یکی از اعضای ناتو، حمله به کل ائتلاف تلقی و مجوز اقدام و کمک مقتضی صادر می‌شود.

الکساندر گروشکو، معاون وزیر خارجه روسیه در ماه ژانویه گفت که وسعت رزمایش مدافع ثابت‌قدم ناتو در سال ۲۰۲۴ از بازگشت نهایی و برگشت‌ناپذیر این ائتلاف به نقشه‌های جنگ سرد جهت رویارویی با روسیه حکایت دارد و نشانه‌ای دیگر از جنگ ترکیبی غرب علیه روسیه است.

دیگر خبرها

  • آلمان سفیر خود را از مسکو فرا می‌خواند
  • بارندگی شدید و سیل از دبی به سمت ارمنستان روان شد | فیلم
  • روسیه: به نظرات طالبان در نشست‌های بین‌المللی اهمیت می‌دهیم
  • مسکو از جنگ ایران و اسرائیل چه بهره‌ای برد؟ روسیه تمام تخم‌مرغ‌هایش را در سبد ایران نمی‌گذارد
  • اوکراین : جنگنده سوخوی 25 روسیه را سرنگون کردیم
  • گزارش جدید وزارت خارجه روسیه از وضعیت دردناک حقوق بشر آمریکایی
  • وزارت خارجه روسیه: ناتو برای درگیری احتمالی با روسیه آماده می‌شود
  • لفاظی وزیر دفاع انگلیس در واکنش به تحریمش از سوی ایران
  • واکنش مسکو به اظهارات بورل درباره پایان جنگ اوکراین
  • گسترش همکاری‌ها با کشور همسایه کمکی به دیپلماسی فرهنگی است