Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-26@00:48:26 GMT

افتتاح سامانه ارتباطات مردمی بانک مرکزی

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۱۴۶۰۷

افتتاح سامانه ارتباطات مردمی بانک مرکزی

ایران اکونومیست- سامانه ارتباطات مردمی بانک مرکزی با حضور رئیس کل بانک مرکزی به صورت رسمی افتتاح شد. عبدالناصر همتی در حین افتتاح این سامانه با بیان اینکه از امروز سامانه ارتباطات مردمی بانک مرکزی به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرده است، گفت: طی دو یا سه ماه گذشته و به منظور برطرف کردن برخی نواقص احتمالی، این سامانه به طور آزمایشی فعالیت خود را آغاز کرده بود اما طی روز جاری این سامانه به طور رسمی افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: پیش از این پاسخگویی و پیگیری درخواست‌ها و انتقادات مردمی، از طریق ادارات مختلف در بانک مرکزی انجام می‌شد؛ اما در حال حاضر این موارد به صورت متمرکز و با هدف یکپارچه‌سازی امر پاسخگویی از طریق «سامانه ارتباطات مردمی بانک مرکزی» پیگیری می‌شود.
همتی با بیان اینکه سامانه ارتباطات مردمی گامی مهم در گره‌گشایی از مشکلات مردم است، گفت: مردم می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی بانک مرکزی یا از طریق شماره تماس ۲۷۰۶ درخواست خود را در حوزه مسائل شبکه بانکی و پولی و ارزی کشور مطرح کنند. این سامانه می‌تواند در رسیدگی سریعتر نسبت به مشکلات مردم موثر باشد.
رئیس شورای پول و اعتبار درباره سازوکار این سامانه تصریح کرد: برخی از درخواست‌ها و سوالات مردمی توسط کارشناسان این سامانه پاسخ داده میشود و در صورت نیاز به پیگیری بیشتر، درخواستها به واحد مربوطه ارجاع میشود و کد رهگیری به شخص ارائه و از طریق همان کد رهگیری پیگیری‌های لازم بر روی موضوع انجام می‌شود.
طبق اعلام بانک مرکزی، هم اکنون سامانه ارتباطات مردمی بانک مرکزی با شماره ۲۷۰۶ به صورت رسمی کار خود را آغاز کرده است. این سامانه با ۴۰ اداره تخصصی بانک مرکزی در ارتباط است و از طریق آن درخواست‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن رسیدگی می‌شود.
بر این اساس، هموطنان می‌توانند هرگونه شکایت، انتقاد، درخواست و پیشنهاد خود درباره بانک مرکزی و شبکه بانکی را از طریق شماره تماس ۲۷۰۶ یا از طریق پرتال سامانه ثبت و رسیدگی به شکایات بانک مرکزی به آدرس https://crm.cbi.ir/ مطرح کنند.
طبق این گزارش، رئیس کل بانک مرکزی در ۱۷ مردادماه اعلام کرده بود که یک هفته پس از این زمان سامانه ارتباطی برای مردم با بانک مرکزی فراهم می‌شود که شماره آن ۲۷۰۶ است اما سرانجام با گذشت ۲ تا ۳ ماه این سامانه به طور رسمی افتتاح شد. 


ایسنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سامانه ارتباطات مردمی بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۴۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردمی سازی سلامت در مهریز


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، دکتر مختاری افزود: هدف از اجرای مردمی سازی سلامت، طرح برون سپاری خدمات حوزه سلامت می‌باشد.


وی ادامه داد: این طرح از طریق سفیران سلامت و رابطین سلامت و آموزش‌های سلامت از طریق فضای مجازی توسط کارشناسان بهداشت و سلامت انجام می‌شود.


مختاری با اشاره به اینکه مردمی سازی موضوع سلامت یک ضرورت است، افزود: در برنامه‌های بهداشتی مردم باید مشارکت فعالی داشته باشند تا سلامت جامعه تضمین شود.


مردمی‌سازی سلامت می‌تواند به گسترش خدمات بهداشتی و درمانی به مناطق محروم و کم برخوردار، همچنین افزایش دسترسی اقشار آسیب‌پذیر جامعه به این خدمات یاری رساند.

دیگر خبرها

  • بسترسازی برای پرداخت کلیه تسهیلات خرد بانک توسعه تعاون از طریق تی تی پلاس
  • گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی
  • ارتباط مردم و مساجد از طریق مرکز ارتباطات مردمی مساجد
  • آغاز ثبت نام آزمون زبان دکتری تخصصی دانشگاه پیام نور
  • درخواست مجدد برای بازگشایی گوگل پلی توسط وزارت ارتباطات
  • درخواست‌های تلفنی مردم در سفر رئیس جمهور به سمنان پیگیری می‌شود
  • ۴۷ هزار درخواست تلفنی در سفر رییس جمهور به استان سمنان ثبت شد
  • انجام بیش از 36هزار و 500 استعلام بانک و دفتر خانه در سال 1402 توسط دفاتر پیشخوان دولت
  • افزایش ظرفیت‌های جدید سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷ شیراز
  • مردمی سازی سلامت در مهریز