Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-05@16:28:55 GMT

طرز تهیه کیک سیب و دارچین خانگی

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۱۵۸۳۶

طرز تهیه کیک سیب و دارچین خانگی

اگر یک مهمانی عصرانه پیش رو دارید و می‌خواهید برای پذیرایی از مهمان‌هایتان سنگ تمام بگذارید، کیک سیب و دارچین خانگی همان چیزی است که به دنبالش هستید. این کیک خوشمزه به‌اندازه‌ای جذاب است که کمتر کسی تنها به خوردن یک برش از آن اکتفا می‌کند؛ بنابراین به‌اندازه‌ای کیک بپزید که برای درخواست دوباره مهمان‌ها از آن داشته باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای اینکه کیک سیب و دارچین را به بهترین نحو آماده کنید؛ ما یک دستور تمام‌عیار برایتان آماده کرده‌ایم. با ما همراه باشید و دستور پخت یک کیک هیجان‌انگیز را یاد بگیرید.

مواد لازم برای تهیه کیک سیب و دارچین خانگی سیب درختی (خرد شده)     ۴۰۰ گرم شیر     ۸۰ گرم شکر سفید     ۱۶۰ گرم کره     ۲۰۰ گرم آرد    ۲۶۵ گرم بادام (پودر شده)    ۵۵ گرم تخم مرغ     سه عدد آبلیمو تازه    یک قاشق غذاخوری آرد ذرت    یک قاشق چای‌خوری وانیل     دو قاشق چای‌خوری شکر قهوه‌ای     یک قاشق غذاخوری دارچین    یک قاشق چای‌خوری خامه    به مقدار لازم مواد لازم برای تهیه کاستارد دارچین شیر     ۲۵۰ گرم زرده تخم مرغ     دو عدد دارچین    یک قاشق چای‌خوری وانیل     یک قاشق چای‌خوری شکر سفید     دو قاشق غذاخوری آرد ذرت     یک قاشق غذاخوری طرز تهیه

مرحله اول

کیک سیب هلندی‌ها به شیوه متفاوتی آماده می‌شود اما ما کیک سیب و دارچین خانگی‌مان را با یک کاستارد خوشمزه آماده می‌کنیم. برای شروع دارچین، شیر و وانیل کاستارد را با هم مخلوط کرده و در یک تابه کوچک بریزید. سپس تابه را روی حرارت قرار دهید و به‌محض اینکه شیر به جوش آمد؛ تابه را از روی حرارت بردارید.

مرحله دوم

زرده‌های تخم مرغ، شکر و آرد ذرت کاستارد را در یک کاسه مقاوم در برابر حرارت بریزید. سپس مواد را مخلوط کرده و آن‌ها را به روش بن ماری حرارت دهید تا بافت مخلوط نرم و یکدست شود.

شیر و دارچین ولرم را به‌آرامی به مواد فوق اضافه کنید و مخلوط را هم بزنید. سپس مواد را درون یک ماهی‌تابه ریخته و روی حرارت بگذارید.

مرحله سوم

سه تا چهار دقیقه مواد را حرارت دهید تا کاستارد غلیظ شود. سپس زیر ماهی‌تابه را خاموش‌کنید و اجازه بدهید مواد خنک شود.

ماده کاستارد را درون یک ظرف دربسته بریزید و در یخچال قرار دهید. البته می‌توانید به جای تهیه کیک سیب با کاستارد، کیک سیب کاراملی را تهیه کنید.

مرحله چهارم

فر را روشن کنید و دمای آن را روی 180 درجه سانتی‌گراد قرار دهید. در فاصله گرم شدن فر، یک قالب کیک با ارتفاع 20 تا 22 سانتی‌متر بردارید و درون آن را خوب با کره چرب کنید.

مرحله پنجم

سیب خرد شده، آبلیمو، آرد ذرت و شکر قهوه‌ای را درون یک کاسه بریزید و با هم مخلوط کنید. کره، شکر سفید و وانیل را درون یک کاسه دیگر بریزید. سپس با کمک همزن برقی یا همزن دستی آن‌ها را خوب ترکیب کنید. هم زدن را تا جایی ادامه دهید که مواد کم‌رنگ و خامه‌ای شوند.

مرحله ششم

در این مرحله باید تخم مرغ‌ها، آرد، بادام پودر شده، دارچین و شیر را به مواد اضافه کرده و خوب آن‌ها را با هم ترکیب کنید.

مخلوط سیب درختی و شکر را به مواد فوق اضافه کرده و هم زدن را ادامه دهید.

مرحله هفتم

نیمی از مواد کیک را درون قالب بریزید و روی آن را صاف کنید. سپس روی مواد یک لایه از مایع کاستارد بریزید. روی کاستارد بقیه مایع کیک را بریزید و روی آن را با پشت قاشق صاف کنید.

مقداری شکر قهوه‌ای روی کیک بپاشید و چند تکه سیب درختی که نازک برش خورده روی مواد بگذارید.

مرحله هشتم

کیک سیب و دارچین لذیذتان را به مدت یک ساعت و 10 دقیقه درون فر قرار دهید. سپس کیک را از درون فر خارج کنید و اجازه بدهید سرد شود. روی کیک را با خامه زده‌شده و شکر قهوه‌ای تزیین کرده و آن را سرو کنید.

چند نکته

می‌توانید درون قالب کیک کاغذ روغنی بیندازید تا کیک کاملا قالبی و سالم در بیاید.
سیب درختی‌های کیک سیب را بهتر است به‌صورت مربع‌های یک سانتی‌متری برش بزنید.
می‌توانید کیک را بدون مایع کاستارد و به صورت ساده هم درست کنید.

 

منبع: کاله

منبع: پارسینه

کلیدواژه: کیک سیب کیک کیک سیب و دارچین کیک سیب طرز تهیه کیک آشپزی سبک زندگی یک قاشق چای خوری قاشق غذاخوری شکر قهوه ای درون یک سیب درختی قرار دهید آرد ذرت تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۵۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آرسنال ۳-۰ بورنموث: در انتظار لغزش تیم پپ

به گزارش جام جم آنلاین، آرسنال امروز از ساعت ۱۵ در ورزشگاه امارات به مصاف بورنموث رفت و محکوم به پیروزی بود. 

صدرنشین جدول با ۸۰ امتیاز به فاصله سه بازی تا پایان فصل باید سه امتیاز را می‌گرفت تا سیتی را تحت فشار قرار دهد. توپچی‌ها با سیتی رقابت سختی داشتند و این در حالی بود که تیم تحت هدایت پپ گواردیولا با ۳۴ بازی یک امتیاز کمتر داشت و در رده دوم بود. 

بازی مطابق انتظار با حملات آرسنال شروع شد.

توپچی‌ها بین دقایق ۶ و ۸ توانستند سه موقعیت گل خلق کنند. تروسارد دو بار و اودگارد نیز یک بار با شوتزنی دروازه حریف را تهدید کردند، اما مقاومت مدافعان مانع از گلزنی میزبان شد.

در دقیقه ۱۳ تاوارس، گلر بورنموث، توانست ضربه کای هاورتز را مهار کند. ۴ دقیقه بعد ضربه سالیبا خطرناک از کنار دروازه به بیرون رفت.

بازی کاملا در اختیار آرسنال بود و میهمان به ندرتی فرصت برای طراحی حمله پیدا می‌کرد.

بعد از اینکه رایس یک موقعیت خوب را درون محوطه جریمه بورنموث از دست داد، سرانجام فشار میزبان در دقیقه ۴۰ نتیجه داد. 

کای هاورتز در مصاف تک به تک گلر، او را جا گذاشت و سپس روی زمین افتاد. سرنگونی ستاره آلمانی باعث شد داور فورا نقطه پنالتی را نشان دهد. بازیکنان بورنموث روی این صحنه اعتراض داشتند، ولی VAR نیز تصمیم داور را تایید کرد.

بوکایو ساکا پشت توپ ایستاد و توانست گلزنی کند. با همین گل آرسنال نیمه نخست را با برتری به رختکن رفت.

آرسنال نیمه دوم را نیز هجومی شروع کرد و در دقیقه ۴۹ ساکا بهترین بخت برای زدن گل دوم را از دست داد. تاوارس ضربه ساکا از درون محوطه جریمه را برگشت داد.

سه دقیقه بعد گلر بورنموث هاورتز را ناکام گذاشت. بورنموث که کمی جلو کشیده بود یک بخت عالی برای به تساوی کشیدن بازی را از دست داد. سولانکه با رایا تک به تک شده بود، ولی ضربه او از زاویه بسته را گلر اسپانیایی به کرنر فرستاد.

در دقیقه ۶۰ ضربه کلایورت به شکل خطرناکی راهی اوت شد تا حساب کار ۱-۰ بماند.

توپچی‌ها در دقیقه ۷۱ به گل دوم رسیدند. روی پاس دیدنی رایس، تروسارد بود که با یک ضربه پای راست از درون محوطه جریمه حساب کار را ۲-۰ کرد.

بورنموث در دقیقه ۷۳ یکی از گل‌ها را پاسخ داد، اما با دخالت VAR و به دلیل خطای سولانکه روی داوید رایا، گل مردود اعلام شد.

در دقیقه ۷۷ اودگارد از چند قدمی دروازه توپ را به بیرون زد در حالی که به نظر می‌رسید آرسنال به گل سوم دست خواهد یافت.

آرسنال در دقیقه ۹۰ بازی توسط گابریل ماگالاش به گل سوم رسید. یک گل با شوت پای چپ بسیار تماشایی که داور به دلیل آفساید کای هاورتز آن را مردود اعلام کرد.

در دقیقه ۹۸ بازی دکلان رایس روی پای ژسوس توانست از درون محوطه جریمه گل سوم را بزند و برتری توپچی‌ها را پررنگ‌تر کند.

این بازی را آرسنال ۳-۰ برد و با دو بازی بیشتر و اختلاف ۴ امتیازی نسبت به سیتی صدرنشین ماند.

دیگر خبرها

  • روان آب‌ها به درون قنوات هدایت نمی‌شوند
  • ترجمه عکس و متن «فصل‌های درون» منتشر شد
  • تمام خواص و مضرات ادویه کاری + طرز تهیه و ارزش غذایی
  • آرسنال ۳-۰ بورنموث: در انتظار لغزش تیم پپ
  • ۷ نکته مهم برای تهیه بستنی ساده خانگی که باید بدانید
  • یک دسر بهاری خوشمزه با توت فرنگی
  • ۷ نکته مهم برای تهیه بستنی ساده خانگی + طرز تهیه
  • هجوم هواداران خردسال به محل تمرین استقلال
  • طرز پخت دنده گاو درون پوست روی زغال به روش آشپز آذربایجانی (فیلم)
  • طرز تهیه دسر شکلاتی رژیمی، با خیال راحت دسر بخورید!