Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بابیان اینکه بستر لازم برای شناسایی و کنترل بیماران مبتلا به کرونا فراهم‌شده است از راه‌اندازی سامانه شناسایی و پیگیری بیماران کرونایی در مازندران خبر داد.

به گزارش ایلنا، سید عباس موسوی امروز شنبه در جلسه ستاد استانی کرونا که در استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه مازندران هنوز وارد پیک سوم نشده است؛ گرچه حدود دو هفته است که روند ابتلا به کووید ۱۹ در استان صعودی است، گفت: تجربیات گذشته به ما می‌گوید که اگر اقدام جدی نکنیم، ناگهان جهش خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه آمار مرگ‌ومیر نیز روند افزایشی یافته و روزانه ۵ یا ۶ نفر را از دست می‌دهیم، یادآوری کرد که افزایش میزان بستری‌شدگان باعث افزایش مرگ‌ومیر می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با مطرح کردن پیشنهاد «کنترل قرنطینه مبتلایان، سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای» گفت: از ابتدا پیشنهاد دادیم که این کار باید به حوزه‌های انتظامی و نظارتی سپرده شود و نیروهای بسیج و سپاه همکاری کنند زیرا نیاز به کنترل محله محور است و پایگاه‌های بسیج، دهیاری‌ها و مراکز بهداشت می‌توانند کمک کنند.

موسوی بر حمایت از افراد قرنطینه شده که از نظر معیشتی دچار مشکل می‌شوند، تأکید کرد که این افراد نیز نیاز به حمایت دارند.

وی بابیان اینکه بستر لازم برای شناسایی و کنترل بیماران مبتلا به کرونا فراهم‌شده است، گفت: سیستم شناسایی روزانه به صورت الکترونیک فراهم است که در اختیار سپاه شهرستان‌ها قرارگرفته است.

موسوی جدی بودن موضوع کرونا نزد مسئولان را مهم‌تر از سایر افراد جامعه خواند که باید در تمام برنامه‌ها و فعالیت‌ها نمود یابد.

وی اعلام کرد که سامانه‌ای آماده‌شده که نیاز به یک ادمین دارد تا در همه‌ی دستگاه‌ها جلساتی که قرار است برگزار شود را در این سامانه بارگذاری کنند و در محلات نیز پایگاه‌هایی بسیج یا هر نهاد دیگری که متولی اعلام می‌شود گزارش‌های واصله را وارد این سامانه کند تا ما ببینیم چه حدی از اجتماعات در استان در حال وقوع است.

موسوی با انتقاد از اینکه تجمعاتی در استان برگزار می‌شود که دانشگاه علوم پزشکی به آن‌ها مجوز نداده است، مشکل اساسی را در میان اصناف و مراکز خرید و فروش دانست که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران شناسایی بیماران و کنترل ‌آن‌ها و جمع‌آوری آن‌ها از سطح جامعه را در کاهش روند بیماری مؤثر دانست و گفت: ازآنجایی‌که شیب افزایش روند ابتلا کند است، به ما فرصت می‌دهد که با سرعت بیشتر وارد عمل شویم و مانع ورود به پیک سوم شویم.

لینک کوتاه: asriran.com/003A76

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کرونا دانشگاه علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۶۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش قیمت‌های اجاره در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد شد؟

کیانوش گودرزی، رییس اتحادیه مشاوران املاک در گفتگو با ما در پاسخ به این پرسش که قیمت‌ها در سال ۱۴۰۳ افزایشی است یا کاهشی؟ افزود: ما همیشه یک افزایش قیمتی را خواهیم داشت، اما امیدواریم در سال جدید با یک سیاست درست و آینده‌نگری در حوزه مسکن، شرایط متفاوت شود.

وی تصریح کرد: ببینید، به طور معمول هر ساله ۲۵ درصد نسبت به سال قبل اجاره‌ها افزایش پیدا می‌کند. این موضوعی است که مجلس به دولت اجازه داده است که برحسب موضوعات تورمی ورود پیدا کند و عدد و رقمی اعلام شود.

رییس اتحادیه مشاوران املاک با بیان این‌که تعیین این اعداد و ارقام کار بدی نیست، در همه جای دنیا هم این اتفاق می‌افتد، ولی در ایران بستر آن هنوز فراهم نبوده و ابزار لازم برای این کار مهیا نیست، متذکر شد: پارسال اگر این اتفاق می‌افتاد، می‌توانستیم به مشاوران املاک بگوییم قیمت‌ها را رعایت نکردید، یعنی موضوع قابل رصد و کنترل بود.

گوردزی تصریح کرد: نکته این‌جاست که الان با سامانه خودنویسی که راه افتاده و متعامل آن می‌توانند خودشان قرارداد بنویسند، دیگر رصد و نظارت و کنترلی در سطح جامعه باقی نمی‌ماند. یعنی متعاملین، چه مستاجر و چه موجر، خودشان با هر افزایش قیمتی می‌توانند قرارداد بنویسند.

وی تاکید کرد: اصل موضوع همین‌جاست که دولت در حالی که باید نظارت و کنترل داشته باشد، در واقع با سامانه‌ای که ایجاد کرده، نظارت و کنترل از دست دولت خارج خواهد شد. این سامانه تبعات خاص خود را دارد.

منبع: خبرآنلاین

tags # مسکن سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • خانواده شهید نسیم افغانی پس از سال‌ها شناسایی شدند
  • راه‌اندازی دستگاه توموتراپی بیماران سرطانی در گلستان
  • افزایش قیمت‌های اجاره در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد شد؟
  • مرکز جامع پیشگیری ، کنترل و بیماریهای غیر واگیر  در مرکز خدمات جامع سلامت گلها راه اندازی شد
  • چگونگی خدمات‌دهی به بیماران در زمان قطع سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه سلامت
  • تلاش برای بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل
  • چهارمین دستگاه دیالیز در بیمارستان بین‌المللی دارالشفاء میرجاوه راه‌اندازی شد
  • پیگیری قضایی ضاربان پرستار در بیمارستان چالوس
  • ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس/ پیگیری قضایی در حال انجام است
  • راه اندازی چهارمین دستگاه دیالیز بیمارستان بین‌المللی دارالشفاء میرجاوه