Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا روز 13 آبان برگزار می‌شود حال آنکه تاکنون بیش از 85 میلیون آمریکایی از طریق پُست، رای خود را به صندوق انداخته‌اند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از رویترز، انتخابات 2020 آمریکا چهار روز دیگر برگزار می‌شود اما تاکنون بیش از 85 میلیون نفر از شهروندان این کشور، از طریق پُست در این رأی‌گیری مشارکت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این میان، ایالت تگزاس که طی 40 سال گذشته به نامزدهای جمهوریخواه رأی داده، رکورد رأی‌گیری پُستی خود را در مقایسه با سال 2016 شکسته است.
افزایش چشمگیر مشارکت مردمی در رأی‌گیری پستی، حاکی از رقابت تنگاتنگ میان دونالد ترامپ و جو بایدن نامزدهای جمهوریخواه و دموکرات این دور از رقابت‌ها است حال آنکه مردم از ازدحام روز انتخابات (13 آبان) و ابتلاء به ویروس کووید 19 نیز بیم دارند.
طبق آمارها، بیش از 20 میلیون نفر از مردمی که در انتخابات پستی 2020 شرکت کرده‌اند؛ در انتخابات سال 2016 مشارکت نداشته‌اند.
دیروز جمعه آخرین روز رأی‌گیری پستی در بسیاری از ایالات نظیر جورجیا و آریزونا بود.
تگزاس، دومین ایالت پرجمعیت آمریکا با 38 رأی الکترال، از سال 1976 فقط به جمهوریخواهان رأی داده حال آنکه طبق نظرسنجی‌ها، امسال جو بایدن دموکرات در میان آنهایی که رأی خود را از طریق پُست ارسال کرده‌اند؛ مقبولیت بیشتری داشته است. همچنین ادعا می‌شود که وی در رأی گیری حضوری 3 نوامبر (13 آبان) نیز در رقابتی تنگاتنگ با ترامپ قرار دارد.

آمریکا اتاق جنگ مجازی تشکیل می‌دهد
اداره امنیت داخلی آمریکا با مانور دادن روی داستان مداخله کشورهای خارجی در روند انتخاباتی 2020، یک مرکز سایبری ویژه دایر خواهد کرد.
به گزارش واشنگتن پست، اداره امنیت داخلی آمریکا در ادامه ادعاها مبنی بر مداخلات خارجی در روند انتخاباتی 2020، به فکر ایجاد یک اتاق جنگ مجازی افتاد است.
این اتاق جنگ از زمان برگزاری انتخابات در تاریخ 3 نوامبر (13 آبان) به طور شبانه‌روزی دایر است تا ماموران امنیتی از سراسر آمریکا، بی‌درنگ هرگونه فعالیت مشکوک سایبری را گزارش دهند.
تا وقتی که نتیجه رقابت ریاست‌جمهوری در اغلب ایالات آمریکا مشخص شود، این اتاق سایبری دایر خواهد بود.
این اقدام در حالی انجام می‌شود که آمریکا مدعی است روسیه، چین و ایران به دنبال ایجاد اخلال در روند انتخابات 2020 هستند.
سال 2016 نیز، حزب دموکرات در واکنش به ناکامی نامزد متبوع خود در انتخابات ریاست‌جمهوری، اتهامات مشابهی را علیه دولت مسکو مطرح کرد.
ایران، چین و روسیه، به دفعات این گونه اتهامات را که اغلب با هدف تسویه حساب احزاب داخلی آمریکا مطرح می‌شود، رد کرده‌اند.

آمریکا: هکرهای ایرانی پشت ایمیل‌های تهدیدآمیز هستند!
نهادهای آمریکایی مدعی هستند ایمیل‌هایی که منجر به جمع‌آوری اطلاعات شماری از رای‌دهندگان آمریکایی شده، کار هکرهای ایرانی بوده است.
به گزارش رویترز، واشنگتن در تازه‌ترین ادعاها پیرامون دخالت در روند انتخاباتی 2020، مدعی شد که هکرهای ایرانی به داده‌های هزاران رای دهنده آمریکایی دسترسی پیدا کرده‌اند.
این اتهام به طور مشترک از سوی اف‌بی‌آی و آژانس امنیت سایبری و زیرساخت اداره امنیت داخلی آمریکا مطرح شده است.
آنها مدعی هستند که هکرهای ایرانی از راه ارسال ایمیل‌های تهدیدآمیز به کاربران آمریکایی، اقدام به جمع‌آوری اطلاعات آنها کرده‌اند.
همزمان، آمریکایی‌ها می‌گویند که چین و روسیه نیز به دنبال مداخله در روند انتخاباتی آمریکا و جهت‌دهی به افکار عمومی مردم این کشور هستند.
جو بایدن نامزد دموکرات، حریف جمهوریخواه را بازیچه روسیه معرفی می‌کند و در آن سوی گود انتخاباتی، دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواه مدعی است که رقیب دموکرات، عامل چین است.
سال 2016 نیز، حزب دموکرات در واکنش به ناکامی نامزد متبوع خود در انتخابات ریاست‌جمهوری، اتهامات مشابهی را علیه دولت مسکو مطرح کرد.
ایران، چین و روسیه، به دفعات این گونه اتهامات را که اغلب با هدف تسویه حساب احزاب داخلی آمریکا مطرح می‌شود، رد کرده‌اند.

نگاهی به کمپین انتخاباتی ترامپ و بایدن در ایالت فلوریدا
ترامپ و بایدن، دو نامزد رقیب برای تصدی منصب ریاست جمهوری در آمریکا روز پنج شنبه کارزار انتخاباتی خود را در فلوریدا ادامه دادند.
 تنها پنج روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، دو نامزد رقیب هر دو در «تامپا»، دومین شهر بزرگ ایالت فلوریدا، حضور یافته بودند تا 29 رأی الکترال کالج سرنوشت ساز این ایالت را کسب کنند.
بخش اعظم سخنرانی‌های دو طرف در این ایالت، طبق معمول به انتقاد و تمسخر و تحقیر نامزد مقابل اختصاص یافت.
بایدن شدیدترین انتقادات را متوجه نحوه مدیریت مقابله ترامپ با شیوع کرونا کرد که درواقع به نوعی دفاع از سیستم بهداشت عمومی است که در زمان اوباما آغاز شد و ترامپ با انتقادات شدید از این سیاست دموکرات‌ها در حوزه سلامت، آن را لغو کرد.
ترامپ نیز در مقابل با طرح این موضوع که در صورت رأی آوردن بایدن، کشور و اقتصاد آمریکا در پی سیاست او برای برخورد با شیوع کرونا، به تعطیلی و رکو کشیده خواهد شد تلاش داشت تا در مورد رقیب خود در بین مردم ایجاد وحشت کند. ترامپ همچنین بار دیگر ادعاهایی همچون پیر و معتاد بودن بایدن و نظایر آن را مورد اشاره قرار داد.
ترامپ در سخنرانی خود در جمع هوادانش درباره نحوه مدیریت بایدن در مورد شیوع کرونا گفت: او مقررات منع تردد را اعمال و شما را حبس خواهد کرد.
وی همچنین در این زمنیه ادامه داد که: من با این کار مخالفم چون ما دیگر مقررات منع تردد اعمال نمی‌کنیم. ما این کار را کردیم، بیماری را درک کردیم و حالا کسب و کارها را بازگشایی کرده‌ایم.
او همچنین افزود: اگر «جو خواب‌آلود» رئیس جمهور شود، شاهد رکود عمیق فلج کننده‌ای خواهید بود که تا کنون مشابه آن را ندیده‌اید.
ترامپ در دفاع از علمکرد اقتصادی خود در دوران شیوع کرونا و پاسخ به منتقدانش گفت: ما را با اروپا مقایسه می‌کردند و می‌گفتند آلمان و فرانسه وضع خیلی خوبی دارند. می‌گفتند همه وضع خیلی خوبی دارند. نه هیچکدام وضع خوبی ندارند.
بایدن که بنای کارزار انتخاباتی خود را بر موضوع شیوع کرونا استوار کرده است، تلاش داشت تا در جمع هوادارنش، خود را مقید به اصول بهداشتی بنمایاند و در این زمنیه اظهار داشت: افسوس می خورم که نمی‌توانم وسط جمعیت بیایم و با همه شما دست بدهم، اما ما مدتی قبل نتیجه گیری کردیم که باید (در این کمپین‌ها) مسئولانه عمل کنیم.
در همین زمینه او در ادامه انتقاداتش در مورد نحوه مدیریت ترامپ در برخورد با شیوع کرونا گفت: دونالد ترامپ در برابر همه گیری تسلیم شده است.
نامزد حزب دموکرات انتقاداتش از ترمپ را اینگونه ادامه داد: ترامپ می‌داند تنها وقتی می‌تواند پیروز شود که در موضوعات نژاد، ملیت، و جنسیت بین ایجاد شکاف کند.
وی در مورد پیروزی بر رقیب جمهوری خواهش اظهار داشت که: انتخاب با شماست. اگر فلوریدا به رنگ آبی دربیاید (رنگ دموکرات‌ها)، کار تمام است.
در حالی که ترامپ در سال 2016 کلینتون را در فلوریدا شکست داده بود، اما نظرسنجی شبکه تلویزیونی ان بی سی که روز پنج شنبه منتشر شد، نشان می‌داد بایدن در این ایالت با فاصله 51 به 47 پیشتاز بود؛ هرچند حاشیه خطای این نظرسنجی مثبت و منفی 4.4 درصد در نظر گرفته شده بود.
پیشی گرفتن بایدن نسبت به ترامپ در نظرسنجی این ایالت متکی به رأی سیاه پوستان (84 به 14)، زنان (57 به 14) و رأی دهندگان مستقل (5 به 4) و همچنین حمایت سالخوردگان (53 به 46) بود که بیشترین سهم رأی دهندگان در این ایالت را دارند.
لی میرینگوف که اجرای نظرسنجی را برعهده داشت، گفت که حالا بایدن رأی افراد بالای 65 سال و نیز رأی دهندگان مستقلی را در اختیار دارد که ترامپ در سال 2016 از آن برخوردار بود.
بر اساس این نظرسنجی برتری ترامپ نیز در این ایالت در برابر رقیب خود برخورداری از رأی لاتین تبارها (52 به 46)، سفیدپوستان (52 به 46)، مردان (54 به 44) و رأی دهندگان سفیدپوست بدون مدرک دانشگاهی است.

پوشش اخبار انتخابات 2020 آمریکا با جلیقه ضدگلوله
پوشیدن جلیقه ضد گلوله، کلاه خود و زدن ماسک برای خبرنگارانی که در اقصای نقاط جهان بویژه کانون های بحرانی به پوشش خبری می پردازند امر بدیهی است اما خبرنگاران برخی رسانه های مطرح جهان از ضرورت استفاده از این وسایل برای پوشش خبری انتخابات 2020 آمریکا سخن می گویند.
«استفان جی اَدلر»  سردبیر ارشد خبرگزاری رویترز دراین باره می گوید: به خبرنگارانی که به پوشش اخبار انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می پردازند، جلیقه ضد گلوله و گاز ضدماسک داده شده است.
در همین حال رسانه های آمریکا درباره احتمال وقوع درگیری و آشوب در روز انتخابات آمریکا یا پس از اعلام نتایج آن گزارش های زیادی منتشر کرده اند.
این مطلب در تارنمای خبری «پرس گزت»  منتشر شده می نویسد: برای  آژانس های خبری همچون رویترز داشتن بسته ای از لوازم حفاظتی توسط خبرنگاران در نقاط بحرانی جهان امر غیر عادی نیست، یک گروه دوهزار و 500 نفره  از خبرنگاران که در 200 نقطه از جهان ازجمله نقاط بحرانی به پوش خبری می پردازند هم اینک زیر نظر ادلر قرار دارند، اما آنچه که پوشیدن جلیقه ضدد گلوله و زدن گاز ضدماسک را غیرعادی می سازد، استفاده آن برای پوشش اخبار انتخابات پیش رو در آمریکا است.
سردبیر ارشد رویترز در مصاحبه با این نشریه انگلیسی که اخبار آن به روزنامه نگاران و مطبوعات اختصاص دارد، گفت: نگرانی ما تامین امنیت جانی خبرنگاران مان در انتخابات هفته آینده آمریکا است، این مساله در اولویت بسیار بالایی قرار دارد.
وی درادامه به پرس گزت گفت: مشاهدات من چه در داخل انگلیس و چه در گرداگرد جهان این است که زدن نوشته ای بزرگ به نام «خبرنگار» (PRESS) بر روی سینه خود مصونیت چندانی برای شما ندارد، گاهی اوقات خبرنگاران (در کانون های بحرانی) مورد هدف قرار می گیرند و یااینکه به راحتی خبرنگار بودن آنها (در صحنه های درگیری) نادیده گرفته می شود بنابراین زمانی که ما بطور یقین امیدواریم که خشونتی در کار نباشد اما وقتی زمزمه هایی درمورد احتمال چنین خشونت هایی باشد، بهتر است که خود را کاملا آماده کنید.

صهیونیست ها خود را برای شکست ترامپ آماده می کنند
 صهیونیست ها به ویژه شهرک نشینان نسبت به پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بدبین هستند.
 به گزارش وبسایت عرب48، رهبران صهیونیست های شهرک نشین در سرزمین های اشغالی فشار بر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی را به منظور الحاق شهرک های یهودی نشین در کرانه باختری در صورت شکست «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری روز سه شنبه هفته جاری آغاز کردند.
به گفته منابع صهیونیستی شهرک نشینان یهودی نسبت به امکان پیروزی ترامپ در انتخابات پیش روی آمریکا بدبین هستند و رهبران آنها بر این باورند که«پنجره فرصت ها»ی پیش روی شان تنگ تر می شود و نتانیاهو باید قانونی کردن الحاق بخشی از شهرک های یهودی نشین را تا 21 ژانویه آینده یعنی روز انتصاب رئیس جمهور جدید در ایالات متحده آمریکا تصویب کند.
شهرک های یهودی نشینی که صهیونیست ها تلاش می کنند آنها را قانونی کنند کانون شهرک ها در قلب کرانه باختری و خارج از شهرک های یهودی نشین بزرگ است.
پیش از این «جو بایدن» کاندیدای دموکرات ها  برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفته بود که اسرائیل باید ساخت شهرک های یهودی نشین و سخن گفتن از الحاق را متوقف کند و اجازه تشکیل دو کشور را بدهد.
بایدن تأکید کرد که به عنوان رئیس جمهور آمریکا با الحاق مخالفت خواهد کرد و کمک ها به فلسطینی ها را بر اساس قانون آمریکا از سر خواهد گرفت و کنسولگری قدس شرقی را بازگشایی می کند.
بایدن همچنین تصریح کرد: موضع گیری نتانیاهو درباره الحاق اشتباه است.
به رغم آن که نتانیاهو چندی پیش اعلام کرده بود که طرح الحاق به تأخیر افتاده ولی متوقف نشده است اما رهبران یهودی های شهرک نشین بر این باورند که حضور بایدن در کاخ سفید بر خلاف دوران ترامپ،دست او را می بندد

بایدن به پیروزی قاطع مقابل ترامپ نیاز دارد
پرحاشیه‌ترین انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا با حضور پرحاشیه‌ترین چهره سیاسی این کشور یعنی دونالد ترامپ، 3روز دیگر برگزار می‌شود اما به‌نظر می‌رسد برخلاف دوره‌های قبل، پرونده انتخابات امسال در همین هفته بسته نخواهد شد.
مسئله دریافت و شمارش آرای پستی به چالشی تازه برای مسئولان برگزاری انتخابات تبدیل شده و روزبه‌روز احتمال آنکه ترامپ در صورت شکست، نتیجه را نپذیرد قوت پیدا کرده است؛ موضوعی که زمینه‌ساز اعتراض‌ها و درگیری‌های خیابانی خواهد بود. فروشگاه‌ زنجیره‌ای والمارت از ترس همین درگیری‌ها از دیروز سلاح‌ و مهمات را از قفسه‌های خود جمع‌آوری و فروش آنها را متوقف کرده است.  «مارک کتز»، استاد علوم سیاسی دانشگاه جورج میسون آمریکا، معتقد است هرچه فاصله بایدن با ترامپ در نتیجه نهایی بیشتر باشد، احتمال وقوع درگیری‌ و شورش‌های خیابانی هم کمتر می‌شود.
سیاست خارجی آمریکا، آنطور که شما قبلا در جایی نوشته بودید، به یکی از موضوعات اصلی در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا تبدیل شده است. اما به‌نظر می‌رسد در انتخابات امسال، سیاست خارجی اهمیت و جایگاه خود را از دست داده است. دلیلش چیست؟
در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، معمولا نامزدها بر مسائل سیاست داخلی تمرکز بیشتری دارند تا سیاست خارجی. سیاست خارجی تنها زمانی به یکی از موضوعات اصلی انتخابات تبدیل می‌شود که در افکار عمومی آمریکا بر سر اینکه یک جنگ باید ادامه پیدا کند یا خیر، اختلافات عمده رخ دهد. مثلا بحث بر سر جنگ در هند و چین، یکی از موضوعات اصلی در 2انتخابات سال‌های 1968 و 1972 بود. جنگ عراق هم در سال2008 به یکی از موضوعات محوری در فضای انتخاباتی آمریکا تبدیل شد. آمریکا اکنون در عراق و افغانستان درگیر جنگ است اما حضور نظامی‌اش در این 2کشور بسیار محدودتر از قبل است. ترامپ گفته که قصد دارد به این 2جنگ پایان دهد و بایدن هم احتمالا اگر به ریاست‌جمهوری برسد، به‌زودی همین کار را خواهد کرد. به‌عبارت دیگر، هیچ‌یک از 2نامزد نگفته‌اند که برنامه‌شان افزایش حضور نظامی آمریکا در عراق و افغانستان است. دو طرف بر سر این مسئله اشتراک نظر دارند که نگرانی اصلی از جانب چین و روسیه است تا عراق و افغانستان. بنابراین عجیب نیست که مسائل عمده سیاست خارجی مثل جنگ علیه تروریسم در انتخابات2020 جزو موضوعات کلیدی نباشد.

لوگزامبورگ:امیدواریم بایدن پیروز انتخابات آمریکا شود
 وزیر امور خارجه لوکزامبورگ ضمن انتقاد از سیاست‌های ترامپ در قبال مسائل بین‌المللی درباره پیروزی بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا ابراز امیدواری کرد.
 "یان آزلبورن"، وزیر امور خارجه لوکزامبورگ در گفتگویی با "آر‌ ان‌ دی" آلمان با تأکید بر اینکه دونالد ترامپ، مانند هیچ رئیس‌جمهوری در آمریکا این گونه دنیا را دچار شکاف و جدایی نکرده است، درباره پیروزی "جو بایدن"، رقیب دموکرات ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش رو ابراز امیدواری کرد.
وی در ادامه گفت: میلیون‌ها نفر نه‌تنها در آمریکا بلکه در تمام دنیا امیدوارند که انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به تغییرات بهتری منجر شود. من هم امیدوارم.
آزلبورن افزود: من امیدوارم که به‌جای اینکه قانون قدرتمندان دوباره قوانین بین‌المللی اعتبار پیدا کند، پوپولیسم و ملی‌گرایی دوباره به عقب رانده شود و رویکردهای بین‌المللی دوباره مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: رأی‌دهندگان آمریکایی مسئولیت کلانی را به‌عهده دارند. در اینجا تنها مسئله کشور خود آنها مطرح نیست بلکه این واقعه‌ای مربوط به کل جامعه جهانی و ارزش‌های جهانی دموکراسی است.
 وزیر امور خارجه لوکزامبورگ در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر اینکه ترامپ همه آنچه را در مبارزات انتخاباتی گفته است، بعد از پیروزی اجرا نخواهد کرد، گفت: متأسفانه ترامپ مانند هیچ رئیس‌جمهوری در آمریکا نه تنها کشورش بلکه همه دنیا را دچار شکاف و جدایی کرده است. بازی‌های تئاتر وی در قبال کره شمالی منجر به عقب‌نشینی رهبر این کشور از برنامه‌های هسته‌ای خود نشد. لغو توافق هسته‌ای ایران توسط ترامپ به‌عکس آنچه مدنظر وی بود، منجر و راه‌حل دو دولتی برای برقراری صلح در منطقه مسدود شده است.
این مقام اروپایی همچنین به خروج ترامپ از معاهده آب و هوای پاریس و سیاست تجاری نامنظم وی در قبال اروپا و مسئله برگزیت که به آن علاقمند بود، اشاره کرد و گفت: ترامپ می‌خواهد اتحادیه اروپا را تضعیف کند.

انتقاد بولتون از سخنان ترامپ درباره شمارش آرای انتخابات
مشاور امنیت ملی پیشین کاخ سفید از سخنان دونالد ترامپ درباره شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا انتقاد کرد.
 "جان بولتون"، مشاور امنیت ملی پیشین کاخ سفید در گفتگو با سی ان ان از توئیت اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا درباره این که باید شمارش آرا در روز انتخابات به پایان برسد، انتقاد کرد و گفت جمهوری خواهان باید در برابر چنین مواضعی بایستند و بگویند بیان چنین مسائلی از سوی رئیس جمهور غیرقابل قبول است.
مجری سی ان ان خطاب به بولتون گفت آیا نباید انتخابات زمانی به پایان برسد که همه آرا، صرفنظر از این که چقدر زمان می‌برد، شمرده شود؟
بولتون در پاسخ گفت، بی شک چنین است، این اظهارات رئیس جمهور در پایین‌ترین درجه در میان اظهارات وی درباره روند همگرایی قرار دارد. من این سخنان را از سایر اظهارات وی با وجود نزدیک بودن رقابت ها، از همه نگران کننده‌تر می‌دانم. مردم آمریکا این حق را دارند که رای آن‌ها شمرده شود؛ و به این دلیل که در ایالت‌هایی مانند پنسیلوانیا آن‌ها قوانین احمقانه‌ای دارند که آرای پستی را تا روز انتخابات نمی‌شمارند، این بدان معنا نیست که این آرا را باید تا نیمه شب سوم نوامبر شمرد.
مشاور امنیت ملی پیشین ترامپ افزود، از این رو باید به شمارش آرا، به سرعت، تا زمانی که به اتمام برسد ادامه داد، اگر رئیس جمهور فکر می‌کند گفتن چنین چیز‌هایی مردم را باز می‌دارد یا می‌ترساند یا روند شمار آرا را آشفته می‌کند، در اشتباه است.
بولتون در پاسخ به سوالی درباره دخالت خارجی در انتخابات آمریکا گفت، من دوست دارم جزییات بیشتری به شما بگویم، اما هم اکنون نیز درگیر جنجال‌های مربوط به افشای بخش‌هایی از کتابم پیش از انتشار آن هستم از این رو نمی‌خواهم مسائل طبقه بندی شده را فاش کنم، اما کاملا مشخص است که برخی از منابع این حملات کاملا مشخص هستند و سایر آن‌ها نیز قابل ردیابی هستند.
بولتون مدعی شد، راهبرد ما این بوده است که به طور خاص به روس‌ها بگوییم اگر تلاش کنید از طریق دخالت در انتخابات، هزینه‌هایی به ما تحمیل کنید، ما هزینه‌های سنگین تری به شما تحمیل خواهیم کرد. این به ایجاد بازدارندگی در فضای سایبر کمک می‌کند

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: انتخابات آمریکا دموکراتها جمهوریخواهان آمریکا ترامپ بایدن ایران انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پوشش اخبار انتخابات شهرک های یهودی نشین انتخابات 2020 آمریکا روند انتخاباتی روند انتخابات یکی از موضوعات هکرهای ایرانی روز انتخابات داخلی آمریکا دونالد ترامپ سیاست خارجی صهیونیست ها رأی دهندگان چین و روسیه رئیس جمهور شیوع کرونا شهرک نشین شمارش آرا جو بایدن رأی گیری شهرک ها سال 2016 پیش رو گیری پ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۶۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی در کاخ سفید

جو بایدن در مهمانی شام سالانه انجمن خبرنگاران کاخ سفید، دونالد ترامپ را مورد انتقاد شدید قرار داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، جو بایدن در مهمانی شام سالانه انجمن خبرنگاران کاخ سفید، دونالد ترامپ را مورد انتقاد شدید قرار داد در حالی که معترضان به سیاست های بایدن در قبال جنگ غزه، بیرون از کاخ سفید، رئیس جمهور را به دلیل حمایت از اسرائیل مورد انتقاد قرار دادند.

در مهمانی شام سالانه انجمن خبرنگاران کاخ سفید، صدها خبرنگار، سیاستمدار و افراد سرشناس حضور داشتند. در این مهمانی رئیس جمهور اغلب صحبت های دوستانه و صمیمی با اهل رسانه و دیگر مهمانان حاضر می کند.

بایدن در این مهمانی ترامپ را به دلیل ناپختگی مورد سرزنش قرار داد و با وجود آنکه از مرز 80 سالگی گذشته، سن بالای ترامپ را مورد تمسخر قرار داد و به شوخی گفت: بله سن موضوع مهمی است. من یک مرد بالغ هستم که در حال رقابت با یک کودک 6 ساله هستم.

وی افزود: سن تنها چیزی است که من با ترامپ در آن اشتراک دارم. معاون من در این زمینه به درستی مرا تایید می کند.

دونالد ترامپ نیز در پاسخ در پستی در شبکه اجتماعی تروث سوشیال، این مهمانی را بسیار بد خواند و گفت: جو بایدن احمق یک فاجعه مطلق است! که بدتر از او وجود ندارد.

در همین حال تظاهرکنندگان در بیرون از کاخ سفید، با در دست داشتن بنرهایی، اعتراض خود را نسبت به مرگ خبرنگاران در غزه اعلام کردند. صدها معترض از خبرنگاران حاضر در مهمانی شام کاخ سفید خواستند تا این مهمانی را تحریم کنند. آنها با ورود هر مقام دولتی فریاد اعتراض سر می دادند.

جو بایدن برای پرهیز از رویارویی با جمعیت انبوه معترضان، از در پشتی هتل وارد شد جایی که گروه کوچکتری از معترضان در برابر بایدن خواستار برقراری آتش بس در غزه شدند.

در همین حال رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که بیش از 600 نفر در جریان اعتراض‌های حمایت از فلسطین در دست کم 15 دانشگاه سراسر آمریکا دستگیر شدند.

اتحادیه «آزادی‌های مدنی آمریکا» در ایالت جورجیا در بیانیه‌ای در پاسخ به سرکوب دانشجویان معترض گفت: «آتلانتا همواره مکانی برای آزادی اعتراضات بود، اما اکنون شاهد سرکوب خلاف قانون اساسی هستیم».

در همین حال آورات ریتان عضو کنست از حزب کار رژیم صهیونیستی در یادداشتی که در واکنش به تظاهرات گسترده دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا علیه سیاست‌های رژیم صهیونیستی منتشر شده اعتراف کرد، اسرائیل حمایت نه تنها دانشجویان بلکه جوانان آمریکایی را از دست داده است.

در ادامه این یادداشت نویسنده اعتراف می‌کند، آنچه که با یک کمپ حمایت از فلسطینیان در داخل دانشگاه کلمبیا آغاز و پلیس نیویورک ده‌ها نفر از آنها را دستگیر کرد، به سرعت و بدون هیچ کنترلی به بسیاری از دانشگاه‌های دیگر ایالات متحده و حتی خارج از آن سرایت کرده است، موجی مبهم با شعارهایی همچون تل‌آویو و اسرائیل را منفجر کنید یا گردان‌های قسام ما به شما افتخار می‌کنیم سرتاسر این دانشگاه‌ها را فرا گرفته است و حباب اسرائیل برای دانشجویان آمریکایی را منفجر کرد.

سپس نویسنده اعتراف می‌کند: اسرائیل دانشگاه‌ها را از دست داده است، این روند در چارچوب یک عملیات بلند مدت از مبارزات اجتماعی و سیاسی در جامعه آمریکا به وقوع پیوست، در حالی که مفاهیم حمایت از اسرائیل تا حدود زیادی در فرهنگ جوانان ایالات متحده ریشه دوانده بود، امروز به نقطه تغییر رسیده است و تا انکار حق دولت اسرائیل در ادامه بقا و ارتباط یهودیان با سرزمین اسرائیل هم رسیده است.

آنچه مشخص است آن است که موضع ضد اسرائیلی و سامی ستیز در حال رخنه به سیاست‌های ایالات متحده هم هست و به ویژه در سال انتخابات نامزدها نمی‌توانند آرای این رای دهندگان احتمالی را نادیده بگیرند.

تاکنون بر اثر تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه بیش از 34 هزار نفر که بیشتر آنان زنان و کودکان هستند، جان خود را از دست داده‌اند.      

دلایلی که بایدن حاضر نشد با اردوغان دیدار کندبرنامه بایدن برای مقابله با جنبش دانشجویی حامی فلسطین چیست؟پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • جلیقه ضدگلوله بایرن آماده برای متوقف کردن رئال!‏
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • حد نصاب تازه «جو بایدن» کمترین میزان محبوبیت رئیس جمهور در ۷۰ سال اخیر
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی در کاخ سفید
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم