Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- یک کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: در این میان نکته قابل توجه قیمت صندوق پالایش یکم است که دولت باید به اجبار قیمت صنایع پالایشی بالا بیاورد تا شاهد رشد این گروه باشیم چراکه این صندوق اگر با ضرر همراه باشد،‌ اعتماد مردم به عرضه سهام و صندوق‌ها از بین می‌رود.

شایان زهراکار  با اشاره به روند بازار سرمایه در هفته گذشته اظهار داشت: در هفته گذشته شاهد ریزش بیش از صد هزار واحدی بودیم و حتی بهترین و حرفه‌ای‌ترین تحلیل‌کنندگان هم پیش‌بینی چنین ریزشی را طی یک هفته نمی‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد:‌ مهم‌ترین عامل این ریزش فشار فروش بیش از حد حقوقی‌ها و حقیقی‌هایی هستند که کاملا آگاهانه حجم زیادی از سهام را در صف‌های فروش قرار می‌دهند، به‌طوری که کاملا مشخص بود، با این اقدامات روند معاملاتی بازار را خراب می‌کنند.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: با اجرای قانون جدید هرگونه سفارشی که به روند معاملاتی آسیب برساند مانند اینکه افرادی در پیش‌گشایش صف‌های فروش قرار می‌دهند و سپس آن را حذف می‌کنند، این اقدام تخلف محسوب می‌شود و از این طریق جلوی هر گونه دستکاری معاملاتی گرفته خواهد شد.

زهراکار با اشاره به وضعیت صندوق پالایشی یکم گفت: در این میان نکته قابل توجه قیمت صندوق پالایش یکم است که دولت باید به اجبار قیمت صنایع پالایشی بالا بیاورد تا شاهد رشد این گروه باشیم چراکه این صندوق اگر با ضرر همراه باشد،‌ اعتماد مردم به عرضه سهام و صندوق‌ها از بین می‌رود.

وی با اشاره به وضعیت بازار در چند روز آینده اظهار داشت: توقع داریم افزایش تقاضا در کلیت بازار را تا زمان انتخابات شاهد باشیم.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه یکی از نقاط ضعف قوانین جدید بازار،‌ قانون ممنوعیت نوسان روزانه بوده گفت: معتقدم با برداشتن این قانون خلق‌الساعه، به افزایش تقاضا در بازار و ورود نقدینگی حتی به شاخص هم وزن کمک خواهد شد و بسیاری از صف‌های فروش برداشته می‌شود و تقاضا دوباره به بازار برمی‌گردد.

زهراکار ادامه داد: همین قانون باعث ایجاد هیجان منفی به بازار می‌شود و به روند معاملاتی در طولانی مدت صدمات جبران ناپذیری وارد خواهد کرد و اجرای این قانون یکی از دلایل ریزش شاخص بوده‌است.

 

 ایلنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: بازار سرمایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۶۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام خودروی سایپا 700 میلیون تومان شد؟

روزانه در سایت "نبض بورس" گزید‌ه‌ای از آخرین اخبار و مطالب جذاب پیرامون بازار سرمایه، مسکن، ارز، انرژی و سرمایه گذاری تهیه و منتشر می‌گردد. گزارش کامل از گزیده‌ خبرهای امروز «نبض بورس» (https://nabzebourse.com) را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

سهامداران امروز فروشنده این نمادها بودند

جدیدترین خبر از حراج سکه

 

این بازار بعد از ۷ ماه نزولی خواهد شد!

 

نرخ حواله و اسکناس دلار چقدر شد؟

 

تحقق سود ۱۲۸۵۶ ریالی برای این نمادبورسی

 

 کدام خودروی سایپا 700 میلیون تومان شد؟

ترمز فروش این شرکت کشیده شد

 

سرخطی های فردا کدام نمادها هستند؟

 

زیرمجموعه وسنا و مپنا به فرابورس می آید؟

 

ورود و خروج سهامداران درصدی ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

 

 

دیگر خبرها

  • خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی
  • تداوم خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز‌های منفی شاخص کل بورس
  • اتفاق جالب در معاملات روز گذشته کپشیر!
  • اصلاح بند س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ چه تاثیری در بهبود وضعیت بازار سرمایه دارد؟
  • جاماندگی بورس از بازار‌ها
  • عبور از دژاووی بورسی
  • کدام خودروی سایپا 700 میلیون تومان شد؟
  • خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز منفی شاخص‌های بازار سرمایه
  • بورس همچنان ریزشی؛ سهامداران نگران شدند
  • کوچ نقدینگی از بازار طلا و ارز به بازار سرمایه/ بورس جذاب شد