Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست وزیر پاکستان با گریز از پاسخ به توافق این کشور با حکمتیار برای تقسیم قدرت با طالبان گفت که اسلام‌آباد خواستار عدم استفاده هند از خاک افغانستان علیه پاکستان است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عمران خان» نخست وزیر پاکستان درباره برسمیت شناختن «امارت اسلامی» طالبان گفت که این حق اسلام‌آباد بود تا این گروه را برسمیت بشناسد اما پاکستان هیچ کنترلی بر آن‌ها نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عمران خان درباره نتیجه مذاکرات بین‌الافغانی و احتمال اینکه طالبان از طریق نظامی قدرت را در دست بگیرد نیز به «اشپیگل» گفت: در حال حاضر هیچکس نمی‌تواند پیش‌بینی کند که افغانستان به کدام طرف می‌رود اما می‌توانم بگویم که بعد از افغانستان، پاکستان بیش از هر کشور دیگری خواستار برقراری صلح در افغانستان است.

نخست وزیر پاکستان درباره دیدار اخیرش با «گلبدین حکمتیار» رهبر حزب اسلامی و گزارش‌ها مبنی بر پیشنهادش به وی برای توافق تقسیم قدرت با طالبان پس از خروج نیروهای آمریکایی، با گریز از دادن پاسخ، اظهارداشت: حکمتیار در انتخابات افغانستان شرکت کرده و قانون اساسی افغانستان را پذیرفته است.

وی افزود: پیش از دیدار با حکمتیار با عبدالله دیدار داشتم که ریاست شورای عالی مصالحه در افغانستان را به عهده دارد، ما در افغانستان هیچ فرد مورد علاقه‌ای نداریم؛ تنها علاقه من این است که دولت آینده در کابل به هند اجازه ندهد از آنجا علیه پاکستان فعالیت کند.

رهبر حزب اسلامی افغانستان اخیراً در حالی طی دعوت رسمی با سفر به پاکستان با نخست وزیر، رئیس جمهور، وزیر خارجه، رئیس پارلمان و رئیس سنای این کشور دیدار کرد که هیچ سمت رسمی در دولت افغانستان ندارد.

حکمتیار پس از این سفر 3 روزه در یک نشست خبری در کابل اعلام کرد که تنها راه حل بحران افغانستان برقراری دولت موقت است که واکنش‌های گسترده‌ای را بین سیاسیون و فعالان شبکه‌های اجتماعی در افغانستان در پی داشت.

نماینده ویژه افغانستان: پاکستان وعده فراهم شدن زمینه آتش‌بس داده استعمران خان: درباره استفاده هند از خاک افغانستان علیه پاکستان نگرانیممشاور اشرف غنی: حکمتیار طرح دولت موقت را از پاکستان آورده است

«شاه حسین مرتضوی» مشاور ارشد رئیس جمهور افغانستان در واکنش به این اظهارات گفت که حکمتیار طرح ایجاد دولت موقت را از پاکستان با خود آورده است.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان عمران خان اخبار افغانستان طالبان عمران خان اخبار افغانستان نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۶۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش طالبان به تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه

وزیر خارجه حکومت طالبان در دیدار با سفیر ترکیه در کابل از تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه قدردانی کرد.

به گزارش مشرق، «امیرخان متقی» وزیر خارجه حکومت طالبان در دیدار با «جنک اونال» سفیر ترکیه در کابل از موضع این کشور در خصوص تحریم تجاری رژیم صهیونیستی قدردانی کرد.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط وزارت خارجه طالبان، دو طرف در این دیدار همچنین در مورد روابط دوجانبه، تحولات مثبت اخیر در افغانستان، سفر هیئت‌های سیاسی و اقتصادی چندین کشور به افغانستان گفتگو کردند.

متقی همچنین در این دیدار بر آغاز تجارت با ترکیه از طریق مسیر لاجورد و افتتاح نمایشگاه‌های مشترک در ترکیه و افغانستان تأکید کرد.

سفیر ترکیه نیز در این دیدار با تأکید بر افزایش تلاش‌های مشترک برای گسترش بیشتر روابط ترکیه و افغانستان گفت در چند روز آینده خطوط هوایی ترکیه پروازهای خود را به کابل از سر می‌گیرند.

«هبت‌الله آخندزاده» رئیس طالبان پیش از این در پیامی گفته بود: «قضیه فلسطین، قضیه تمام امت اسلامی می‌باشد، ما بار دیگر تجاوز و اشغالگری اسرائیل بر غزه را شدیداً محکوم می‌کنیم».

وی تصریح کرده بود: جای تأسف است که مدعیان حقوق بشر جهان، نظاره‌گر ظلم بر فلسطین هستند و تاکنون هیچ جناح بین‌المللی گام عملی در راستای توقف این ظلم‌ها برنداشته و مسئولیت خویش را در قبال این اندوه بزرگ ادا نکرده است.

منبع: تسنیم

دیگر خبرها

  • محورهای رایزنی «بایدن» و «نتانیاهو»
  • کمک جامعه بین‌المللی به بخش صحت افغانستان
  • مسائل بشردوستانه نباید با سیاست گره بخورد
  • رویترز: رئیس سیا برای یک دیدار اضطراری با نخست وزیر قطر به دوحه سفر می‌کند
  • نشست اضطراری رئیس سیا با نخست وزیر قطر با محوریت حماس و اسرائیل
  • محورهای سفر ویژه رئیس سازمان سیا به قطر
  • اسرائیل جرأت نکرد تصاویر آثار حمله ایران را به دنیا نشان دهد | این رژیم بمب اتم هم بخواهد...| بلینکن درباره ارتش اسرائیل به نخست وزیر عراق چه گفت؟
  • درگیری ماموران امنیتی پاکستان و کولبران یک کشته برجای گذاشت
  • واکنش طالبان به تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • فضل الرحمان: برای بهبود روابط پاکستان و طالبان مجازات می‌شوم