Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-07@14:47:08 GMT

رشد ۴۳ درصدی صادرات در البرز

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۱۶۸۸۵

رشد ۴۳ درصدی صادرات در البرز

به گزارش خبرآنلاین  از البرز؛ «جهانگیر شاهمرادی» با تاکید بر اینکه در سال «جهش تولید» باید به شیوه‌ای عمل کنیم که کارهای مانده از گذشته برای واحدهای تولیدی در سال گذشته به سرعت محقق شود، اظهار داشت: باید اقدامات لازم با قید فوریت برای بنگاه‌های اقتصادی و واحدهای تولیدی انجام شود تا بتوانند فعالیت اقتصادی خود را به طور مستمر انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در شرایط جنگ اقتصادی یک طرفه هستیم که در دنیا بی نظیر است، افزود: از طرفی شیوع کرونا بر فعالیت‌های اقتصادی ما اثر گذار بوده؛ اما با فعالیت‌های جدی هنوز چرخه تولید فعال است.
وی افزود: صادرات شش ماهه اول استان البرز، نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۳ درصد رشد داشته که این امر نشان دهنده پویایی تولید است.

شاهمرادی گفت: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب در جنگ اقتصادی، نباید شب و روز بشناسیم به همین دلیل مشکلات واحدهای اقتصادی و تولیدی در هر ساعت از شبانه روز که مشخص شد باید همان ساعت برای رفع آن برنامه ریزی کنیم. از این رو تشکیل کارگروه شبانه روزی به منظور برطرف کردن موانع تولید در دستور کار ما قرار گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز ادامه داد: امروز ساختار این کارگروه و مرکز را در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز تشکیل دادیم و نمایندگان همه دستگاه‌های اجرایی حضور دارند و از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب هر گونه تماسی سریعا در دستور کار عملیاتی کارگروه قرار می گیرد و برای رفع آن برنامه ریزی می شود تا در کمترین زمان ممکن، مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی برطرف شود. از ساعت ۸ شب تا ۸ صبح هم امکان ضبط مکالمات تلفنی مربوط به مشکلات واحدهای تولیدی مهیاست.

کل بنگاه‌های اقتصادی و واحدهای تولیدی، جامعه هدف سامانه هستند

شاهمرادی تاکید کرد: با همت و عزمی که در استان وجود دارد و همچنین برنامه‌ریزی که در کشور وجود دارد به گونه‌ای عمل می‌کنیم که واحدهای صنعتی دچار مشکلاتی که ناشی از مشکلات کاری در استان و یا مربوط به مجموعه‌ای خارج از استان و کشور باشند، درگیر نشوند و بتوانیم سریع این مشکلات را برطرف کنیم.

وی اظهار کرد: ما به سرمایه گذاران قول می‌دهیم که مشکلات آنها را در اولین فرصت برطرف کنیم تا تولید به قوت خود باقی باشد و بتوانیم این پیچ تاریخی را هم پشت سر گذاشته و با سربلندی کشور را از این برهه حساس به سلامت عبور دهیم.

شاهمرادی در پاسخ به این پرسش که آیا این سامانه برای همه بنگاه‌ها و تولیدی‌ها قابل استفاده است اظهار داشت: هر کسی که به هر نحوی فعالیت تولیدی دارد، جامعه هدف ما به شمار می‌رود چه بنگاه‌های صنفی تولیدی و چه واحدهای صنعتی چرا که ما برای همه فعالین اقتصادی کار می کنیم. حتی اگر مواردی هم در دستورالعمل نباشد قطعا برای آن برنامه‌ریزی می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم هیچ فعالیت اقتصادی و واحد تولیدی دچار دست اندازهای مرسوم و غیرمرسوم اداری و اجرایی شود.

شایان ذکر است در این مرکز، نمایندگان دستگاه‌های مرتبط با بخش تولید و صنعت مستقر شده و صاحبان صنایع، تولید کنندگان و سرمایه گذاران می‌توانند به صورت شبانه‌روزی مشکلات خود را برای پیگیری از سوی دستگاه‌های اجرایی مطرح کنند.

48

کد خبر 1449825

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان البرز واحدهای تولیدی برنامه ریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۶۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تعهد ارزی مانع صادرات صنایع کنسرو

رئیس سندیکای صنایع کنسرو ایران گفت: با بیان اینکه رفع تعهد ارزی، تحریمی خود ساخته را برای صنایع ایجاد کرده است گفت: محصولی که با تمامی سختی‌ها و مشکلات تولید می‌شود برای عرضه آن نیز در بازار های داخلی و خارجی موانعی وجود دارد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم مسعود بختیاری، در نشست بررسی فرصت‌ها و چالش‌های کسب و کار کنسرو در سال 1403 اظهار داشت: از گذشته تولیدکنندگان صنایع غذایی برای تأمین سرمایه در گردش وابسته به شبکه بانکی‌ بوده‌اند اما با توجه به این‌که ساختار فعلی شبکه بانکی کشور انقباضی است و زمزمه‌هایی نیز مبنی بر افزایش نرخ سود وجود دارد، باید اذعان کرد که صنایع برای تامین مالی و سرمایه در گردش وضعیت مناسبی ندارند.

وی افزود: به‌دلیل تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان، مشکلاتی برای تامین مواد اولیه ازجمله تون ماهیان وجود دارد؛ که در این شرایط لازم است وزارت جهادکشاورزی و وزارت صمت شرایط ثبت سفارش‌ها مواد اولیه را تسهیل کنند.

رئیس سندیکای صنایع کنسرو ایران با اشاره به مشکل ریزش سرمایه‌های انسانی در صنایع گفت: نیروی انسانی جدید از نظر انگیزه، توان و دلبستگی به کار با نسل قبل تفاوت دارد و دچار فرسودگی نیروی انسانی در صنایع شده‌ایم.

وی با بیان اینکه تامین انرژی نیز یکی از چالش‌های صنایع غذایی از جمله صنعت کنسرو است، تصریح کرد: خاموشی دستگاه‌های خط تولید به‌دلیل قطعی برق صدمات جبران‌ناپذیری به صنایع کنسرو کشور تحمیل کرده است و در صورت تکرار در سال جدید به مشکلات صنایع می افزاید.

بختیاری با بیان اینکه برای جهش تولید باید زیرساخت‌ها مهیا شود؛ اظهار داشت: صنایع با مشکلات مختلفی دست و پنجه نرم می کنند که برای تحقق جهش تولید نیازمند رفع این مشکلات هستیم.

وی با اشاره به مشکلات پیش روی محیط کسب و کار گفت:  دستگاه‌های متعددی مانند سازمان غذا و دارو، سازمان ملی استاندارد، وزارت جهادکشاورزی، وزارت صمت، سازمان حمایت، سازمان محیط‌زیست، وزارت کار، سازمان امور مالیاتی و تأمین اجتماعی به استناد یک یا چند ماده قانونی خود را در تصمیم‌گیری‌ها برای صنعت غذا دخیل می‌دانند و ناهماهنگی و مشکلاتی را ایجاد می‌کنند.

بختیاری با بیان اینکه رفع تعهد ارزی، تحریمی خود ساخته را برای صنایع ایجاد کرده است گفت: محصولی که با تمامی سختی‌ها و مشکلات تولید می‌شود برای عرضه آن نیز در بازار های داخلی و خارجی موانعی وجود دارد.

عدم امکان رقابت تولید کنندگان با واسطه‌ها در صاردات کنسرو!

وی گفت: با توجه به افزایش حقوق و دستمزد که صورت  گرفته در سال جاری به نظر می‌رسد چند ماهی تاب‌آوری و اقشار کارمند و کارگر بتوانند قدرت خرید متناسبی داشته باشند ولی با توجه به تورم ممکن است با رکود مواجه شویم و در بازار بین‌المللی نیز مشکلاتی از جمله تحریم خود ساخته رفع تعهد ارزی وجود دارد.

وی اظهار داشت: برخی ازصنایع اعلام می کنند که محصول آنها توسط واسطه ها به خارج از کشور قاچاق و در آنجا به فروش می رسد و ارز آن با نرخ آزاد و گران تر به بازار بر می‌گردد که این شرایط  خود تولید کننده محصول نمی‌توانند با واسطه‌ها برای صادرات رقابت داشته باشد.

وی افزود: برخی از صنایع نیز برای صادرات محصولات خود را به صورت ریالی به فروش می رسانند که آنها نیز مشکلاتی برای بازگشت ارز حاصل از صادرات خود به کشور دارند.

بختیاری گفت: ارز حاصل از صادرات حتما به کشور باید باز گردد اما صنایع در این شرایط مشکلاتی برای تحقق این امر دارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رفع تعهد ارزی مانع صادرات صنایع کنسرو
  • پرداخت ۱۷۰۰ همت تسهیلات به واحدهای تولیدی کشور
  • مشکلات و دغدغه های تولیدکنندگان ملارد پیگیری و حل شود
  • ترکیب جمعیتی از چالش های البرز است/ تردد نیروی کار استان به تهران
  • پشت پرده کاهش اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی
  • پشت پرده خرید زمین در شهرک‌های صنعتی؛ به نیت احتکار زمین می‌خرند!
  • کشتارگاه طیور فسا با ۱۰۰ کارگر به چرخه تولید بازگشت
  • جذب سرمایه گذاری برای تکمیل وایجاد واحدهای بخش کشاورزی در زنجان
  • تامین ۷۰ درصدی لوله و اتصالات کشاورزی از تولیدکنندگان داخلی
  • شرکت‌های بزرگ نیاز خود را از داخل استان کرمان تهیه نمی‌کنند