Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@21:30:14 GMT

برداشت چغندرقند از مزارع نقده ۱۰ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۱۶۹۵۶

برداشت چغندرقند از مزارع نقده ۱۰ درصد افزایش یافت

سیدکریم ابراهیم‌زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سه هزار و ۱۴۴ هکتار زمین زراعی در این شهرستان زیر کشت چغنرقند رفته که تاکنون از ۵۵ درصد این مقدار برداشت انجام شده است.

وی ادامه داد: با این آمار پیش‌بینی می‌شود حدود ۲۷۰ هزار تُن محصول از این مزارع برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی نقده گفت: قیمت خرید تضمینی محصول چغندرقند برای سال جاری ۶ هزار و ۳۰۰ ریال با عیار ۱۶ درصد تعیین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابراهیم‌زاده اظهار داشت: برداشت این محصول از شهریور سال جاری در این شهرستان آغاز شده و تا یک‌ماه آینده ادامه دارد.

وی افزود: کشاورزان می‌توانند محصولات خود را با توجه به ظرفیت مرکز خرید این شهرستان به صورت مقطعی به کارخانه قند نقده تحویل دهند.

وی ادامه داد: تاکنون ۶۲ هزار تُن چغندرقند برداشت شده از مزارع نقده به کارخانه قند این شهرستان تحویل شده و باقی به مراکز اطراف تحویل داده شده است.

مدیر جهاد کشاورزی نقده گفت: رعایت حقوق چغندرکاران، تسریع در خرید به موقع محصول چغندرکاران در محدوده زمانی تعیین شده و برنامه‌ریزی دقیق برای اجرای آن از مواردی است که باید رعایت و اجرایی می‌شود.

چغندرقند و سیب ۲ محصول مهمی است که آذربایجان‌غربی دارای رتبه‌های اول کشور در این بخش است.

اکنون پنج کارخانه قند در آذربایجان‌غربی فعال است که یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول چغندرقند، معادل ۳۶ درصد تولید این محصول در کشور را فرآوری می‌کنند که بخش عمده این محصول در جنوب آذربایجان‌غربی تولید می شود.

آذربایجان‌غربی سالانه ۲۴۰ هزار تن شکر معادل ۳۶ درصد تولید کشور را استحصال می‌کند.

چغندرقند گیاهی است ۲ ساله از تیره اسفناج که به صورت گیاهی یک ساله زراعت می‌شود، این محصول در آب ‌وهوای کوهستانی از رشد و کیفیت خوبی برخوردار است و سازگاری وسیعی به شرایط محیط متنوع دارد، به سرما و گرما نسبتا مقاوم است تحمل خشکی را دارد و به شوری خاک نیز مقاوم است.

برچسب‌ها نقده چغندر آذربایجان غربی ارومیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نقده چغندر آذربایجان غربی ارومیه نقده چغندر آذربایجان غربی ارومیه اخبار کنکور آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۶۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم

 

 

 

علی محمد ملا تقی، رئیس اداره باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت:همزمان با برداشت گل محمدی در سراسر کشور برداشت این محصول در قم نیز در آغاز شده است.

وی با بیان اینکه میانگین برداشت گل محمدی در کشور ۲.۲ تن در هکتار است، گفت: در سال گذشته کشاورزان ما به میانگین عملکرد حدود ۲.۵ تن در هکتار دست یافتند که با توجه به شرایط خوب اقلیمی در سال جاری و اقدامات اصلاحی از جمله تغذیه و هرس به موقع بوته‌های گل محمدی در قم، پیش بینی می‌کنیم میانگین عملکرد استان ۳ تن در هکتار باشد. 

ملاتقی با اشاره به  پیش‌بینی برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم افزود:در حال حاضر ۲۸۶ هکتار از اراضی کشاورزی استان قم زیر کشت گل محمدی است که به دلیل محدود بودن صنایع مکمل در زمینه گلاب گیری و سایر فرآورده‌های گل محمدی گل‌های برداشت شده از سطح استان به صورت خام فروشی به دیگر استان‌ها به ویژه شهر کاشان ارسال می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۷ درصدی توزیع کود کشاورزی در آذربایجان غربی
  • سطح زیرکشت کلزا در آذربایجان‌غربی ۲ برابر شد/پیش‌بینی برداشت حدود ۱۲ هزار تنی
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • آغاز برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم
  • حفظ منابع آبی نیازمند ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مسئولیت‌پذیری جمعی است
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع  گيلانغرب
  • خرید تضمینی گندم ۳۰ درصد افزایش یافت
  • ثبت بیش از ۴۹ میلیون تردد در ورودی و خروجی‌ های آذربایجان ‌غربی
  • آغاز برداشت محصولات صیفی جات از مزارع مهران
  • برداشت خیار سبز در شهرستان قیروکارزین