Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@02:53:28 GMT

میرسلیم دولت و وزرای روحانی را تهدید کرد

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۱۷۲۲۳

میرسلیم دولت و وزرای روحانی را تهدید کرد

به گزارش جماران؛ به نقل از مهر، نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر اینکه وزرا بهتر است برای حل مشکلات مردم با نمایندگان همکاری کنند و پیشنهادات مجلس را بپذیرند گفت: اگر قانون انتخابات مناسب و دقیق نباشد و کسانی که صلاحیت‌های لازم را ندارند به ریاست جمهوری یا نمایندگی مجلس انتخاب شوند، کشور را انحراف و تباهی فرامی‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخشی از گفتگوی مهر با سیدمصطفی آقامیرسلیم نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی به شرح زیر است:

* مجلس یازدهم بلافاصله پس از افتتاح، با سیلی از مطالبات عمومی مواجه شد که نشان دهنده بی توجهی مجریان به قانون یا اجرای ناقص قانون و بروز تبعیض در بین گروه‌های مختلف جامعه است. اغلب این مشکلات به عملکرد نامناسب دولت و فقدان نظارت کارآمد مجلس بر می‌گردد.

* سعی اکثر نمایندگان این است که بدون اتلاف وقت به چاره جویی‌ها برسند و راه‌های مناسب اقدام را برای ایجاد تحول در گام دوم انقلاب ترسیم کنند.

* اگر امور به روال عادی پیش برود و مواجه با عدم مقبولیت عمومی دولت نشود، تا تشکیل دولت سیزدهم کمتر از یک سال فرصت باقی مانده است. در این یک سال تعامل با دولت دوازدهم و به موازات آن، آماده سازی مقدمات فعالیت‌های پرشتاب دولت سیزدهم مد نظر است.

* بهتر است که وزرا برای حل مشکلات مردم با نمایندگان همکاری کنند و پیشنهادات مجلس را بپذیرند تا مجلس ناگزیر نشود که وقت خود را صرف سوال و استیضاح کند.

* مجلس آمادگی کامل دارد تا به دولت کمک کند تا آنچه به خیر و صلاح کشور است و پاسخگوی مطالبات بر حق مردم است، هر چه سریع‌تر به اجرا گذاشته شود.

* دولت باید از تنگ نظری دست بردارد و از پیشنهادهای بسیار خوبی که در مجلس مطرح می‌شود، با فراهم آوردن مقدمات اجرایی و ایجاد هماهنگی لازم، استفاده کند.

* برخی از وزرا تاکنون از پیشنهادهای مجلس به خوبی استقبال کرده‌اند و امید است این همکاری به همه وزارتخانه‌ها تعمیم یابد و مجلس ناگزیر نشود که وقت خود را صرف سوال و استیضاح کند و خدای ناکرده چاره جویی مشکلات مردم از این مشاجرات لطمه ببیند.

* تا روز رأی‌گیری هر چه دولت، مجلس و قوه قضائیه بیشتر و بهتر به مردم خدمت کنند، مشکلات آن‌ها را صادقانه و با شفافیت برطرف کنند، در جهت استقرار عدالت و رفع تبعیض بکوشند، ریشه‌های فساد را بخشکانند و عوامل تباهی را حذف کنند، بر سرمایه اعتماد عمومی افزوده خواهد شد و در نتیجه مشارکت ان شاءالله قوی‌تر خواهد بود.

* نیروهای انقلاب باید با محور قراردادن تشکل‌های سیاسی گرد هم آیند و چند جبهه را تشکیل دهند و بهترین افرادِ معتقد به اهمیت و ضرورت تشکیلات سیاسی را به مردم پیشنهاد دهند و در انتها ان‌شاءالله ائتلافی با محور قراردادن اصول انقلاب بر پا و به مردم در انتخاب اصلح کمک کنیم. این فرآیند، تعامل طولانی مدتی را ایجاب می‌کند که مقدمات آن آغاز شده و امیدواریم به شکل مردم‌سالارانه پیش برود و گرفتار آفات فردگرایی نشود.

اخبار مرتبط انتقاد باهنر از میرسلیم، فتاح و صداوسیما و کنایه وی به سعید حجاریان واکنش تند میرسلیم به ماجرای دناپلاس: این ماجرای انحرافی برای به خفت کشاندن مجلس انقلابی بود درخواست جدید میرسلیم: ‌تحقیق و تفحص از شورای عالی اقتصادی سران قوا! انتقاد میرسلیم از روحانی، جهانگیری و سیف: سرنوشت 20 میلیارد یورو و 60 تن طلا چه شد؟ انتقاد باهنر از میرسلیم به دلیل شکایت از قالیباف و هشدار وی در خصوص قرارداد ایران و چین شرط استیضاح روحانی از زبان میرسلیم انتقادات عباس آخوندی از میرسلیم هدف میرسلیم از مطرح کردن پرونده فساد شهرداری چیست؟ شرط به نتیجه رسیدن طرح های مجلس از نظر میرسلیم 4 ریشه عمده بروز فساد در کشور از نظر میرسلیم میرسلیم تهدید به شکایت کرد مجلس ادعای ۶۵ میلیاردی میرسلیم را رد کرد اصرار میرسلیم بر ادعایش: یک نماینده از شهرداری مبالغی گرفته است واکنش جدی مجلس به ادعای میرسلیم درباره قالیباف روایت میرسلیم از تذکرش به قالیباف و حواشی پرونده رشوه 65 میلیاردی

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا استیضاح قوه قضاییه مجلس شورای اسلامی مصطفی میرسلیم سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۷۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم عزیز ما در معیشت و مسکن با مشکلات زیادی مواجه هستند که باید برای حل آن تدبیر فوری کرد

نماینده منتخب مردم قم، جناب آقای محمد منان رئیسی، به همراه برخی از اعضای شورای شهر قم، با حضور در دفتر آیت الله محسن فقیهی دامت برکاته، با ایشان دیدار و از توصیه های معظم له بهره‌مند شدند.
دکتر منان رئیسی در ابتدای این دیدار، گزارشی از برنامه‌های خود در سطح ملی و استانی در حوزه مسکن، رفع تورّم، خودرو و برخی مسائل مهم دیگر جامعه ارائه داد.
 
حضرت آیت الله محسن فقیهی، ضمن عرض تبریک به مناسبت انتخاب ایشان به عنوان نماینده مجلس شورای اسلامی از طرف مردم شریف قم، با اشاره به مشکلات اقتصادی مردم، فرمود: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند، وضعیت اقتصادی در سر سفره‌های مردم خوب نیست. مردم با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند. ما از این مشکلات اطلاع داریم و مراجعات فراوانی به دفتر ما می‌شود و اشخاص محترمی برای مبالغ کم، جهت دارو و درمان یا اجاره مسکن مراجعه می‌نمایند که خیلی در مضیقه هستند.

معظم له در ادامه با اشاره به مسئله مسکن، افزود: از مهمترین مشکلات مردم عزیز ما، بحث مسکن و سرپناه است. بسیاری از مردم، اجاره نشین هستند و با این اجاره‌های بالا دیگر کنترل معیشت از دستشان خارج شده است. دولت و مجلس باید برای این مشکل مهم و اساسی، تدبیر فوری نمایند و نگذارند مردم بیش از این در سختی و دشواری باشند.

عضو محترم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در قسمت دیگری از این دیدار، مسئله خودرو در ایران را بسیار تأسف بار دانسته و فرمودند: متأسفانه در این سال‌ها، دولت و مجلس نتوانستند در مورد خودرو اقدام مناسبی انجام دهند. خودروهای ما هم از نظر تأمین امنیت جانی وضع خوبی ندارد که آمار بالای تلفات جانی سالیانه، حاکی از آن است و هم از نظر مالی برای مردم هزینه های گزافی برای این خودروهای بی کیفیت تحمیل می‌شود. واقعاً مسئله خودرو به صورت یک بحران و مسئله لا تنحلّ باقی مانده و امیدوارم مجلس جدید بتواند در این زمینه، اقدام فوری و عاجلی انجام دهد.

استاد دروس خارج حوزه علمیه قم، در ادامه توصیه‌های خود، با اشاره به حجاب و عفاف فرمود: امر به معروف و نهی از منکر در همه زمینه های اقتصادی و اجتماعی و ... لازم و ضروری و امر دین مبین اسلام است و در مسئله حجاب و عفاف هم با شرایطش لازم است اما باید تمام مسائل شرعی آن به صورت کامل رعایت شود. اینکه یک مرد، دختری را به زور گرفته و وارد خودروی ون کند، خلاف شرع و عرف و قانون است.
مبارزه با بی حجابی، باید خیلی ظریف انجام شود تا دشمنان نیز نتوانند بهانه‌ای پیدا کنند؛ باید تمام موازین شرعی رعایت شود و نباید همراه خشونت باشد. اگر کسانی هم واقعاً پس از تذکر لسانی، عامدانه اصرار بر بی حجابی داشته باشند، باید توسط محاکم قضائی، به همراه محارم خود، احضار و جریمه شوند.

حضرت آیت الله فقیهی در پایان این دیدار، ضمن آرزوی موفقیت برای دکتر منان رئیسی در مجلس شورای اسلامی، از خداوند متعال، عزّت و عظمت و اعتلای روزافزون نظام مقدس اسلامی را مسئلت نمود.

دیگر خبرها

  • مبنای انتصابات در دستگاه‌ها شایسته سالاری است
  • دولت نباید اقتصاد کشور را به موضوع ارز گره بزند
  • انتقاد شدید میرسلیم از سفر رئیسی به پاکستان
  • تحقق توسعه پایدار با همدلی و انسجام مجلس و دولت
  • عصبانیت و انتقاد میرسلیم از دولت
  • عصبانیت میرسلیم از دولت /اعطای دکتری افتخاری دانشگاه فرعی به دست معاون دانشگاه به رئیسی چه افتخاری دارد؟
  • توجه به قرآن، بسیاری از مشکلات امروز ما را حل می‌کند
  • پس لرزه برگزاری جلسه مجلس و دولت در دفتر قالیباف نه صحن مجلس
  • تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا مشکلات دارویی برطرف شود
  • مردم عزیز ما در معیشت و مسکن با مشکلات زیادی مواجه هستند که باید برای حل آن تدبیر فوری کرد