Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-27@00:09:09 GMT

عرضه «کشاورز کارت» برای خرید کود

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۱۷۲۴۵

عرضه «کشاورز کارت» برای خرید کود

به گزارش اقتصادآنلاین، کاظم خاوازی، وزیر جهاد کشاورزی امروز با اشاره به ارائه «کشاورز کارت» به کشاورزان گفت: در بخش اول این کارت در اختیار کشاورزانی که گیاهان استراتژیک مانند گندم، جو و دانه های روغنی کشت می‌کنند، قرار می‌گیرد تا دغدغه‌ای برای خرید نهاده و کود نداشته باشند و بتوانند از این کارت استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از ۳ میلیون تن کود مورد نیاز سالانه کشاورزان، ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن کود اوره است که با قیمت سال گذشته در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد اما سایر کودهای وارداتی به دلیل تغییر قیمت ارز از ترجیحی به نیمایی افزایش قیمت داشته است.

خاوازی ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی برای کمک به کشاورزان، طرح «کشاورز کارت» را با همکاری بانک مرکزی ایران و بانک کشاورزی تهیه کرده است.

وی اظهار امیدواری کرد: ان‌شاءلله کشاورزان با این کارت بتوانند نهاده‌های مورد نیاز خود را به موقع تامین کنند و سال آینده با بانک تسویه حساب کنند.

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه نکات بسیار ریزی در این کارت دیده شده است، یادآور شد: بانک کشاورزی و معاونت امور زراعت طراحی خوبی برای این کارت داشته‌اند تا کشاورزان بتوانند بدون دغدغه و بروکراسی‌های معمولی بانک، سریعاً به این منابع مالی دست یابند.

وی با بیان این که طرح «کشاورز کارت» یک اقدام بزرگ و ملی محسوب می‌شود و باید با جدیت آن را دنبال کنیم، تصریح کرد: با تأثیرگذاری که کود در تولیدات کشاورزی دارد در گام اول این محصول انتخاب شد و در گام دوم آفت‌کش‌ها هستند و ما از منابع مختلف اعتباری لازم را برای آن تجهیز می‌کنیم.

پربیننده ترین جهش عجیب قیمت برنج ایرانی و تخم مرغ! ماءالشعیر و مالت ۵۰درصد گران شد قیمت جدید مرغ اعلام شد قیمت هر کیلوگرم گوشت قرمز به مرز ۱۴۰هزار تومان رسید عرضه قطره‌چکانی به بازار در گرانی و کمبود روغن چه اثراتی داشت؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بانک مرکزی کشاورزان کود شیمیایی وزارت کشاورزی بانک کشاورزی کاظم خاوازی قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت کشاورز کارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۷۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت:  از ابتدای فصل خرید گندم در ۲۰ فروردین ماه تاکنون بیش از ۳۷۰  هزار تن گندم از کشاورزان استان به صورت تضمینی خریداری شده است.

امید جهان نژادیان افزود: از این میزان ۱۰۰ هزار تن گندم از مراکز خرید روباز به مراکز استاندارد ارسال شده است.

وی ادامه داد: در سال زراعی جاری هر کیلوگرم گندم به نرخ ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و هر کیلوگرم گندم دروم به نرخ ۱۸ هزار تومان از کشاورزان به صورت تضمینی خریداری می‌شود.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان بیان کرد: در سال گذشته در خوزستان بیش از یک میلیون و ۷۲۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است.

در سال زارعی جاری  در ۷۵۴ هزار هکتار از اراضی استان کشت گندم انجام شده است.

استان خوزستان پارسال رتبه نخست خرید گندم در کشور را کسب کرد.

دیگر خبرها

  • کاهش سهمیه سوخت تراکتورداران مهمترین دغدغه کشاورزان اسدآبادی
  • بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • افزایش بهره‌وری با استفاده کشاورزان از فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان
  • خرید تضمینی محصول گندم کشاورزان استان از اوایل خرداد ماه
  • پلیس فتا حق۱۷۰میلیاردی کشاورز قلعه گنجی را از یک کلاهبردار گرفت
  • احقاق حق ۱۷۰ میلیاردی کشاورز قلعه گنجی از سوی پلیس فتا
  • خرید بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • چتر حمایتی بانک کشاورزی بر سر کشاورزان کردستانی + فیلم
  • قرمز پوشی یک دست بانک‌ها پس از خرید سهام باشگاه پرسپولیس!
  • ۱۱۶هزار روستایی و کشاورز در لرستان بیمه شدند