Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از سی‌تی‌جی‌ان، ژونگ نانشان، متخصص ارشد بیماری‌های تنفسی روز جمعه گفت: به علت اقدامات جامع و دقیق پیشگیری و کنترل، چین بعید است موج دوم ویروس کرونا را تجربه کند.

 چین به رغم اینکه اولین منشا شیوع ویروس کرونا در جهان بود موفق شده است با بکارگیری روش های متعدد و مختلف، همه گیری این ویروس را مهار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ژونگ نانشان که از اعضای مقابله با شیوع کرونا است، از طریق یک تماس تلفنی تصویری در اجلاس سلامت که در استان هبی برگزار شد، گفت: «این اقدامات در جلوگیری از آنفلوانزای فصلی در زمستان آینده نیز بسیار موثر است».

وی اظهار داشت: موج دوم ویروس مذکور در حال حاضر در برخی از نقاط جهان آغاز شده است. بسیاری از کشورها اقدامات جدی کنترل را اعمال کرده‌اند.

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان هر دو روز چهارشنبه دستور دادند که قرنطینه اجرایی شود، زیرا موج دوم همه گیری این ویروس باعث تهدید اروپا قبل از زمستان شده است.

طبق گزارش رویترز، در ایالات متحده، موج جدیدی از عفونت‌ها شش روز به روز انتخابات مانده آغاز شده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، ویروس را نادیده گرفته و هیچ نشانه‌ای از لغو تجمعات عمومی دیده نمی‌شود، در حالی که طرفداران او اغلب از ماسک زدن یا  حفظ فاصله ایمن خودداری می‌کنند.

متخصص ارشد بیماری‌های تنفسی تأکید کرد: وقتی هوا سردتر شود، کشورهای نیمکره شمالی بیشتر دچار بیماری همه گیر می‌شوند. 

مقامات پکن برای جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری به سرعت حرکت کرده و در بعضی از مناطق قرنطینه و کنترل تردد را اعمال کرده‌اند.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: کرونا چین بیماری بیماری های تنفسی موج دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۷۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گارداسیل اولین واکسن مورد تایید به‌منظور پیش‌گیری از بروز سرطان دهانۀ رحم است


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مدیر غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: همچنین بهترین زمان تزریق این واکسن برای زنان در سن ۹ تا ۲۶ سالگی و برای مردان ۹ تا ۲۱ سالگی بیان شده است.

دکتر شیما نصراله‌الحسینی افزود: متقاضیان این واکسن می‌توانند با در دست داشتن نسخۀ متخصصین بیماری‌های عفونی یا زنان به واحد امور دارویی مدیریت غذا و دارو مراجعه نمایند و پس از دریافت حواله، به داروخانه‌های مشخص شده جهت خرید و دریافت واکسن مراجعه نمایند.

او گفت: ویروس پاپیلوم انسانی یا HPV، از طریق تماس بین پوست افراد انتقال می‌یابد و معمولا آلودگی در مردان و زنان، علائمی از قبیل سوزش، درد و یا خارش ایجاد نمی‌کند و به همین دلیلی اکثر افراد نسبت به آلودگی خود بی‌اطلاع هستند.

مدیر غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه افزود: برخی از گونه‌های ویروس می‌توانند منجر به ایجاد زگیل تناسلی و گونه‌های پرخطر عامل ایجاد کننده سرطان دهانه رحم، مقعد و سرطان‌های سر و گردن (خصوصا دهان و حلق) هستند که نیاز به پیشگیری و انجام آزمایش‌های غربال‌گری را ضروری می‌سازد.

دیگر خبرها

  • انسان نخستین بار کی سرما خورد؟
  • خشم خطر حمله قلبی را افزایش می‌دهد
  • گارداسیل اولین واکسن مورد تایید به‌منظور پیش‌گیری از بروز سرطان دهانۀ رحم است
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • کلسترول خوب برای این افراد مفید نیست
  • وجود کلسترول خوب در بدن برای این افراد مفید نیست
  • برای نابودی ویروس‌ها پنجره را باز کنید
  • شیوع بیماری‌های موجود در فضای سبز/ مقابله با هجوم مگس‌های سفید
  • انسان چه زمانی برای اولین بار سرما خورد؟
  • برای نابودی ویروس‌ها پنجره را باز کنید!