Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-26@14:43:28 GMT

ترامپ با فروش اف۲۲ به اسرائیل موافقت کرد

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۱۹۲۲۷

ترامپ با فروش اف۲۲ به اسرائیل موافقت کرد

به نوشته وبگاه «دبکا فایل» به نقل از روزنامه «الشرق الاوسط» «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا که پنجشنبه به فلسطین اشغالی سفر کرده بود گفت که دولت آمریکا با فروش اف-۲۲ و بمب‌های دقیق هدایت شونده به (رژیم) اسرائیل موافقت کرده است.

به نوشته این منبع خبری، کاخ سفید پنجشنبه گذشته کنگره آمریکا را در جریان فروش ۵۰ فروند جنگنده اف-۲۲ به رژیم صهیونیستی گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



منابع نظامی صهیونیست گفته‌اند که تل آویو در واکنش به تجهیز امارات به جنگنده «اف-۳۵» در پی رفع موانع موجود در آمریکا برای خرید جنگنده اف-۲۲ رپتور است. این اقدام تل آویو برای حفظ برتری هوایی در منطقه و پس از موافقت آمریکا با فروش جنگنده‌های اف-۳۵ به امارات صورت گرفته است. در آخرین نشست بین مقامات نظامی آمریکا و صهیونیست، نمایندگان اسرائیلی احتمال خرید جنگنده اف-۲۲ را مطرح کردند. مقامات صهیونیست مدعی هستند که خرید این جنگنده، به حفظ برتری نظامی آن‌ها در منطقه کمک می‌کند.

یک مقام ارشد نظامی صهیونیست حاضر در نشست با آمریکایی‌ها در این باره گفت، امتیاز‌های کیفی ما در رابطه با هواپیماها، پهپاد، تسلیحات و سامانه‌های دفاع هوایی در حال کاسته شدن است. سرعت تغییر در خاورمیانه زیاد است. این یک خاورمیانه متفاوت از آنچه در دهه گذشته بوده، است و بسیاری از کشور‌هایی که درگیری مستقیم با اسرائیل ندارند برای ساخت برخی از پیشرفته‌ترین نیرو‌های هوایی و سامانه‌های دفاع هوایی در جهان سرمایه گذاری هنگفتی می‌کنند.

پس از علنی شدن فروش اف-۳۵ به امارات متحده عربی، مقامات نظامی صهیونیست تلاش کردند از ایالات متحده بخواهند که در توافقنامه فعلی کمک نظامی آمریکا با اسرائیل که سال ۲۰۱۹ امضا شده و تا سال ۲۰۲۸ ادامه دارد، ترکیبی از کمک‌ها را بررسی کنند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ترامپ اف۲۲ اسرائیل فلسطین جنگنده امارات پارسی خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۹۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکست بزرگ اسرائیل در آزمایش دفاعی ایران

گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا- مصطفی خدابخشی؛ در واپسین ساعات شب ۲۵ فروردین ماه رسانه‌های داخلی ایران خبر آغاز عملیات انتقام ایران علیه رژیم مجعول صهیونیستی را مخابره کردند. عملیاتی که از آن با عنوان «وعده صادق» نام برده شد تا شب اسرائیل به کابوسی همیشگی برای این رژیم مجعول تبدیل شود.

تصاویر مخابره شده از رویداد بزرگ نظامی علیه اراضی اشغالی در حالی در مقابل دیدگان مردم جهان به نمایش گذاشته شد که طی بیش از ۷۰ سال گذشته چنین عملیاتی بر علیه صهیونیست‌ها رخ نداده بود و آن را می‌توان شکست بزرگ استراتژیک صهیونیست‌ها پس از حمله نابخردانه خود به سرکنسولگری ایران در سوریه دانست.

در ساعات اولیه این رویداد از ارتش رژیم صهیونیستی آمادگی صد در صدی برای مقابله با این حمله به گوش می‌رسید، اما در واقعیت و در کف میدان، سربازان صهیونیست طی ۱۰ روز قبل از عملیات «وعده صادق» در عملیات روانی ایران بازی را از پیش واگذار کرده بودند و از همان دقایق اولیه بازنده میدان رودررویی بی واسطه با بزرگترین قدرت منطقه‌ای غرب آسیا شدند.

تصاویر منتشر شده از رسانه‌ها که به صورت زنده در برابر دیدگان مردم جهان مخابره می‌شد حکایت از زمین گیر شدن سیستم پدافندی صهیونیست‌ها و نهایتا اصابت موشک‌های ایرانی بر جان خسته سرزمین‌های اشغالی حکایت داشت. اما بر خلاف این واقعیت میدانی از همان دقایق اولیه شکست دیوار پدافندی اسرائیلی‌ها و شنیده شدن صدای انفجار در نقاط مختلف اسرائیل دستور العمل بایکوت خبری و عدم انتشار تصاویر از محل اصابت موشک‌های ایرانی در دستور کار ارتش رژیم موقت صهیونیستی قرار گرفت.  

در پس این سانسور رسانه‌ای دستگاه تبلیغاتی اسرائیل به کار افتاد تا پاسخ ایران را حداقلی و با کمترین میزان اسیب نشان دهد. پروژه‌ای که با گذر زمان در حال نمایش واقعیت در میدان است.

شکست سخت نظامی صهیونیست‌ها در برابر ایران در شرایطی رقم خورد که به اذعان فرماندهان نظامی کشورمان در این عملیات نسل دوم و سوم توانمندی موشکی ایران به کار گیری شد. موشک‌های ما فوق صوتی که از نظر توان عملیاتی نسبت به موشک‌های نسل جدید امکان ضرب و شتم کمتری دارند، اما با این وجود لرزه سختی را بر اندام پر التهاب صهیونیست‌ها انداختند و نشان دادند که حتی موشک‌های نسل قدیمی‌تر ایران توانایی عبور از سیستم‌های رهگیری اسرائیل و حتی ۱۰ کشور حمایت گر از آن در طول عملیات را دارند.

بر این اساس می‌توان عملیات «وعده صادق» را بزرگترین آزمایش توان دفاعی اسرائیل از سوی ایران دانست. آزمایشی که در آن سمت شرقی میدان نبرد پیروز و سمت غربی پر مدا تسلیم و نظاره گر فروپاشی هژمونی پوشالی خود بود. موید این موضوع را می‌توان در اظهار نظر برخی از ماموران سیا دید. لری جانسون یکی از همین ماموران است که عملیات رسانه‌ای صهیونیست‌ها برای تصویرسازی از شکست ایران را بی ارزش می‌داند و بر این نکته تاکید دارد که ایران هر آنچه که می‌خواست را به انجام رساند و نشان داد که توانمندی بالایی در بهره گیری از کلاهک‌های قابل مانور دارد.

در سوی دیگر شکست نظامی اسرائیل در برابر ایران یک بازنده بزرگ دیگر نیز وجود دارد و آن کسی نیست جز ایالات متحده که نشان داد دیگر آن توان بازدارندگی گذشته خود در برابر ایران را نداشته و نمی‌تواند دیگر روی صبر استراتژیک ایران حساب باز کند. حالا به عبارت بهتر باید گفت که کفه ترازو در حوزه بازدارندگی در اختیار ایران است. به عبارت بهتر حالا آینده منطقه و حتی نبض حیاتی اسرائیل در دستان ایران است. واقعیتی که صهیونیست‌ها وجود آن را در شب پر التهاب و کوبنده عملیات «وعده صادق» درک کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمله به رفح به یک درگیری سیاسی داخلی برای اسرائیل تبدیل شده است
  • السنوار، کابوس صهیونیست‌ها
  • شکست بزرگ اسرائیل در آزمایش دفاعی ایران
  • انهدام دو انبار بزرگ نفت روسیه توسط پهپادهای اوکراین/ استقرار ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده انگلیسی در لهستان/ چرا اوکراین فقط ۶ ماه وقت دارد؟
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند
  • انگلیس ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده در لهستان مستقر می‌کند
  • تحولات اوکراین| کاخ سفید: روند اوضاع به نفع کی‌یف نیست
  • قمار جنگ اسرائیل و ایران
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه