Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-26@19:49:05 GMT

طرز تهیه سوپ قارچ؛ یک پیشنهاد خوشمزه جذاب

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۱۹۷۸۲

طرز تهیه سوپ قارچ؛ یک پیشنهاد خوشمزه جذاب

به گزارش همشهری آنلاین، در این روزهای پاییزی خوردن یک پیش‌غذای گرم و مقوی مثل سوپ بسیار دلچسب است. سوپ قارچ یکی از این سوپ‌های خوشمزه است که در ادامه با طرز تهیه آن آشنا می‌شوید. 

مواد لازم:

قارچ : ۵۰۰ گرم

پیاز متوسط: ۲ عدد

هویج متوسط: ۲ عدد

تره‌فرنگی: ۱۰۰ گرم

خامه: ۲۰۰ گرم

شیر: ۲۵۰ گرم

کره: ۱۰۰ گرم

آرد سفید: ۱ قاشق غذاخوری

جعفری خردشده: ۱ قاشق غذاخوری

نمک، فلفل سیاه و زردچوبه: به اندازه کافی

طرز تهیه و دستور پخت:

۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابتدا پیازها را پس از پوست گرفتن به صورت نگینی ریز خرد می‌کنیم. سپس یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار می‌دهیم و کره را به آن اضافه می‌کنیم. در ادامه قابلمه را روی حرارت قرار می‌دهیم تا کره آب شود. در مرحله بعدی پیاز خردشده را به قابلمه اضافه می‌کنیم.

۲. پیاز را با کره کمی تفت می‌دهیم تا کمی نرم شود. سپس مقداری زردچوبه اضافه می‌کنیم و تفت دادن را ادامه می‌دهیم تا مخلوط پیاز و زردچوبه یکدست شود. در همین حین تره‌فرنگی و هویج را به صورت ریز خرد می‌کنیم و پس از اینکه پیاز نرم شد به قابلمه اضافه می‌کنیم.

۳. ۱۰ دقیقه مخلوط تره‌فرنگی، هویج و پیاز را تفت می‌دهیم. سپس قارچ‌ها را به صورت ورقه‌ای خرد یا رنده می‌کنیم. پس از گذشت ۱۰ دقیقه قارچ را اضافه می‌کنیم.

۴. به مدت ۵ دقیقه دیگر مواد را تفت می‌دهیم تا قارچ‌ها هم نرم شوند. در ادامه آرد سفید را به صورت کم‌کم داخل یک لیوان آب جوش حل می‌کنیم (باید آرد را کم‌کم اضافه کنیم تا آرد گلوله نشود) و به قابلمه اضافه می‌کنیم.

۵. در همین مرحله ۳ لیوان آب جوش هم به قابلمه اضافه می‌کنیم و مقداری نمک و فلفل سیاه به سوپ می‌زنیم. ۵ دقیقه صبر می‌کنیم تا مواد بجوشند سپس شیر را به همراه خامه مخلوط می‌کنیم و به قابلمه اضافه می‌کنیم.

۶. پس از اضافه کردن مخلوط شیر و خامه باید مراقب سوپ باشیم تا سوپ سرریز نکند. حدود ۵ دقیقه بعد جعفری خردشده را به سوپ اضافه می‌کنیم و دیگر در قابلمه را نمی‌گذاریم تا سوپ جا بیفتد. پس از اینکه سوپ آماده شد آن را با قارچ تزیین کرده و سرو می‌کنیم.

منبع: ایرنا

کد خبر 561466 برچسب‌ها مواد غذایی پاییز آشپزی توصیه‌ها و آداب كروناويروس بیماری - آنفلوآنزا آشپزی - دستور پخت بیماری - سرما خوردگی تغذیه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: مواد غذایی پاییز كروناويروس بیماری آنفلوآنزا آشپزی دستور پخت بیماری سرما خوردگی تغذیه قابلمه اضافه می کنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۹۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تساوی مس و پیکان در ۹۰ دقیقه/ انتخاب پیروز بازی در وقت های اضافه

به گزارش خبرنگار مهر، تیم‌های فوتبال مس رفسنجان و پیکان در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی از ساعت ۱۷:۴۵ و در ورزشگاه شهدای مس رو در روی هم قرار گرفتند که این بازی در نیمه اول با نتیجه یک بر صفر به سود مس به پایان رسید.

ترکیب مس: حامد لک، محمد نژاد مهدی، رامتین سلیمان زاده، میثم تیموری، حسن جعفری، جلال‌الدین علی محمدی، فرشید باقری، مهدی ترکمان، سعید واسعی، محمدمهدی محبی و سجاد شهباززاده.

ترکیب پیکان: محمدرضا دیناروند، مبین دهقان، نیما احمدی (۷۵- امیرحسین صدقی)، ایمان اکبری، علی‌اصغر صادقی، ابوالفضل زمانی، علی‌اکبر رنجبر، امیرحسین غلامی، آرش هاشمی، مجتبی حقدوست و امیر شهیم.

تیم فوتبال مس بازی را بهتر آغاز کرد و در دقیقه ۴ سجاد شهباززاده در موقعیت گلزنی قرار گرفت اما دیناروند به خوبی مانع از باز شدن دروازه پیکان شد. پس از آن بازیکنان هر دو تیم بیشتر در میانه‌های زمین توپ را به گردش در می‌آوردند.

جلال‌الدین علی محمدی روی پاس سعید واسعی در دقیقه ۳۲ با ضربه پای راست دروازه دیناروند را باز کرد و گل اول بازی به نام او و تیم مس به ثبت رسید.

در نهایت این بازی در نیمه اول با یک گل خاتمه یافت.

در شروع نیمه دوم تیم پیکان خیلی زود به بازی برگشت و ابوالفضل زمانی موفق شد روی پاس در عرض احمدی و روی غفلت مدافعان مس توپ را وارد دروازه کند تا حساب کار یک بر یک شود. تیم مس موقعیت‌های زیادی را در نیمه دوم از دست داد و هیچکدام از توپ‌های شاگردان محرم نویدکیا به تور دروازه پیکان نچسبید تا برنده بازی در وقت‌های اضافه شناخته شود.

کد خبر 6088730

دیگر خبرها

  • سپاهان پیروزی را با تساوی عوض کرد/ کار به وقت های اضافه رسید
  • هفته‌ جذاب در انتظار لژیونرها؛ ۹۰ دقیقه سرنوشت‌ساز طارمی و آزمون
  • طرز تهیه لوبیا پلوی اصیل شیرازی را اینجا بخوانید
  • کتف و بال مرغ را با این روش ویژه سوخاری کنید
  • دستور تهیه ۱۰جوشانده گیاهیِ ضد سرماخوردگی
  • تساوی مس و پیکان در ۹۰ دقیقه/ انتخاب پیروز بازی در وقت های اضافه
  • ماکودا ؛ پیشنهادی جذاب، لذیذ و خوشمزه
  • طرز تهیه کباب ترش تابه‌ای، یک غذای فوق‌العاده خوشمزه
  • پودر پیاز خانگی را با این روش های ساده درست کنید
  • بادمجان شکم‌پر را با این روش خوشمزه درست کنید