Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، سازمان ملل متحد اعلام کرد پنجمین دور گفت‌وگوهای کمیته مشترک نظامی لیبی برای اولین بار از زمان تشکیل این کمیته (بر اساس نتایج کنفرانس برلین) در داخل لیبی برگزار می‌شود.

در همین حال دولت وفاق ملی (طرابلس) با هیئت سازمان ملل درباره تکمیل مسیر سیاسی ایجاد شده به دنبال کنفرانس برلین گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش پایگاه خبری الخبر الجزائر، در بیانیه هیئت سازمان ملل که روز شنبه صادر شد، آمده است: «کمیته مشترک نظامی لیبی (۵ + ۵) ، دور پنجم مذاکرات را بین ۲ تا ۴ نوامبر برای اولین بار در داخل لیبی در شهر غدامس و با حضور استفان ویلیامز نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در لیبی برگزار می‌کند.»

شرکت‌کنندگان در این نشست درباره سازوکارهای اجرای توافق آتش‌بس دائمی از جمله ایجاد کمیته‌های فرعی و همچنین سازوکارهایی برای نظارت و ایجاد آتش‌بس، بحث خواهند کرد.

بر اساس بیانیه دولت وفاق ملی لیبی، «فائز السراج» رئیس شورای ریاستی این دولت نیز امروز در چارچوب رایزنی درباره گام‌های آتی برای ازسرگیری فرآیند سیاسی مطابق با نتایج کنفرانس برلین با ویلیامز تشکیل جلسه داد.

دو طرف توافق کردند که نشست گفت‌وگوی سیاسی لیبی که در تاریخ ۹ نوامبر در تونس برگزار می‌شود، فرصتی تاریخی برای سیاستمداران لیبیایی است تا درباره مسیر حرکت به سمت یک راه حل سیاسی تصمیم بگیرند، مسیری که بدون دخالت خارجی و مطابق با یک نقشه راه واضح و مشخص با تاریخ‌های مشخص برای رسیدن به انتخاباتی ملی باشد که بر اساس یک قانون اساسی محکم برگزار شود.

دو طرف همچنین توافق کردند که همه لیبیایی‌ها در فرآیند سیاسی لیبی شریک باشند و همگی منافع کشورشان را بالاتر از منافع شخصی و قومی خود در نظر بگیرند تا حاکمیت لیبی و استقلال و سلامت ارضی و وحدت ملی آن مصون بماند.

هیأت‌های طرفین درگیر لیبی (دولت وفاق ملی و تشکیلات موسوم به ارتش ملی) در مذاکرات ژنو در هشتم آبان ماه به توافقی برای آتش‌بس فراگیر دست پیدا کردند.

این توافق درحالی میان طرفین درگیر در لیبی صورت می‌گیرد که این کشور پس از سرنگونی دولت «معمّر القذافی» توسط ائتلاف ناتو به سرکردگی آمریکا در سال ۲۰۱۱ تا سال ۲۰۱۵ فاقد دولت بود تا اینکه بر اساس توافق «صخیرات» در مغرب، دولت وفاق ملی با نظارت سازمان ملل تشکیل شد. با این حال یک دولت موازی نیز در شرق لیبی تشکیل شد که دولت وفاق ملی را به رسمیت نشناخت و نیروهایش را به جنگ علیه طرابلس فرستاد

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس دولت وفاق ملی لیبی کمیته نظامی مشترک نشست فرآیند سیاسی دولت وفاق ملی سازمان ملل بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۹۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وفاق و همدلی در استان رو به ارتقا است، گفت: توقع داریم در فرصت باقی مانده تا پایان دولت سیزدهم و استانداری‌ها، موضوع سرمایه اجتماعی از یک سو و موضوع با نمایندگان و استانداری مورد توجه ویژه‌تری قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عباس مقتدایی ظهر امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در نشست مشترک شورای اداری شهرستان و استان اصفهان اظهار کرد: در سطح شهرستان اصفهان هم شهرهای متعدد و هم ۱۸۰ روستا وجود دارند که بخشی از این روستاها بعد از انتزاع چند شهرستان جدید در اصفهان باقی مانده‌اند که باید مورد بررسی قرار گیرند.

وی بر لزوم انجام کارهای مشترک در ماه‌های پیش رو تاکید کرد و افزود: هم دوستان در مجموعه مدیریت شهری و روستایی و هم نمایندگان مجلس در این زمینه کار می‌کنند اما ضرورت همکاری بخش‌های مختلف و قوای دست‌اندرکار یک ضرورت است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در جلسه‌ای با استاندار بر این مسئله تاکید کردیم که لازم است در مدیریت‌ها و یا ارزیابی مدیران باید بازنگری اتفاق بیفتد و ما به عنوان نمایندگان مجلس به دلیل مراجعات مردمی و آگاهی بیشتر حاضر هستیم در این ارزیابی‌ها به استاندار کمک کنیم.

وی با بیان اینکه مجلس دوازدهم در آستانه شکل‌گیری است، اضافه کرد: سرمایه اجتماعی موضوع بسیار مهمی برای همه ما در بخش‌های مختلف و قوای کشور است و معتقدیم که مجلس دوازدهم با همکاری دولت سیزدهم می‌تواند به حد بالاتری از ارتقای سرمایه اجتماعی برسد.

مقتدایی تاکید کرد: ما نمایندگان مردم اصفهان در مجلس به نوبه خود در شهرستان اصفهان و شهرهای چندگانه اصفهان این آمادگی را اعلام کردیم و صبح امروز نمایندگان فعلی با منتخبان مجلس جلسه‌ای داشتیم که بر اساس آن می‌توان گفت وفاق و همدلی در استان رو به ارتقا است.

وی ادامه داد: نمایندگان مردم در مجلس امیدوارند که با هم‌آهنگی دولت و مجلس بتوانند حد بالاتری از منافع را برای کل جامعه و از جمله استان و به ویژه شهرستان‌های اصفهان بزرگ محقق کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: ما توقع داریم در فرصت باقی مانده تا پایان دولت سیزدهم و استانداری‌ها، موضوع سرمایه اجتماعی از یک سو و موضوع با نمایندگان و استانداری مورد توجه ویژه‌تری قرار گیرد.

کد خبر 747992

دیگر خبرها

  • حماس: حمله به رفح به یک نزاع سیاسی داخلی برای اسرائیل تبدیل شده است
  • ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است
  • شرط حماس برای خلع سلاح : تشکیل کشور فلسطین در مرزهای 67 و پایان اشغال
  • درخواست مشترک ۱۸ کشور از حماس برای توافق آتش‌بس
  • تشکیل یک استان جدید در کمیسیون سیاسی دولت تصویب شد
  • تصویب تشکیل استان تهرانِ شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • تشکیل اولین جلسه کارگروه مدیریت پسماند مهاباد در سال جاری
  • اخبار سیاسی ۵اردیبهشت؛ تاکید رهبر انقلاب بر حال خوب کارگران/افتتاح «اومااویا» با حضور رئیسی
  • توافق برای گسترش بیشتر همکاری‌های اقتصادی | مرز مشترک ۲ کشورباید «مرز صلح و دوستی» باشد
  • اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد