Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، داوطلبان کنکور سراسری سال 99 در انتظار اعلام اسامی پذیرفته شدگان نهایی هستند. قرار است اسامی قبولی های این کنکور 10 آبان ماه اعلام شود.

یکی از گروه های پرطرفدار کنکور سراسری هر سال، گروه علوم ریاضی و فنی است. 

آمارهای رسمی سازمان سنجش آموزش کشور نشان می دهد که اغلب شرکت کنندگان در این کنکور را مردان تشکیل می دهند اما دختران بیشترین تعداد قبولی در این کنکور را به خود اختصاص داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما پرطرفدار ترین رشته بین داوطلبان این کنکور کدام رشته ها هستند؟

*رتبه های برتر کنکور ریاضی چه رشته هایی را انتخاب می کنند؟

در این گروه 192 رشتة تحصیلی وجود دارد که در بیشتر دانشگاه ها دایر است؛ اما برخی رشته ها از دیگر رشته ها طرفداران بیشتری دارد.

رشته های مکانیک، برق، کامپیوتر، معماری، عمران، صنایع، متالوژی، شیمی، حسابداری، علوم کامپیوتر، بازرگانی و مهندسی پزشکی از رشته هایی است که بیشترین طرفدار را بین داوطلبان این گروه کنکور داشته اند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: پذیرش دانشگاه رشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۲۰۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت داوطلبان خوزستانی گروه‌های علوم ریاضی، زبان و هنر در مرحله اول کنکور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، نماینده تام الاختیار سازمان سنجش آموزش کشور در خوزستان گفت: عصر امروز ۵ هزار و ۸۹۷ داوطلب گروه علوم ریاضی و فنی در مرحله نخست آزمون سراسری شرکت کردند.

دکتر رحیم پیغان افزود: همچنین یک هزار و ۹۶۷ داوطلب گروه زبان خارجه و ۴ هزار و ۷۲ داوطلب گروه هنر در آزمون سراسری شرکت کردند. 

وی ادامه داد: در مرحله اول آزمون سراسری امسال که امروز و فردا جمعه برگزار می‌شود، بیش از ۷۱ هزار داوطلب با هم به رقابت می‌پردازند.

 

دکتر رحیم پیغان افزود: این داوطلبان در ۴۷ حوزه امتحانی و در گروه‌های علوم انسانی، علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، زبان‌های خارجه و هنر با هم به رقابت می‌پردازند.

وی ادامه داد:فردا جمعه نیز ۳۲ هزار و ۲۲۸ داوطلب گروه علوم تجربی در آزمون سراسری با هم به رقابت می‌پردازند

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش آموزش کشور اظهار کرد:مرحله دوم آزمون سراسری روز‌های ۶ و ۷ تیرماه برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته های کنکور آغاز شد
  • آغاز ماراتن پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور
  • رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور آغاز شد
  • رقابت داوطلبان خوزستانی گروه‌های علوم ریاضی، زبان و هنر در مرحله اول کنکور
  • دفترچه سوالات کنکور علوم انسانی و ریاضی منتشر شد
  • رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در قزوین
  • آغاز نوبت اول کنکور/ رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در نخستین روز
  • آغاز کنکور ۱۴۰۳ با رقابت داوطلبان ریاضی و انسانی
  • برگزاری کنکور سراسری با رقابت گروه  علوم ریاضی و انسانی در هرمزگان
  • آزمون کنکور سراسری فردا در گیلان