Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد آنلاین - سیده زهرا محمودی؛ باتوجه به آمار منتشرشده توسط دبیر انجمن انبوه‌سازان استان تهران، منطقه18 ارزان‌ترین منطقه تهران در حوزه قیمت مسکن بوده است. متوسط قیمت مسکن برای این منطقه متری 12میلیون و 427هزار تومان اعلام شده است.

 

برای مشاهده جدول در سایز اصلی روی آن کلیک کنید

 

منطقه18 در جنوب غربی پایتخت ایران واقع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یافت‌آباد، خلیج فارس، شادآباد، تولید دارو، شهرک ولی عصر، فردوس، هفده شهریور و... از محله‌های این منطقه است. در ادامه به بررسی قیمت مسکن در این محله‌ها خواهیم پرداخت.

یافت‌آباد یکی از محله‌های منطقه 18 است. قیمت مسکن محله یافت‌آباد در یک ماه اخیر بین 4 تا 13میلیون تومان در هر متر مربع متغیر بوده است. یک واحد 64متری و 14سال ساخت در این محله متری 9میلیون تومان و واحدی 45متری و 17سال ساخت در آن متری 7میلیون و 888هزار تومان معامله شد.

خلیج فارس محله‌ای در جنوب غرب تهران و منطقه18 است که به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم می‌شود. قیمت مسکن در این محله در یک ماه اخیر بین 5 تا 17میلیون تومان در هر متر مربع بوده است. یک واحد 52متری و 13سال ساخت متری 11میلیون و 170هزار تومان و واحدی 68متری و نوساز در آن متری 12میلیون و 288هزار تومان به فروش رفت.

آپارتمان‌های شادآباد در ماه اخیر بین 8 تا 17میلیون تومان در هر متر مربع به فروش رفت. قیمت مسکن برای واحدی 49متری و 16سال ساخت در این محله متری 10میلیون و 954هزار تومان و برای خانه‌ای 54متری و 12سال ساخت متری 8میلیون و 474هزار تومان بوده است.

تولید دارو نیز از دیگر محله‌های منطقه18 تهران است. قیمت مسکن برای واحدهای این محله در یک ماه اخیر بین 12 تا 19میلیون تومان متغیر بود. یک واحد 115متری و 12سال ساخت در این محله متری 14میلیون و 427هزار تومان و واحدی 56متری و 16سال ساخت متری 13میلیون و 554هزار تومان در محله تولید دارو معامله شد.

آپارتمان‌های محله 17شهریور در این یک ماه بین متری 5 تا 20میلیون تومان معامله شده است. قیمت مسکن برای واحدی 52متری و 18سال ساخت در هفده شهریور متری 12میلیون و 692هزار تومان و برای یک خانه 72متری و 3سال ساخت در این محله متری 16میلیون و 492هزار تومان بوده است.

قیمت آپارتمان‌های معامله‌شده در محله فردوس در مهر ماه بین متری 10 تا 17میلیون تومان متغیر است. یک آپارتمان 39متری و 10سال ساخت در این محله متری 10میلیون و 803هزار تومان و واحدی 86متری و 6سال ساخت متری 14میلیون و 402هزار تومان معامله شد.

شهرک ولیعصر یکی دیگر از محله‌های منطقه18 تهران است. آپارتمان‌های این محله در یک ماه اخیر بین متری 10 تا 13میلیون تومان معامله شد. یک واحد آپارتمان 39متری و 10سال ساخت در این شهرک متری 11میلیون و 949هزار تومان و واحدی 46متری و 9سال ساخت در آن متری 10میلیون و 956هزار تومان به فروش رفت.

در پایان باید گفت: آپارتمان‌های معامله‌شده منطقه18 اغلب در متراژهایی پایین بوده است و واحدهای با متراژ بالا کمتر به چشم می‌خورد. همچنین به طور کل، آپارتمان‌های این منطقه بین متری 4 تا 20میلیون تومان به فروش رفته که بیشتر آپارتمان‌ها در محدوده متری 10 تا 15میلیون تومان معامله شده است.

پربیننده ترین قیمت‌های عجیب مسکن در قلب تهران/ آپارتمان‌های منطقه۶ تهران چند؟ اجاره‌ آپارتمان ۷۰متری در تهران چند؟/ ارقامی بزرگ برای واحدهای کوچک! قیمت‌های عجیب اجاره بها در شمال تهران! افزایش سرسام آور قیمت مسکن در تهران قیمت جدید آپارتمان در کیش

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: قیمت مسکن اجاره آپارتمان قیمت آپارتمان خرید خانه قیمت روز مسکن قیمت مسکن در تهران خرید و فروش مسکن قیمت آپارتمان در تهران قیمت مسکن تهران قیمت روز آپارتمان قیمت روز مسکن در تهران خرید خانه در تهران قیمت خانه قیمت روز خانه خرید و فروش آپارتمان خرید و فروش خانه لیست قیمت مسکن قیمت مسکن99 قیمت مسکن در سال99 قیمت مسکن در مناطق مختلف تهران در سال 99 قیمت آپارتمان در سال 99 قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت یک ماه اخیر بین تومان معامله شد قیمت مسکن تومان و واحدی قیمت مسکن معامله شده ساخت متری بین متری یک واحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۲۱۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رد پای رشد قیمت اجاره خانه در پرند/ انتظارات تورمی قیمت مسکن در شهرهای حاشیه تهران را افزایش داد

 تورم قیمت مسکن در تهران باعث شده است عده زیادی به سمت شهرهای اطراف کشانده شود. پرند یکی از این مقاصد است که با افتتاح مترو در آن، در صدر انتخاب مهاجران قرار گرفته است.

به گزارش تجارت نیوز، مشاوران املاک فعال در پرند می‌گویند با افتتاح مترو در این منطقه و تفاوت فاحش قیمت آن با تهران هرساله مردم بیشتری به این سو رانده می‌شوند.

رشد قیمت اجاره خانه در پرند

آن‌گونه که به نظر می‌رسد، قیمت در پرند نیز همسو با قیمت ملک در تهران، روندی نسبتاً افزایشی را پشت سر گذاشته است.

یکی از صاحبان بنگاه‌های املاک در شهر جدید پرند دراین‌باره می‌گوید: «با اینکه قیمت اجاره‌ها هنوز کامل مشخص نشده و برای این مساله باید حداقل تا آخر اردیبهشت منتظر بمانیم، اما در همین بازه نیز نسبت به سال گذشته شاهد افزایش قیمت بوده‌ایم.»

او در این خصوص ادامه می‌دهد: «برای مثال آپارتمانی که تا پیش از عید می‌شد با 120 میلیون تومان آن را رهن کامل کرد، حالا حداقل 150 میلیون قیمت دارد.»

بررسی‌های میدانی تجارت‌نیوز نشان می‌دهد واحدهای مسکونی در پردیس نیز افزایشی نسبی پیدا کرده‌اند.

چه عاملی اجاره‌خانه را افزایش داد؟

فعالان بازار مسکن افزایش قیمت اجاره خانه در شرایط فعلی را ناشی از تحولاتی می‌دانند که طی ماه‌های اخیر در نرخ ارز به‌وجود آمده است.

یکی از مشاوران املاک در این زمینه می‌گوید: «قیمت دلار که در سال گذشته مدتی ثابت مانده بود، به‌یکباره افزایشی شد و تا حد زیادی هم رشد کرد. همین مساله باعث شد انتظارات مردم هم روی قیمت‌های بالاتری برود و مالکان قیمت‌ها را بالا ببرند.»

مشاور املاک دیگری در شهر جدید پردیس توضیح می‌دهد: «توقع مالکان خیلی از اجاره‌ها بالا رفته است، ما باید با آنها مذاکره کنیم تا شاید بتوانیم قیمت را به حد منطقی برسانیم.»

قیمت مسکن در پرند

قیمت مسکن نیز در پرند همسو با اجاره‌بها از ابتدای سال، روندی افزایشی را پیموده است. اکنون کف قیمت خرید آپارتمان در این شهر جدید، یک میلیارد و 150 میلیون تومان و سقف آن نیز یک میلیارد و 950 میلیون تومان برآورد می‌شود.

مشاور املاکی که در حوزه معامله ملک در پرند فعالیت می‌کند در این زمینه می‌گوید: «قیمت آپارتمان از ابتدای سال رشدی 50 تا 60 میلیون تومان را پشت سر گذاشته است، اما در این 10 روز گذشته دوباره کاهشی حدود 6 میلیون تومان پیدا کرده و دلیل آن را هم نمی‌دانیم.»

مشاوران املاک و فعالان بازار مسکن این منطقه پیش‌بینی می‌کنند قیمت آپارتمان از انتهای اردیبهشت روندی رو به بالا را در پیش خواهد گرفت.

کارشناسان می‌گویند چشم‌انداز افزایشی تورم و افزایش انتظارات ناشی از این دیدگاه‌ها در آینده به رشد قیمت مسکن در مناطق مختلف نیز دامن خواهد زد و پرند نیز از این قاعده مستثنی نیست.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • با یک میلیارد تومان در کجای تهران می‌توان خانه خرید؟/ جدول قیمت
  • نکات کلیدی برای خرید و فروش ملک در ستارخان
  • نرخ رهن در بازار مسکن؛ رهن کامل در عبدل آباد با ۶۰۰ میلیون تومان
  • رد پای رشد قیمت اجاره خانه در پرند/ انتظارات تورمی قیمت مسکن در شهرهای حاشیه تهران را افزایش داد
  • قیمت مسکن ملی پرند؛ متری ۱۰ میلیون تومان
  • نرخ خرید بازار مسکن؛ با ۵ میلیارد تومان صاحب‌خانه شوید +جدول
  • قیمت واحدهای مسکونی در منطقه ۱۹ تهران + جدول
  • با بودجه ۳میلیارد تومانی در کجای پایتخت می‌توان خرید؟/ جدول قیمت‌ها
  • وضعیت بازار ملک در تهران / دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!
  • آپارتمان‌های تهران بدون مشتری ماند؛ قیمت مسکن متری چند؟