Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@15:59:12 GMT

یک ششم شهدای قم، فرهنگی و دانش‌آموز هستند

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۲۱۴۳۵

یک ششم شهدای قم، فرهنگی و دانش‌آموز هستند

قادر حجتی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: استان قم یک هزار و ۷۰ شهید دانش‌آموز و فرهنگی تقدیم انقلاب کرده است که ۸۲ شهید فرهنگی و ۹۸۸ شهید نیز دانش‌آموز هستند.

وی اضافه کرد: از میان شهیدان دانش‌آموز، ۶۲۱ نفر، دانش‌آموز مقطع متوسطه دوم و ۳۶۷ نفر نیز دانش‌آموز مقطع متوسطه اول بودند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از شهیدان مدافع حرم نیز از فرهنگیان استان قم بود که سال ۹۷ به شهادت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجتی با بیان این‌که اسامی شهدای دانش‌آموز به‌طور کامل در آموزش و پرورش ثبت نشده است، ادامه داد: اسامی شهدای فرهنگی به‌طور کامل موجود است و اسامی ۳۵۰ دانش‌آموز نیز در آرشیو آموزش و پرورش وجود دارد.

وی بیان کرد: اسامی و مشخصات کامل دانش‌آموزان شهید در بنیاد شهید و امور ایثارگران قم موجود است.

وی بیان کرد: برای معرفی شهدای فرهنگی استان قم کتابی در حال تدوین است که پس از اتمام آن، شهدای دانش‌آموز این استان نیز در قالب کتاب دیگری معرفی خواهند شد.

به گفته رییس اداره امور شاهد و ایثارگران آموزش‌وپرورش قم، تاکنون ۳۳ یادواره ویژه یک هزار و ۷۰ شهید دانش‌آموز و فرهنگی استان قم برگزار شده است.

استان قم بیش از شش هزار شهید تقدیم انقلاب کرده‌است.

پنج هزار و ۶۹۲ دانش‌آموز این استان در مدارس شاهد تحصیل می‌کنند که حدود ۲ درصد کل دانش‌آموزان استان را تشکیل می‌دهند؛ ۱۸ مدرسه شاهد در استان قم فعال است که ۶ مدرسه در مقطع ابتدایی، ۶ مدرسه در مقطع متوسطه اول و ۶ مدرسه در مقطع متوسطه دوم فعالیت می‌کند.

نیمی از این مدارس دخترانه و نیمی پسرانه است و این دانش‌آموزان در ۱۹۹ کلاس درس تحصیل می‌کنند؛ از میان پنج هزار و ۶۹۲ دانش‌آموز مدارس شاهد قم، ۹۹ نفر فرزند شهید، ۱۶۲ نفر فرزند آزاده، ۶۷ نفر فرزند جانباز ۷۰ درصد به بالا، ۱۵۳ نفر فرزند جانباز ۵۰ تا ۶۹ درصد، ۶۵۱ نفر فرزند جانباز ۲۵ تا ۴۹ درصد و ۷۶۷ نفر فرزند جانباز تا ۲۴ درصد می‌باشند.

۸۱۶ نفر نوه شهید، ۳۸۱ نفر خواهرزاده و برادرزاده شهید، ۵۹۷ نفر فرزند رزمنده، ۱۰۲ نفر حافظ قرآن، یک هزار و ۱۲۰ نفر فرزند کارمند بنیاد شهید و آموزش و پرورش و ۷۷۷ نفر نیز سایر اقشار را شامل می‌شود.

در سال تحصیلی جاری، تعداد دانش‌آموزان استان قم با افزایش هشت درصدی نسبت به سال تحصیلی گذشته به حدود ۲۷۰ هزار نفر در مقاطع مختلف تحصیلی رسیده است؛ ۶۷۰ فضای فیزیکی و پنج هزار و ۸۰۰ کلاس در این استان آماده حضور دانش‌آموزان است و تعداد کدهای فضاهای آموزش و پرورش نیز یک هزار و ۳۰۰ واحد می‌باشد.

برچسب‌ها قم شهدا اداره کل آموزش و پرورش قم وزارت آموزش و پرورش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قم شهدا اداره کل آموزش و پرورش قم وزارت آموزش و پرورش قم شهدا اداره کل آموزش و پرورش قم وزارت آموزش و پرورش اخبار کنکور نفر فرزند جانباز آموزش و پرورش دانش آموزان مقطع متوسطه دانش آموز یک هزار استان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۲۱۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیمی از بازماندگان تحصیل در زنجان توانایی ذهنی و جسمی ندارند

به گزارش خبرنگار مهر، حسین قاسمی ظهر سه‌شنبه در نشست خبری اظهار کرد: ۷۹۰ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در سطح استان شناسایی شد اما زنجان رتبه اول در جذب دانش‌آموزان را دارد.

وی ادامه داد: ۵۰ درصد این دانش‌آموزان دارای مشکلات شدید جسمی و ذهنی بوده و آموزش‌پذیر نیستند و برخی نیز با ممانعت خانواده‌ها برای تحصیل مواجه هستند.

معاون ابتدایی آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه در بین این ۷۹۰ نفر ۳۰ دانش آموز فوتی داریم، عنوان کرد: علاوه بر این تعدادی هم در خارج از کشور هستند که سامانه همه این افراد را جزو بازمانده از تحصیل به حساب می‌آورد.

وی تعداد مدارس تک دانش‌آموزی استان زنجان را ۹ واحد برشمرد و گفت: اولیای ۵۵ دانش‌آموز به دلیل جسه کوچک اجازه تحصیل در پایه اول ابتدایی را به آن‌ها ندادند و دیرتر وارد سیستم آموزشی شدند.

قاسمی تصریح کرد: هیچ دانش‌آموزی را به دلیل عدم دسترسی آموزش از دست ندادیم و آموزش و پرورش حق قانونی افراد برای حضور در چرخه آموزش را فراهم کرده است.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در ادامه این نشست اظهار کرد: سال گذشته حدود ۳.۸۵ درصد از مشمولان، بازمانده از تحصیل در دوره اول متوسطه داشتیم که در کشور این رقم بیش از ۵ درصد بود.

وهاب ادیبی افزود: امسال میزان بازماندگی در دوره اول متوسطه به ۳.۲۴ درصد رسیده است و در دوره دوم متوسطه نیز یک درصد نسبت به سال قبل کاهش داریم.

کد خبر 6093188

دیگر خبرها

  • بازگشت ۴۶۱ دانش‌آموز به تحصیل در قزوین
  • آموزش و مهارت‌آموزی به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کشور
  • نیمی از بازماندگان تحصیل در زنجان توانایی ذهنی و جسمی ندارند
  • حدود ۸ هزار دانش آموز درجشنواره خوارزمی در خاش
  • ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در کشور آموزش‌های مهارتی می‌بینند
  • ۳۲۰ دانش آموز برتر استان یزد تجلیل می‌شوند‌
  • عملیات ساخت ۱۰۳ مدرسه جدید در استان کرمان آغاز شد
  • ضرورت انجام کارهای فرهنگی در حوزه دانش آموزی
  • شرکت ۲۷ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی در امتحانات نهایی
  • به هنرستان‌ها توجه ویژه شود