Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-01@07:41:14 GMT

روزگاری تهیه‌کننده؛ امروز بازیگر

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۲۱۶۱۹

روزگاری تهیه‌کننده؛ امروز بازیگر

ساعت 24-نهمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده محمد امامی، با کنایه ریاست دادگاه به وکیلِ متهم ردیف اول این پرونده آغاز شد. در شرایطی که باید محمد امامی با قرار گرفتن در جایگاه دفاعیات خود را مطرح می‌کرد، به‌دلیل عدم حضور وکیلش در صحن دادگاه، این اتفاق محقق نشد و قاضی مسعودی‌مقام در جملاتی کنایی خطاب به این متهم گفت که «باید وکیل در دادگاه حضور داشته باشد؛ البته ایشان وقت دارد به صداوسیما برود یا با دیگران مصاحبه کند اما در دادگاه حضور ندارد؛ درصورت حاضر نبودن باید از دیگر متهمان شروع کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

اما این پایان کشمکش‌ها و حواشی این پرونده نبود. در بخش دیگری از نهمین جلسه دادگاه، هنگامی که نماینده دادستان برای پاسخگویی به توضیحات وکیل یکی دیگر از متهمان در جایگاه قرار گرفت، به‌ جای پاسخ‌دهی به نکاتی که از سوی وکیل مطرح شده بود، از کلیپ‌هایی گفت که در این مدت، توسط تیم رسانه‌ای محمد امامی در فضای مجازی منتشر شده است. رسول قهرمانی که پیش از این در دومین جلسه دادگاه هم گفته بود که «یک تیم رسانه‌ای توسط محمد امامی برای نشر اکاذیب و انحراف جریان دادگاه مستقر شده‌» پاسخ به مطالب منتشر شده در آن کلیپ‌ها را امری «لازم و ضروری» توصیف کرد و با طرح این پرسش که «چگونه جلسات دادگاه ازطرف برخی افراد ضبط می‌شود»، گفت که برداشت او از مستندات، این است که امامی سکانس‌های نمایشنامه‌ای را که دیگران نوشته‌اند، اجرا می‌کند و آقایان دیگر آن را در قالب کلیپ پس از دادگاه در فضای مجازی منتشر می‌کنند. نماینده دادستان معتقد است که امامی مطالب و مسائلی را به دادگاه نسبت می‌دهد و آنگاه، تیم رسانه‌ای او به این ادعاها در کلیپ پاسخ می‌دهد. قهرمانی تاکید دارد که امامی به‌جای اینکه از پرونده دفاع کند، «کارهای بازیگری» انجام می‌دهد. این نخستین‌بار نیست که نماینده دادستان از این رویکرد عجیب متهم در دفاع از خود می‌گوید؛ در جریان هشت جلسه گذشته دادگاه، بارها قاضی مسعودی‌مقام به محمد امامی و وکیل او تذکر داده که به‌ جای پرداختن به حواشی، درباره موضوعات مطرح‌شده در کیفرخواست توضیحات‌شان را ارایه کنند. رییس دادگاه پس از توضیحات نماینده دادستان، مانند برخی جلسات دیگر، باردیگر تاکید کرد که حداقل باید یک جلسه «دفاع ماهیتی» داشته باشند و بگویند کجای اتهامات و کیفرخواست غلط است. به‌ گفته مسعودی‌مقام، اگر ادعای دادستان را رد کردند، حکم به نفع‌شان است و اگر ادعای دادستان را رد نکردند، حکم به ضررشان. او که پیش از این هم خطاب به ادعاهای متهم ردیف اول، او را به «سناریونویسی» متهم کرده و هشدار داده بود که امامی نمی‌تواند روند دادگاه را به هم بزند، در نهمین جلسه دادگاه رسیدگی به این پرونده هم تاکید کرد که به این کلیپ‌ها توجهی ندارند و (تیم امامی) نسبت به انجام هر آنچه تمایل دارند، آزادند. به‌گفته ریاست دادگاه، دادگستری وارد این مقوله‌ها نمی‌شود و مهم این است که متهم یا وکیل توانایی دفاع داشته باشند و حواشی مهم نیست. قاضی مسعودی‌مقام گفت همه آزادند علیه او هر حرفی بزنند؛ چراکه به باور او، شاید چند صباحی مطالبی را مطرح کنند اما درنهایت حقیقت آشکار خواهد شد. رییس دادگاه همزمان مدعی شد که وکیل امامی، کیفرخواست و پیوست‌ها را نخوانده است. او نسبت به هویت کسانی که به این افراد می‌گویند به این شکل از پرونده دفاع کنند، ابراز بی‌اطلاعی کرد اما در ادامه با تاکید بر اینکه آنها «آزادند هرطور می‌خواهند بنویسند»، پاسخ به آنها را به «خداوند متعال» واگذار کرد. هرچه بود درنهایت نهمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده محمد امامی و ۳۳ نفر دیگر درحالی به پایان رسید که نه از وکیل مدافع او خبری شد و نه اشاره روشنی به محتوای پرونده و جلسه بیشتر به حواشی گذشت.

منبع: روزنامه اعتماد

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد نهمین جلسه دادگاه نماینده دادستان مسعودی مقام محمد امامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۲۱۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام تعداد پزشکان مسموم شده در ماجرای مهمانی شیراز

 

به گزارش تابناک،‌ معاون دادستان شیراز از دستگیری ۳ نفر در خصوص فوت یک پزشک در استان فارس خبر داد.

در پی وقوع حادثه مسمومیت تعدادی در مهمانی خانوادگی و فوت یک پزشک، معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و سرپرست دادسرای جنایی و جرایم امنیتی شیراز از تشکیل پرونده قضائی و ورود قاضی ویژه قتل استان به حادثه مذکور خبر داد.

 

افشین محمدی دره شوری با بیان اینکه در جریان این پرونده تا کنون سه نفر از عوامل مرتبط با حادثه مسمومیت افراد حاضر در این مهمانی در بازداشت به سر می‌برند، گفت: دیگر عوامل، مسببین و معاونین احتمالی جرم نیز تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.

وی افزود: در این حادثه در مجموع ۶ نفر دچار مسمومیت شده‌اند و از این تعداد یک نفر فوت شده و سایر افراد پس از اقدامات پزشکی در ساعات اولیه حادثه از بیمارستان مرخص شده‌اند.

وی با کذب خواندن بخشی از اطلاعات و حاشیه‌های غیر موثق انتشار یافته در فضای مجازی تأکید کرد: برخی مطالب منتشر شده گمانه زنی و اطلاعات فاقد اعتبار است و تنها دستگاه‌های متولی و مسئول با در نظر گرفتن حقوق شهروندی افراد و وضعیت تحقیقات پرونده اجازه ارائه اطلاعات را دارند.

 منبع: مهر

دیگر خبرها

  • کیفرخواست متهم قتل یک پزشک در بندرماهشهر صادر شد
  • امکان آزادی مشروط بابک زنجانی با تایید رییس قوه قضاییه
  • آزادی مشروط در انتظار بابک زنجانی؟
  • کوهپایه زاده: بابک زنجانی امکان بهره‌مندی از «آزادی مشروط» را دارد
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳/ طلا و سکه باز هم گران شد
  • فیلم/ در یازدهمین جلسه دادگاه منافقین چه گذشت؟
  • تحقیقات در خصوص حادثه فوت یک پزشک در شیراز ادامه دارد
  • اعلام تعداد پزشکان مسموم شده در ماجرای مهمانی شیراز
  • پرونده کثیرالشاکی موسوم گروه "ش" به دادگاه ارسال شد
  • هشدار دادستان بجنورد در خصوص تکمیل پل ورودی کنارگذر شمالی