Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیائومی چین برای اولین بار تا رتبه سوم در میان بزرگترین سازندگان گوشی همراه دنیا بالا آمده و جای اپل را گرفته است. رشد فروش این شرکت در سه ماهه سوم سال جاری میلادی بیش از ۴۰ درصد بوده است. - اخبار اقتصادی -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، به دنبال بهبود بازار گوشی هوشمند از بحران کرونا، شرکت شیائومی چین با پشت سر گذاشتن آیفون اپل، تاریخ ساز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید.

 نتیجه تحقیقات سه شرکت تحقیقاتی IDC، کانترپوینت و کانالیس نشان می‌دهد شیائومی برای اولین بار تا رتبه سوم در میان بزرگترین سازندگان گوشی همراه دنیا بالا آمده است.

 فروش محصولات این شرکت در سه ماه تابستان به بالاترین رقم رسید. اطلاعات مختلف رشد فروش این شرکت را بیش از 40 درصد نشان می‌دهد و تعداد محصولات ارسال شده بین 46.2 و 47.1 میلیون واحد است.

 در این بین، شرکت اپل، نزدیک‌ترین رقیب شیائومی، به رتبه چهارم سقوط کرده است. طبق گزارش شرکت تحقیقات بین الملل (IDC)، این شرکت آمریکایی 41.6 میلیون گوشی آیفون در سه ماهه سوم سال جاری میلادی صادر کرده که 10 درصد کمتر از سال گذشته میلادی است. اطلاعات کانترپوینت کمی متفاوت است ولی شرکت کانالیس هم رقم 43.2 میلیون را اعلام کرده‌است. ولی اطلاعات هر سه شرکت نشان می‌دهد اپل پس از شیائومی قرار دارد.

ارزش سهام شرکت اپل از آرامکوی عربستان پیشی گرفتفروش آیفون‌های اپل در چین 225 درصد افزایش یافت

 دلیل اصلی موفقیت شیائومی مشکلات رقیب داخلی آن -هواوی- بوده است. هواوی تحت فشار تحریم‌های آمریکا رتبه خود به عنوان بزرگترین سازنده گوشی همراه دنیا را به سامسونگ اعطا کرد. سامسونگ حدود 80 میلیون گوشی همراه صادر کرده  در حالی که هواوی در سه ماهه سوم 30 میلیون گوشی کمتری فروخته است.

 برخی تحلیلگران عقیده دارند شیائومی بسیاری از مشتریان هواوی را در اختیار گرفته است. آمار نشان می‌دهد شیائومی در سه ماهه سوم سال جاری میلادی 14.5 میلیون واحد فروش بیشتری داشته در حالی که هواوی 15.1 میلیون کمتر فروخته است. فروش هواوی در اروپا 25 درصد کاهش یافته در حالی که فروش شیائومی 78 درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام/137

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سه ماهه سوم نشان می دهد گوشی همراه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۲۱۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آواتر 15 ؛ یک شاسی بلند جدید دیگر با زبان طراحی نادر فقیه زاده (+تصاویر)

عصر ایران- ائتلاف چانگان، هواوی و CATL در نظر دارند تا کراس اوور آواتر 15 را برای رقابت با تسلا مدل Y روانه بازار کنند. آواتر 15 در تریم های افزاینده برد حرکتی و الکتریکی خالص تولید می شود.

این کراس اوور فست بک همانند محصولات قبلی آواتر طراحی جذاب و متفاوتی را همراه دارد.

نام آواتر برای ما به دلیل حضور نادر فقیه زاده در تیم طراحی اهمیت دارد. طراح ایرانی که سابقه حضور موفق در کمپانی های مشهور مانند ب ام و را دارد، چند سالی است با چانگان همکاری می کند.

برند آواتر در سال 2018 با حضور چانگان، هواوی و CATL تولیدکننده مطرح باتری در چین شکل گرفت. اکنون چانگان 40 درصد سهام آواتر را در اختیار دارد. CATL نیز 17 درصد و باقی مانده سهام در اختیار سرمایه گذاران کوچک تر، است. هواوی به عنوان تامین کننده اصلی قطعات فناورانه خودروهای آواتر در این ائتلاف به فعالیت می پردازد.

آواتر اکنون اس یو وی 11 و سدان هاچ بک 12 را در لیست فروش خود دارد. آواتر 15 جدیدترین محصول برند خواهد بود که اکنون در پوشش استتاری دیده می شود.

آواتر 11 و 12 در نمایشگاه بین المللی خودرو پکن

به رغم پوشش شدید استتار، از پروفایل دماغه و ستون ها می توان زبان طراحی آواتر را حس کرد. چراغ های اصلی ال ئی دی بسیار باریک و خطی، آینه های دیجیتال جانبی، دستیگره های پاپ آپ و جزئیات دیگر که مشخص هستند.

آواتر 15 را البته به شکل آواتر یک پنج باید بخوانید که قانون نامگذاری در برند مذکور است.

آواتر 15 با طول 4750 میلیمتر تقریبا هم اندازه و مشابه تسلا مدل Y دیده می شود اما رقبای داخلی مانند اکس پنگ جی6 و بی وای دی سانگ پلاس را نیز پیش روی دارد.

تصاویری که از محل تست آواتر 15 منتشر شده مربوط به مختصات جغرافیائی یاکشی در مغولستان داخلی است. منطقه ای که سرمای هوای آن تا منفی 50 درجه هم می رسد. این لوکیشن یک انتخاب عمدی است تا پیام عملکرد بدون مشکل یک خودرو الکتریکی در این سطح از سرما را انتقال داده باشد.

آواتر 15 با پوشش استتاری کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آواتر 12 ؛ نادر فقیه زاده و یک اثر هنری دیگر در جهان خودرو (+عکس)

دیگر خبرها

  • سارق حرفه‌ای موبایل در بجنورد دستگیر شد
  • قیمت گوشی شیائومی نوت ۱۲ پرو + مشخصات Redmi note 12 pro 5g (۱۷ اردیبهشت)
  • هواوی مخفیانه از مسابقات تحقیقاتی در آمریکا حمایت مالی می‌کند
  • آواتر 15 ؛ یک شاسی بلند جدید دیگر با زبان طراحی نادر فقیه زاده (+تصاویر)
  • تبلیغ گوشی موبایل در امریکا توسط دختران با حجاب | تصویر
  • جدیدترین نسل موبایل رونمایی شد؛ بازگشت به «ماربازی» بدون اینترنت! (+عکس)
  • شیائومی پوکو F۵ + مشخصات، دوربین، قیمت و بررسی گوشی Xiaomi Poco F۵
  • کشف ۲۰۶ موبایل مظنون به سرقت در البرز
  • گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۱ + بررسی مشخصات و دوربین Xiaomi Redmi Note 11 (۱۶ اردیبهشت)
  • فروش گوشی‌های اپل تقریباً در تمام بازارها کاهش یافت