Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@18:53:58 GMT

جان نقد خود را به نسیه واکسن و گروه خونی نفروشید

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۲۲۲۳۸

جان نقد خود را به نسیه واکسن و گروه خونی نفروشید

ایسنا/قم باتوجه به انتشار شایعات بسیار در فضای مجازی مبنی بر دلخوش بودن مردم به تولید واکسن کرونا و همچنین پاسخ به این شایعه که افراد با گروه خونی...... به ویروس کرونا مبتلا نمی شوند، با کارشناس بهداشت هم کلام شدیم.

کرونا رفته رفته به روزهایی نزدیک می شود که بودنش را مثل یکی از همسایگان بی رحم و خطرناک خود حس می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچند خود یا خانواده مان به کرونا مبتلا هم نشده باشند ولی حس ابتلا را امروز دیگر خیلی بیشتر از چند ماه دیگر حس می کنیم.

روزهای اول همه گمان می کردند که با گرم شدن هوا این ویروس سرمایی و چاق دست از سر مردمان برداشته و بار سفر می بندد به همان معدنی که در ووهان زنده شده بود ولی ابتلا به ویروس در نیم کره جنوبی و جایی که هنوز گرما داشت جان مردم را می گزید نشان داد که خیالی باطل داشتیم و راهی دراز و نامشخص با این ویروس.

امروز هم همه غول چراغ جادویی هستند که برای آنها واکسن ارزان و در دسترسی بسازد که با یک بار تزریق بتوانند جان آنها را نجات دهند و ایمنی را در سراسر عالم منتشر کند ولی این سوال برجا است که اولا این واکسن چه زمانی تولید می شود و چه زمانی در دسترس قرار می گیرد و چه زمانی در بدن تولید پادتن می کند و چه زمانی هم دست از سر مردم جهان بر می دارد؟!

دکتر محمد جواد سلمی زاده در گفت و گو با خبرنگار ایسنا در پاسخ به شایعات مذکور که این روزها در فضای مجازی در حال دست به دست شدن است، بیان کرد: اگر واکسن کرونا نیز تولید شود، طبق نظریات دانشمندان در بهترین شرایط صرفا 40 الی 50 درصد قدرت پیشگیری از ویروس کرونا را دارد و مردم نباید به ساخت این ویروس دلخوش باشند.
وی با اشاره به قدرت جهش ژنتیکی ویروس کرونا، تصریح کرد: در این شرایط هم ساخت و نیز درمان این ویروس سخت تر شده است.
کارشناس بهداشت در ادامه گفت: به دلیل قدرت جهش ژنتیکی ویروس کرونا، اگر واکسن کرونا نیز تولید شود، قادر به پوشش تمامی افراد جهت واکسینه شدن در برابر این ویروس نخواهد بود.
بهترین راه جلوگیری از ابتلا به کرونا، پیشگیری و ارزان ترین راه، استفاده از ماسک
سلمی زاده با بیان اینکه بهترین راه جلوگیری از ابتلا به کرونا، پیشگیری و ارزان ترین راه، استفاده از ماسک است، اظهار کرد: اگر مردم برای جلوگیری از ابتلا همین اقدامات ساده را انجام دهند، دیگر لازم نیست منتظر ساخت واکسن کرونا باشند.


هیچ گروه خونی در برابر ابتلا به کرونا مقاوم نیستند
کارشناس بهداشت در پاسخ به شایعات اخیر مبنی بر عدم ابتلا افراد گروه خونی 0+ به ویروس کرونا،تصریح کرد: بله این بحث مطرح شده است ولی بازهم در خوشبینانه ترین حالت ممکن ممکن است ابتلای این افراد چند درصد کمتر باشد و قطعا هیچ گروه خونی از کرونا ایمان نیست.

وی با اشاره به اینکه برخی با این توجیه که گروه خونی o هستند، ماسک نمیزنند، گفت: تنها به دلیل 4درصد اختلاف در میزان ابتلا به کرونا نباید چنین ریسکی را انجام داد.

افرادی که یک بار کرونا گرفته اند، مجدد امکان ابتلا به کرونا را دارند
سلمی زاده با بیان اینکه افرادی که یک بار کرونا گرفته اند، مجدد امکان ابتلا به کرونا را دارند، تصریح کرد: افرادی که یکبار به این ویروس مبتلا شده اند، به مرور زمان، "آی جی جی" بدن شان کاهش می یابد و نهایتا ظرف 4الی 5 ماه بعد از ابتلای اول، در معرض ابتلای مجدد قرار می گیرند.
کرونا کی از بین می رود؟
 کارشناس بهداشت در پاسخ به این سوال که کرونا کی از بین می رود؟ عنوان کرد: این ویروس رفتار های ناشناخته زیادی دارد و ابدا قابل پیش بینی نیست، به گونه ای که اگر تمام مردم ایران به این ویروس مبتلا شوند، مجدد ممکن است، در موج جدید، جهش ژنتیکی متفاوتی داشته باشد.
وی در انتها گفت: باید وجود این ویروس در زندگی روزمره را بپذیریم و مانند سایر بیماری های کشنده مانند آنفولانزا به آن عادت کنیم.

درست است که این ویروس امروز در سینه و ریه اعصاب ملت های جهان جای گرفته است ولی بازهم کارشناسان بهداشت و درمان تاکید دارند که بهترین روش برای پیشگیری از کرونا محافظت به وسیله ماسک، شستشوی مداوم دست و عدم حضور در مراکز و اماکن پرتردد است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سلامت منطقه قم کارشناس بهداشت ابتلا به کرونا واکسن کرونا ویروس کرونا گروه خونی چه زمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۲۲۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، نتایج یک پژوهش‌ جدید در بریتانیا نشان می‌دهد که ۲ میلیون نفر در سراسر این کشور همچنان از علایم کووید طولانی رنج می‌برند که ۳۸۱ هزار نفر از این افراد، فعالیت‌های روزانه خود را محدود کرده‌اند.

اداره ملی آمار بریتانیا اعلام کرد که ۳.۳ درصد از افرادی که داده‌هایشان در این پژوهش مورد مطالعه قرار گرفته است، بین ۶ فوریه تا ۷ مارس اعلام کردند که پس از ۴ هفته همچنان دارای علایم کووید هستند.

نتایج این پژوهش که روز پنج‌شنبه ۲۵ آوریل منتشر شده، نشان می‌دهد که ۰.۴ درصد به تعداد افرادی که در ماه مارس ۲۰۲۳ از علایم کووید طولانی رنج می‌بردند افزوده شده است.

کووید طولانی یکی از عوامل افزایش جمعیت غیرفعال در بریتانیا بوده که از زمان همه‌گیری کرونا حدود ۷۰۰ هزار نفر به آن افزوده شده است.

داده‌های این پژوهش نشان می‌دهد ۹.۱ درصد افرادی که بیکار بودند یا به دنبال شغل هم نمی‌گشتند، علائم کووید طولانی را گزارش کرده‌اند که تقریباً سه برابر نرخ آن نسبت به کل جمعیت بریتانیا است.

بر اساس نتایج این پژوهش، پنج درصد از افرادی که در گروه سنی ۴۵ تا ۵۴ سال به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند، از علایم کووید طولانی رنج برده‌اند که بیشترین رقم در بین گروه‌های سنی است.

این پژوهش همچنین نشان می‌دهد که نرخ زنانی که علایم بیماری کرونا را گزارش کرده‌اند ۲۰ درصد بیشتر از مردان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • (تصاویر) جواد عزتی و شبنم قربانی در اکران مردمی تمساح خونی
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • آقای اوسمار نقد را ول کردی نسیه را چسبیدی | حسرت بزرگی خوردم بابت دوبار از دست دادن برتری دوگله
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد