Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-03@14:49:02 GMT

مشکل کد تخصیص ارز برای واردات برنج حل شد

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۲۲۳۲۰

مشکل کد تخصیص ارز برای واردات برنج حل شد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، مسیح کشاورز با بیان اینکه تحریم ها و شرایط اقتصادی نامناسب اتفاقاتی را رقم می‌زند که خارج از اراده ما است، اظهار کرد: نباید امروز به دنبال مقصر بگردیم بلکه باید راهکاری بیابیم که از مشکلات خارج شویم. مقصر دانستن سازمان یا فردی در ماجرای دپوی ۲۰۰ هزار تن برنج در گمرکات نه تنها مشکلی را حل نمی‌کند، بلکه حتی ممکن است مشکل ساز هم باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد:رسوب برنج های وارداتی در بنادر موضوع جدید نیست.  سال ۱۳۹۸ حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تن برنج وارد کشور شد و ناگهان واردات برنج ممنوع شد. این موضوع چهار ماه ادامه داشت تا اینکه بارهای برنج در بنادر رسوب کرد. بعد ازآن هم وزارت صمت به جای وزارت جهاد کشاورزی متولی مدیریت واردات کالا شد و تا این وزارتخانه با سازوکار واردات آشنایی پیدا کند، زمان زیادی سپری شد.

دبیر انجمن واردکنندگان برنج اضافه کرد: به بخشی از بارهای برنج سال ۱۳۹۸ از طرف بانک مرکزی کد تخصیص تعلق گرفت و ترخیص شدند  و ترخیص بخش دیگری از این برنج ها به سال ۱۳۹۹ موکول شد.

به گفته وی  ابتدای سال ۱۳۹۹ نیز ارز واردات برنج از ۴۲۰۰تومانی به نیمایی تغییر کرد و شیوع کرونا هم تقاضا برای برنج را کاهش داد. بنابراین موفق به دریافت کد تخصیص ارز از بانک مرکزی و تامین ارزی آن نشدیم و همه این عوامل منجر به رسوب کالا در بنادر شد.

کشاورز در بخش دیگری از صحبت هایش به ماندگاری برنج های رسوبی نیز اشاره کرد وگفت: برنج های رسوبی در بنادر فاسد نخواهند شد، زیرا ماندگاری آنها تا دوسال است. یعنی این برنج ها تا پایان ۱۴۰۰ قابل مصرف هستند و اگر این برنج ها آماده ترخیص شوند به دلیل کاهش زمان انقضا مجددا توسط استاندارد  و بهداشت بررسی های لازم بر آنها انجام می شود.

وی در پایان با بیان اینکه مشکل  کد تخصیص ارز توسط بانک مرکزی حدود یک هفته است که حل شده و واردکنندگان بایستی بعد از تامین ارز اقدام به ترخیص این ۲۰۰ هزارتن برنج کنند، گفت: بانک مرکزی به دستور معاون اول رئیس جمهور یارز بخش دیگری از بارهای برنج را تامین کرده است و واردکنندگان باید  ارز مورد نیاز را خریداری کنند  و کد رهگیری نیز پس از تامین ارز به گمرک اعلام می شود.

روزهای گذشته دپوی بیش از ۲۰۰ هزارتن برنج و احتمال فاسد شدن آنها در گمرک و بنادر خبرساز شد که گفته می شود علت رسوبی شدن برنج ها مشکلات ترخیص و تامین ارز است.

پربیننده ترین عطش خرید عراقی‌ها از بازار ایران گل‌فروشی‌ها پرپر شدند گرمای امسال سه‌برابر گران‌تر شد فعالیت کدام شغل‌ها از فردا ممنوع است؟ تامین ۲۰قلم کالا در طرح توزیع اقلام اساسی/ شارژ کارت سرپرستان خانوارها هر ۲ماه یکبار

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: گمرک واردات برنج قیمت برنج تخصیص ارز قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت بانک مرکزی تامین ارز کد تخصیص برنج ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۲۲۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات شالیکاران مازندرانی در خصوص تامین کود شیمیایی مرتفع می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، بابک مومنی در دیدار مردمی با کشاورزان و شالیکاران بخش دابودشت آمل در مصلی نماز جمعه گفت: عمده‌ترین نگرانی و دغدغه‌های کشاورزان مربوط به تولید محصول برنج و نحوه تامین نهاد‌های کشاورزی بویژه کود و سم بود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران با اشاره به اینکه برغم مشکلاتی که در ابتدای فصل کشت امسال در خصوص تامین نهاد‌های زراعی وجود داشت افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته و با حمایت‌های وزیر جهادکشاورزی و پیگیری‌های استانداری و سازمان جهادکشاورزی مازندران، از طریق شرکت خدمات حمایتی، در حال تامین کود شیمیایی مورد نیاز کشاورزان هستیم و این مشکل بزودی مرتفع خواهد شد.

وی گفت: معاون زراعت وزیر جهادکشاورزی نیز دستورات لازم را در این خصوص صادر کرده اند و در آینده نزدیک کمبودی‌ها و عقب ماندگی‌های تامین کود شیمیایی کشاورزان بزودی جبران خواهد شد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران، پایین بودن قیمت برنج در فصل برداشت را نیز یکی دیگر از مشکلات و نگرانی‌های کشاورزان دانست و افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته از طریق اتحادیه‌های تامین کنندگان و تعاون روستایی، امسال شاهد رکود بازار و پائین بودن قیمت برنج  تولیدی داخل نخواهیم بود و شاهد بازار خوبی برای همه از جمله سود منطقی تولیدکنندگان و مدنظرداشتن توان اقتصادی مصرف کنندگان باشیم.

مومنی با بیان اینکه دشت هراز یکی از مهمترین دشت‌های شالیزاری و تولید برنج کشور محسوب می‌شود تاکید کرد: کشاورزان و شالیکاران نقش حیاتی و کلیدی در بحث امنیت غذایی کشور بشمار می‌روند.

دیگر خبرها

  • مرتفع شدن مشکلات شالیکاران مازندرانی در خصوص تامین کود
  • ترکیه رسماً توقف تجارت با اسرائیل را تأیید کرد
  • مشکلات شالیکاران مازندرانی در خصوص تامین کود شیمیایی مرتفع می‌شود
  • مشکل طولانی شدن فرایند اداری ترخیص مواد اولیه شرکت‌های داروسازی به زودی رفع می‌شود
  • مشکل طولانی شدن ترخیص مواد اولیه دارو برطرف می‌شود
  • انجمن واردکنندگان برنج : چرا برنامه دولت برای تخصیص ارز برنج رسما اعلام نمی‌شود؟
  • عکس | اطلاعیه جدید سامانه تجارت
  • پسرفت دریای خزر مشکل بنادر مازندران
  • توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن کود کشاورزی برای کشت برنج در مازندران
  • تبدیل مناطق آزاد ویژه اقتصادی مازندران از واردات صرف به دانش فنی و صادرات