Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-29@20:12:03 GMT

شجاعی: عباس آخوندی برای ترک فعل‌ها دادگاهی می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۲۲۳۳۱

شجاعی: عباس آخوندی برای ترک فعل‌ها دادگاهی می‌شود؟

حجت‌الاسلام حسن شجاعی در گفت‌و‌گو با فارس با اشاره به اینکه دو مشکل عمده در آموزش و پرورش استان زنجان مشاهده می‌شود، اظهار کرد: یکی از این مشکلات وجود دخالت‌های سیاسی در آموزش و پرورش است.

نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس اسلامی با اشاره به اینکه نباید فرهنگی‌ترین دستگاه نظام را دچار دخالت‌های سیاسی کنیم، گفت: این در حالی است که این نوع دخالت در عزل و نصب‌ها در آموزش و پرورش استان زنجان صورت پذیرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه وظیفه نمایندگان جلوگیری از دخالت سیاسیون در آموزش و پرورش و صیانت از نهاد فرهنگی آموزش و پرورش است و لذا نمایندگان یک وظیفه صیانتی از دستگاه‌های اجرایی از جمله خود آموزش و پرورش دارند و از این رو است که باید از دخالت سیاسیون در آموزش و پرورش به عنوان فرهنگی‌ترین نهاد کشور جلوگیری کرد.

وی ادامه داد: برای اداره این نهاد باید از نیروهای توانمند در نهاد آموزش و پرورش استفاده شود.

شجاعی در ادامه با اشاره به برخی سوءمدیریت‌ها در آموزش و پرورش عنوان کرد: گزارشاتی در این زمینه خطاب به نمایندگان آمده البته این گزارشات تازگی ندارد و قبل از انتخابات هم گزارشاتی در این زمینه دریافت کرده بودیم.

نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس اسلامی با بیان اینکه نمایندگان به عنوان منتقل‌کنندگان دیدگاه مردم، اولیا و فرهنگیان هستند، گفت: امروز برای تغییر مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان، مسؤولان اجرایی از جمله استاندار و وزیر آموزش و پرورش به نتیجه رسیده‌اند.

وی با بیان اینکه برای تغییر و انتصاب مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان گزینه‌هایی مطرح است، عنوان کرد: از نمایندگان استان برای این موضوع درخواست مشورت شده است و مجمع نمایندگان استان مشغول بررسی گزینه‌ها برای ارائه مشورت به وزارت آموزش و پرورش هستند. 

شجاعی در ادامه از امکان رسیدگی قضایی‌ به اقدامات عباس آخوندی خبر داد و اضافه کرد: اعضای کمیسیون اصل ۹۰ در حال بررسی و رسیدگی موضوع هستند.

نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس اسلامی، ادامه داد: با توجه به ورودی که آیت‌الله رئیسی، رئیس قوه قضائیه در موضوع ترک فعل در این موضوع داشته‌اند، امکان رسیدگی قضایی در این مورد وجود دارد و طرز کار و نحوه اقدامات وی قابل بررسی است.

وی با اشاره به اینکه آخوندی در زمان وزارت خود در مورد زمان اتمام پروژه مسکن مهر وعده‌های متعددی داد، اما تقریبا هیچ وعده‌ای محقق نشد، اظهار کرد: کمیسیون اصل ۹۰ نیز از باب طرز کار در این موضوع ورود کرده و موضوع در حال رسیدگی است و با توجه به ایرادات فراوانی که در مورد نحوه و طرز کار وی در وزارت راه و شهرسازی مطرح است، این کمیسیون نیز در حال رسیدگی به موضوع مورد اشاره است.

منبع: الف

کلیدواژه: آموزش و پرورش استان زنجان آموزش و پرورش آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۲۲۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورسیه شدن دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها برای آموزش و پرورش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ رجبعلی برزویی، رئیس دانشگاه فرهنگیان افزود: امسال، ۱۰ هزار دانشجو از طریق این بورسیه جذب آموزش و پرورش خواهند شد. رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: طرحی قرار است از مهر امسال اجرا شود که راتبه معلمی نام دارد. رجبعلی برزویی افزود: در این طرح از ظرفیت دانشگاه‌های کشور برای جذب دانشجو معلم استفاده خواهد شد. برزویی گفت: آیین نامه راتبه معلمی تا یک ماه آینده برای تصویب به شورای عالی آموزش ارسال می‌شود که از مهر امسال پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان صورت خواهد گرفت. رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: دانشجویانی که در دانشگاه‌های خوب و سطح بالا درس می‌خوانند فراخوان خواهند شد بطوریکه دانشجویانی که دو سال از درس دانشگاه را گذرانده باشند با یکسری حداقل‌های معدلی و شرایط‌های متعددی که گذاشته خواهد شد، فراخوان می‌شوند که از سال دوم تحصیلی بورسیه آموزش و پرورش می‌شوند و مثل بقیه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان، نیروی آموزش و پرورش خواهند شد. برزویی گفت: این دانشجویان علاوه بر درس‌های که در دانشگاه مبدا می‌گذرانند درس‌های مورد نیاز دانشگاه فرهنگیان را نیز خواهند گذراند. وی گفت: حدود ۳۰ تا ۴۰ واحد درسی که شامل تربیتی و مورد نیاز دانشگاه فرهنگیان است، این دانشجویان طی خواهند کرد.
رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: این دانشجویان دو مدرکی خواهند بود که هم از دانشگاه اصلی مدرک خواهند گرفت و هم از دانشگاه فرهنگیان مدرک دریافت خواهند کرد و این کار مشترکی بین دو دانشگاه خواهد بود.
برزویی گفت: پیش بینی می‌شود که در سال اول اجرای این طرح ۱۰ هزار دانشجو جذب دانشگاه فرهنگیان شود. به گفته برزویی، این دانشجویان جذب و استخدام دانشگاه فرهنگیان می‌شوند و همچنین از معافیت سربازی و دیگر مزایای دانشگاه فرهنگیان بهره‌مند خواهند شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • وجود ۲ معلم نمونه کشوری در گلستان
  • روایت معلمی با عشق و ایثار فراوان
  • تغییر زمان برگزاری یک آزمون استخدامی
  • هوش مصنوعی ChatGPT دادگاهی می‌شود!
  • ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند
  • آموزش و پرورش احیا کننده نسل جدید ما است
  • ۳۰۲ نفر جذب آموزش و پرورش قزوین خواهند شد
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی اعلام شد
  • دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها، بورسیه دانشگاه فرهنگیان می‌شوند
  • بورسیه شدن دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها برای آموزش و پرورش