Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا اقبالیان امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به اضافه شدن محله اسماعیل آباد به محدوده شهری در سال 97، اظهار کرد: مساحت محدوده تقریبا800 هزار متر با کاربری فضای سبز است.

مدیر منطقه پنج شهرداری قم به تراکم بالای جمعیتی محله اسماعیل آباد اشاره کرد و افزود: در این محله 143 خانه وجود دارد و حدود 940 تا 980 نفر در آن زندگی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: زمانی که باید بر روی ساخت‌وسازهای غیرقانونی این محدوده از سوی دستگاه های مربوطه نظارت نشده است و حالا هر اقدامی در رابطه با اسماعیل آباد تبعاتی به همراه خواهد داشت.

اقبالیان با بیان اینکه خانه‌های موجود در اسماعیل آباد حاصل تصرفاتی است که از سالهای قبل کرده‌اند، تصریح کرد: ساکنان این محدوده کاغذهایی دارند که سند مالکیت نیست و با توجه به اینکه مالک زمین نیستند نمی‌توانند در جای دیگری هم ساکن خانه بشوند.

به گفته وی تقریبا از 143 خانوار ساکن در محله اسماعیل آباد حدود 70 خانوار اتباع و مابقی هم مهاجران شهرهای دیگر هستند.

مدیر منطقه پنج شهرداری قم از جلوگیری از ادامه تصرفات در چندسال گذشته خبرداد و افزود: در بحث ساخت وسازهای خارج از محدوده مشکلات زیادی داریم ساخت و سازهای غیرمجاز شبانه انجام می‌شود. هیچ کدام از دستگاه هایی که وظیفه قانونی دارند هم یاری نمی‌کنند و تنها می گویند شهرداری نتوانست جلوی اینها را بگیرد.

وی با بیان اینکه محدوده اسماعیل آباد زمانی که در محدوده شهری قرار نداشته شکل گرفته است خاطرنشان کرد: این زمین‌ها خارج از محدوده بوده و سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل راه و شهرسازی باید به موقع کنترل می‌کردند تا اینها ایجاد نمی‌شد و حالا هم باید همین دستگاه ها کمک کرده و با شهرداری تعامل کنند تا به نوعی بتوانیم مشکلات این منطقه را به حداقل برسانیم.

اقبالیان از بی توجهی دستگاه‌ها و مسئولان دیگر نسبت به اسماعیل آباد انتقاد کرد و افزود: نزدیک انتخابات که می شود همه می خواهند مشکل اسماعیل آباد را حل کنند و از آن به عنوان ابزار تبلیغاتی استفاده میکنند اما بعد این مسائل رها می شود.

وی اضافه کرد: طبق قانون معضلی که باعث تهدید سلامت جامعه می‌شود به اداره محیط زیست و بهداشت مربوط می‌شود و شهرداری باید در کنار اینها باشد اما در مورد اسماعیل آباد همه توقعات به سمت شهرداری است.

انتهای پیام/2258

منبع: فارس

کلیدواژه: خانواده قم انتخابات شهرداری اسماعیل آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۲۳۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه باید در مسیر گره‌گشایی از مشکلات تولید گام بردارند

به گزارش خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، ناصر عتباتی در جلسه کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری دادگستری آذربایجان‌غربی با اشاره به شعار سال رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم اظهار داشت: با توجه به این فرمان رهبری، هر کسی باید در حوزه کاری خود، در عمل نشان دهد که به آن پایبند است و در مسیر گره‌گشایی از مشکلات تولید حرکت کند.

وی افزود: رئیس قوه قضائیه همواره تاکید دارد که دستگاه قضا باید در کنار مدیران اجرایی، بخش خصوصی و فعالان اقتصادی باشد و از اهرم‌های قانونی خود برای رفع مشکل تولید بهره ببرد. 

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: بی‌تردید هر اندازه شاهد رونق اشتغال در استان و در نتیجه کاهش بیکاری باشیم به همان اندازه بزهکاری و اختلافات خانوادگی و در نتیجه تولید پرونده برای دستگاه قضایی به حداقل می‌رسد.

وی با ابراز خرسندی از اهتمام دستگاه‌های اجرایی، نظارتی و بانکی استان برای رفع مشکل تولید در آذربایجان‌غربی بیان کرد: با توجه به برخی مشکلات واحدهای تولیدی، باید همانند گذشته مدیران دستگاه‌های اجرایی، نظارتی و بانکی تلاش کنند تا مشکلات این واحدها مرتفع و به چرخه تولید بازگردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ترافیک سنگین در محورهای شمالی کشور
  •  کاوش در «فلک‌الافلاک»/ قدمت ۵ هزارساله سکونت انسان در این عرصه
  • مناطق حاشیه‌نشین️، بزرگترین مشکل شهر ارومیه است
  • همه باید در مسیر گره‌گشایی از مشکلات تولید گام بردارند
  • احساس غرور بیش از ۷۰ درصد مردم از عملیات وعده صادق
  • هاشمی: از حرف‌هایم سوء برداشت شد/ با یک فرد مشکل داشتیم
  • بیش‌ از ۷۰ درصد مردم از عملیات وعده صادق احساس غرور کردند
  • با بنده مشکل دارید، چرا باید شهر و شهرداری متضرر شود
  • با من مشکل دارید، چرا بودجه شهر را نگه می‌دارید
  • رفع مشکل آب شرب روستا‌های تمتان و قلعه اسماعیل آقا در ارومیه