Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد از انتخاب ۶۰۰ مسجد برای اجرای طرح‌های ستاد مردمی امدادگران و حافظان سلامت در مقابله با کرونا در یزد خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، سردار رضا پورشمسی در دیدار اعضای ستاد مردمی امدادگران و حافظان سلامت با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد ضمن قدردانی از خدمات کادر درمان و ایثارگری‌های آنها در خط مقدم مقابله با کرونا اظهار داشت: بعد از فرمایشات حکیمانه رهبر معظم انقلاب تصمیم بر این شد که انسجام بیشتر و حرکت جدیدتری در زمینه مقابله با کرونا اتفاق بیفتد بر این اساس گروه‌ها و دستگاه‌های بیشتری در سطح استان دخیل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: برنامه ای طراحی شد که با تاکیدات رهبری به عنوان محور قرار گرفتن مسجد در اجرای طرح‌های مقابله با کرونا قرار شد ستاد مردمی امدادگران و حافظان سلامت تشکیل و مساجدی که این ظرفیت را دارند، انتخاب شوند.

پورشمسی بیان کرد: در مرکز استان، امام جمعه به عنوان رئیس و استاندار به عنوان دبیر ستاد انتخاب شدند و همین ستاد در شهرستان‌ها نیز تشکیل می‌شود و خیران و دستگاه‌ها نیز اعضای آن هستند.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد ادامه داد: تلاش ما این است که 600 مسجد در قالب این طرح به عنوان محور قرار بگیرند و با بنر نشان دار شوند.

کارشکنی وزارت بهداشت برای اجرای 8 کارآزمایی طب سنتی در درمان بیماران کرونایی!هاشمی: با نمایندگان تهران به تفاهم خوبی برای مهار موج سوم کرونا رسیدیممحل اصلی تکثیر ویروس کرونا در بدن کجاست؟

وی یادآور شد: بر این اساس در ابرکوه 48 مسجد، در اردکان 48 مسجد، اشکذر، بافق هر کدام 30 مسجد، بهاباد 25 مسجد، تفت 60 مسجد، شهرستان یزد 176 مسجد، مهریز و میبد هر کدام 50 مسجد، زارچ 18 مسجد و در مجموع 600 مسجد مشخص شدند.

پورشمسی عنوان کرد: در این مساجد به عنوان ستاد مردمی محله قرار است 40 عنوان برنامه ای که پیشنهاد شده، اجرا شود که این برنامه‌ها حاصل تجارب مقابله با کرونا از اسفند سال 98 تاکنون با تاکید بر فرمایشات اخیر رهبری است.

وی اظهار داشت: این برنامه‌ها در زمینه‌های دعا و استغاثه، آموزش به ویژه آموزش‌های خانوادگی، کمک‌های مردمی و بیمارستانی و ... پیش بینی شده که در هر مسجد با همکاری دستگاه‌های همکار آن مسجد، اجرا می‌شود.

انتهای پیام/781/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مقابله با کرونا ستاد مردمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۲۳۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار در بودجه امسال برای انسداد مرز

 به تازگی و به دنبال پیگیری‌های وزارت کشور و مصوبه شورای سیاستگذاری و هماهنگی مهاجرین، طرح انسداد مرز‌های شرقی افغانستان از خراسان رضوی آغاز شده است.

این طرح شامل اجرای دیوار بتونی ۴ متری، سیم خاردار، فنس و جاده اصولی است که در بازه زمانی سه ساله اجرا می‌شود.

در این ارتباط نگاهی به جداول بودجه ۱۴۰۳ کل کشور نشان می‌دهد که دولت امسال ردیف بودجه مشخصی را ذیل اعتبارات وزارت کشور با موضوع «تقویت، کنترل و انسداد مرز‌های کشور با اولویت شرق» در نظر گرفته و ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار به آن اختصاص داده است. این رقم معادل ۱۷.۳ درصد از کل اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای وزارت کشور در سال جاری است.

باید این نکته را یادآور شد که طرح انسداد مرز‌ها از سال ۱۳۷۹ با هدف تأمین امنیت مرز‌ها و نواحی شرقی کشور شروع شده است و این طرح در بخش‌هایی از نقاط مرزی ایران با افغانستان در محدوده استان سیستان و بلوچستان اجرایی شده است.

البته در قانون بودجه ۱۳۹۵ کل کشور قرار بود طرح انسداد مرز‌ها در سال ۱۳۹۹ به پایان برسد، اما قانون بودجه این سال، زمان اجرای آن تمدید و به سال ۱۴۰۵ موکول شد. دلیل اصلی تعویق در اجرای آن، تامین نشدن اعتبارات لازم برای اجرای دیوارکشی بتنی بوده است.

در رویکرد انسداد مرز، رویکرد امنیتی و سیاسی غالب است و هدف این است که با انجام اقدام‌های مختلفی از جمله ایجاد موانع فیزیکی، تأسیس مراکز نظامی و انتظامی مرز را هرچه بیشتر به صورت یک مانع غیرقابل نفوذ درآورد تا امنیت مرزی محقق شود.

بر این اساس و با توجه به تحرکات و اقدامات جریان‌ها و گروهک‌های معاند در ورود غیرقانونی به کشور با هدف لطمه زدن به امنیت ملی که نمونه‌هایی از آن را در دو حادثه شاهچراغ، حادثه تروریستی کرمان و نیز اقدامات تروریستی علیه حافظان مرز در استان سیستان و بلوچستان بویژه در یک سال گذشته شاهد بودیم، دستگاه‌های ذی ربط را بر آن داشته است که با اهتمام بیشتری طرح انسداد مرزی را اجرایی کنند.

آنطور که احمد وحیدی وزیر کشور به خبرنگاران گفته است، انسداد مرز یک پروژه قدیمی است و کار در مقاطع مختلفی دنبال و بعضا رها شده است. اکنون رئیس‌جمهور در این خصوص تصمیمات مهمی گرفته‌اند و برای آن منابع جدیدی پیش‌بینی شده تا این کار با همت بیشتری انجام شود که در دست اجراست.

با این رویکرد به نظر می‌رسد که امسال منابع اعتباری مناسبی برای اجرای این طرح در اختیار وزارت کشور و دستگاه‌های مرتبط با امور مرزی قرار گیرد تا انسداد مرز‌ها طبق برنامه زمان بندی به پیش برود.

ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • گروه محوری را در دستور کار این دوره از جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد قرار دادیم
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • گروه‌محوری در دستور کار جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد قرار دارد
  • اهدای جایزه «فرج الله سلحشور» در جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • برگزاری جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در بافق
  • اختصاص هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به پروژه‌های تحقیق و توسعه
  • برگزاری جشنواره جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در بافق
  • اختصاص ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار در بودجه امسال برای انسداد مرز
  • راهیابی نمایش خسوف از کاشان به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد