Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@04:41:06 GMT

فراکسیون زنان به دنبال حل مشکلات بانوان

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۲۳۹۵۵

فراکسیون زنان به دنبال حل مشکلات بانوان

سخنگوی فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت که فراکسیون زنان آمادگی هر نوع کمکی به دولت و نهادهای حمایتی دارد تا مسئله زنان سرپرست خانوار بیش از این بغرنج نشود.

سارا فلاحی در گفت و گو با ایسنا در توضیح جلسه امروز فراکسیون زنان گفت: این جلسه پیرامون بررسی وضعیت زنان سرپرست خانوار با حضور مسوولانی از سازمان بهزیستی، کمیته امداد و معاونت زنان ریاست جمهوری و موسسه توسعه حقوق فقر زدایی و مرکز پژوهش های مجلس برگزار شد و در آن در رابطه با بند «ت » ماده ۸۰ قانون برنامه ششم توسعه، ضعف ها و مشکلات ساختاری و محتوایی آن بحث و بررسی صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی توضیح داد: در این جلسه میدری معاون وزیر کار، مسعودی فرید معاون امور اجتماعی بهزیستی،عوض پور مدیرکل سلامت و رفاه برنامه و بودجه، نظری مدیر کل فرهنگی اجتماعی معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری و ملکشاهی از کمیته امداد درباره وضعیت زنان سرپرست خانوار توضیحاتی ارائه دادند و برنامه هایشان برای بیش از سه میلیون زن سرپرست خانوار که بیش از ۱۲ درصد جامعه را تشکیل می دهند را تشریح کردند.

به گفته فلاحی در این جلسه فراکسیون زنان دغدغه های خود را پیرامون وضعیت  زنان سرپرست خانوار و چگونگی توانمندسازی آنها مطرح کردند. همچنین به ایرادات بند «ت» ماده ۸۰ قانون برنامه ششم اشاره شد که از جمله آن می توان، عدم وجود قانون جامع برای حمایت از بانوان سرپرست خانوار، عدم توجه به ابعاد قابلیتی و راهکارهای توانمند سازی بانوان خودسرپرست، شعاری ماندن اصول قانون اساسی که مربوط به زنان و رفع تبعیض علیه آنان است و غفلت از برخی حمایت ها و مشکلات ساختاری و محتوایی را نام برد.

سخنگوی فراکسیون زنان مجلس ادامه داد: همچنین در این جلسه ابرچالش های حوزه زنان مانند نبود پنجره واحد حمایتی، ضعف ردیف بودجه پایدار، نبود متولی واحد برای مسئله زنان سرپرست خانوار، نداشتن برنامه الگویی مناسب به عنوان مسائل مهمی مطرح شدند که باید حتما مورد توجه جدی قرار گیرند. فراکسیون زنان با انتقاد از عدم توجه جدی به زنان سرپرست خانوار اعلام کرد آمادگی هر نوع کمکی به دولت و نهادهای حمایتی دارد تا مسئله زنان سرپرست خانوار بیش از این بغرنج نشود البته هر چند برای مدیریت مشکلات زنان کارهای خوبی انجام شده و قابل تقدیر است اما متناسب با نیاز آنها برنامه ریزی نشده است.

فلاحی افزود: فراکسیون زنان معترض به نحوه اصلاح لایحه توانمندسازی زنان در معاونت زنان ریاست جمهوری بود و اصرار معاونت بر حذف عبارت " به تصویب مجلس برسد" و " به تایید هیات وزیران" در لایحه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار که در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به این دلیل رد شد را یک اشتباه فاحش خواند چون یک لایحه اگر به تصویب مجلس برسد به قانون دائمی و پایدار تبدیل می شود اما معاونت زنان ریاست جمهوری نتوانست در ارائه برنامه های مربوط به اصلاح بند ت ماده ۸۰ به درستی عمل کند و با اصرار بر حذف "تایید هیات وزیران" و  "تصویب مجلس" از این لایحه داشتند در حالی که نمایندگان مجلس معتقدند چون بودجه این لایحه را مجلس اختصاص می دهد بنابراین مجلس باید بر نحوه اجرای آن نظارت داشته باشد علاوه بر این در قانون برنامه ششم به عنوان سند بالا دستی بر دو عبارت "تایید هیات وزیران" و "تصویب مجلس" تاکید شده و حذف آن ها خلاف قانون است.

وی در پایان اظهار کرد: در این جلسه فراکسیون زنان به این نکنه اشاره کرد که آمار زنان سرپرست خانوار بر اساس خوداظهاری زنان ثبت می شود اما ممکن است برخی به دلائل خاص سرپرست خانوار بودنشان را اعلام نکنند بنابراین نمی توانیم به این آمار استناد کنیم و بگوییم تعداد زنان سرپرست خانوار همین تعدادی هستند که مرکز آمار اعلام می کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: كميته امداد سازمان بهزیستی لایحه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار فراکسیون زنان سارا فلاحی زنان سرپرست خانوار فراکسیون زنان معاونت زنان تصویب مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۲۳۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنای آمریکا لایحه ممنوعیت تیک‌تاک را تصویب کرد

به گزارش فارس به نقل از رویترز، مجلس سنای ایالات متحده اواخر روز سه شنبه به لایحه‌ای رأی داد که بر اساس آن مالک چینی این شرکت، بایت دنس، باید دارایی‌های برنامه ویدیوی کوتاه محبوب را ظرف حدود 9 ماه واگذار کند، در غیر این صورت با ممنوعیت مواجه خواهد شد.

این اقدام که روز شنبه توسط مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، ناشی از نگرانی‌ها در مورد دسترسی چین به داده‌های آمریکایی‌ها است.اکنون این لایحه به موافقت رئیس جمهور آمریکا نیاز دارد و بایدن قبلا گفته است که آن را امضا خواهد کرد.

سناتور مارکو روبیو، جمهوری خواه ارشد کمیته اطلاعاتی، گفت: سال‌ها به چین اجازه داده‌ایم یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌ها در آمریکا را کنترل کند.»

تیک‌تاک که می‌گوید داده‌های کاربران ایالات متحده را با دولت چین به اشتراک نمی‌گذارد و نخواهدگذاشت، استدلال کرده که این قانون ممنوعیتی است که حقوق آزادی بیان کاربران ایالات متحده را نقض می‌کند.

تیک‌تاک روز شنبه به کارکنان خود گفت: ما به مبارزه ادامه خواهیم داد، زیرا این قانون نقض آشکار حقوق 170 میلیون آمریکایی عضو تیک‌تاک تحت قانون متمم اول است. مجلس سنا با 79 رای موافق در مقابل 18 رای مخالف به این طرح رای مثبت داد.

دیگر خبرها

  • جنگ زودهنگام بر سر صندلی «شماره یک» مجلس دوازدهم /همه در مقابل یک نفر؛ قالیباف!
  • چالش‌های موجود در ارائه خدمات به زنان سرپرست خانوار
  • پاشنه آشیل مجلس دوازدهم از نگاه سخنگوی حزب اعتدال و توسعه /جریان رائفی پور به دنبال هدایت و مدیریت مجلس است
  • پنج هزار و ۷۸۰ خانوار تحت پوشش بهزیستی
  • ۵ هزار و ۷۸۰ زن سرپرست خانوار در کرمانشاه تحت پوشش بهزیستی است
  • چتر حمایت بهزیستی آذربایجان غربی بر سر بیش از ۹۰۰۰ زن سرپرست خانوار
  • خبر خوش به بانوان بهزیستی | فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • همایش ملی پیاده روی بانوان در ۲۱ اردیبهشت ماه قم برگزار می شود
  • لایحه ممنوعیت تیک‌تاک در مجلس سنا تصویب شد
  • سنای آمریکا لایحه ممنوعیت تیک‌تاک را تصویب کرد