Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها- اعظم محبی: هفته وحدت و مهربانی و کاشت نهال برادری از راه رسید، هفته‌ای که به عنوان نمونه و تذکری برای برابری است و ختم به یک روز و هفته نمی‌شود.

گلستان؛ رنگین کمان اقوام، نمونه عملی وحدت در کشور بوده و علیرغم تمام دسیسه‌ها و اختلاف افکنی های دشمنان و معاندان نظام برای دامن زدن به اختلافات مذهبی، این خیال خام آنها هرگز به واقعیت تبدیل نشده است و ترکمن‌ها و بلوچ‌های اهل سنت گلستان و دیگر اقوام در دهه پنجم پس از پیروزی انقلاب برادروار و در صمیمیت مطلق و بدون هیچ حاشیه و اختلافی به صورت مسالمت آمیز در کنار هم زندگی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حضور علمای برجسته ای همچون «آیت الله سیدکاظم نورمفیدی»؛ نماینده ولی فقیه در گلستان، «مرحوم آیت الله طاهری» و روحانی برجسته اهل سنت مرحوم «حاج آخوند عابدی کر» سبب شد تا الفت و برادری موجود در قومیت‌های مذهبی گلستان زبانزد استان‌های مختلف کشور باشد.

همه ساله در این روزها گلستان شاهد برگزاری جشن‌ها و مراسم مختلف در بزرگداشت هفته وحدت بود که اکنون تحت تأثیر شیوع کرونا قرار گرفته است.

تفاوت‌های قومی و مذهبی زمینه ساز رشد و پیشرفت

استاندار گلستان در نشست نخبگانی علمای شیعه و سنی در خصوص وحدت گفت: گلستان به دلیل وحدت موجود بین اهل تشیع و تسنن زبانزد خاص و عام بوده و کوچک‌ترین اختلافی در ریشه‌های مذهبی وجود ندارد.

هادی حق شناس افزود: خوشبختانه تفاوت‌های قومی و مذهبی در گلستان زمینه ساز رشد و پیشرفت این استان شده و هرگز عامل تفرقه نبوده و البته علما نقش تأثیرگذاری در ارتقای وحدت موجود داشته‌اند.

وی اضافه کرد: خداوند برکات فراوانی را به استان گلستان هدیه کرده است که یقیناً با توجه به تفاوت‌های قومیتی و مذهبی می‌تواند عامل توسعه این استان شد.

تحکیم وحدت و تعمیق اخوت راه مقابله با دشمن

استاد حوزه‌های علمیه غرب گلستان در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: رمز موفقیت و پیروزی انسان‌ها در اهداف و برنامه‌های خود وجود اتحاد همبستگی و همدلی است.

داوود آخوند بلکفه افزود: پیامبر (ص) در صدر اسلام با ایجاد وحدت و همگرایی بین مسلمانان توانست دشمنی دیرینه را از چهره امت مسلمان بزداید و اهداف و برنامه‌های خود را پیش ببرد.

تفاوت‌های قومیتی در گلستان سبب تفرقه نبوده و زمینه ساز پیشرفت می‌شود وی اضافه کرد: در عصر کنونی هم مسلمانان نیاز شدید به ایجاد اتحاد و تعمیق وحدت دارند که متأسفانه امروز استکبار از هر فرصتی برای ایجاد تفرقه و تشتت بین امت اسلام استفاده کرده و در این راه از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند.

بلکفه بیان کرد: در مقابل ما باید شرایط را درک کرده و متوجه باشیم تنها راه مقابله در برابر دسیسه‌های دشمن تحکیم وحدت و تعمیق اخوت و برادری است، همچنان که امام راحل می‌فرمایند رمز پیروزی انقلاب وحدت بود امروز هم ما برای تداوم این انقلاب و حفظ منافع و مصالح امت اسلامی نیاز به وحدت داریم.

وی گفت: هرجا که ملت متحد بود و اتحاد و انسجام داشت توانست بر مشکلات فائق آید و امنیت خود و منافع ملی و سرمایه‌های امت اسلام را مصون نگه دارد و هرجا تشتت و دودستگی و چند دستگی به وجود آمد توان و انرژی انسان‌ها متزلزل و موجبات شکست و سرخوردگی شد.

گلستان نمونه عملی وحدت اسلام است

استاد حوزه‌های علمیه غرب گلستان ادامه داد: اقتضائات زندگی طبیعی انسان‌ها هم این بر این مساله تاکید دارد که خداوند انسان را اجتماعی خلق کرده و افراد جامعه نمی‌توانند همه نیازهای فکری، فطری و طبیعی خود را تأمین کنند بنابراین نیازمند تعاون و یاری یکدیگر هستند.

وی تأکید کرد: در عصر کنونی سران استکبار جهانی و دشمنان دیرینه اسلام از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند تا امت مسلمان را به نابودی بکشانند و زمینه تفرقه بین آنها به وجود آورند، در اینجا است که مسئولیت انسان‌های اندیشمند دوچندان شده زیرا آنها باید به ملت‌های مسلمان آگاهی بخشند و با درک مصالح و مقتضای شرایط امت اسلامی در ایجاد وحدت و تحکیم و تعمیق اخوت گام‌های موثرتری بردارند.

بلکفه گفت: گلستان نمونه کوچکی از ایران اسلامی است که تمامی اقوام و مذاهب در کنار هم زندگی مسالمت آمیز دارند که این امر به سبب وجود اخوت و برادری است.

وی افزود: گلستان می‌تواند الگویی مناسب برای کل کشور و حتی جهان اسلام باشد زیرا این استان زبانزد خاص و عام در وحدت است و کوچک‌ترین مشکلی در همزیستی بین اقوام و مذاهب ندارد.

بلکفه بیان کرد: گلستان نمونه عملی وحدت اسلام است که امیدواریم خداوند این نعمت را تعمیق دهد و دیگران از آن الگوبرداری کنند تا اسوه حسنه‌ای برای سایر ملت‌های مسلمان باشد.

برجسته کردن عوامل وحدت

امام جمعه بندرترکمن هم به خبرنگار مهر گفت: در کشوری زندگی می‌کنیم که رهبر آن همواره به وحدت اهمیت داده و در تقویم ما هفته‌ای به نام وحدت قرار دارد.

حاج آخوند عبدالرحمن کر افزود: امام راحل با الگوبرداری از قرآن کریم این هفته را شکل داد تا اختلاف در زمان میلاد پیامبر به وحدت تبدیل شود.

وی متذکر شد: این هفته نمونه‌ای از وحدت و یادآوری و تذکر است وگرنه وحدت به یک هفته ختم می‌شود.

کر بیان کرد: قرآن همواره به وحدت دستور داده و امام راحل و خلف صالح ایشان این راه را ادامه داده‌اند و همواره با فتواهای خود نقشه‌های دشمنان در ایجاد تفرقه را نقش بر آب می‌کنند.

کر با بیان اینکه نزاع شوکت مسلمانان را از بین می‌برد، گفت: پیامبر اختلافات دو قبیله اوس و خزرج را با پیمان اخوت و برادری از بین برد و جبهه قوی ایجاد کرد و در زمان جنگ تحمیلی هم وحدت نتیجه داد و همه قومیت‌ها در برابر رژیم بعثی ایستادند و شهید دادند.

وی تصریح کرد: مردم و مسئولان نباید حرفی بزنند که سبب تفرقه شود و باید هر چیز که سبب وحدت است را برجسته کرد.

کر با اشاره به اینکه دامن زدن به مسائل حاشیه‌ای سبب تفرقه و تشنج در جامعه می‌شود، افزود: دشمن عناد دیرینه ای با مسلمانان دارد و در زمان پیامبر (ص) ابوجهل و ابولهب هایی بودند و هنوز هم ابوجهل هایی هستند تا یک مساله کوچک را بزرگ ساخته و سبب تفرقه و رنجورشدن مردم شوند.

وی تصریح کرد: هر جا تفرقه بیاید برکت می‌رود و هر جا مسلمانان ضربه خوردند از عدم اتحاد و وحدت بوده است.

کر جنگ در خاورمیانه را از فتنه انگیزی های دشمنان و ریشه در دخالت‌های استکبار برشمرد و گفت: در گلستان که رنگین کمان اقوام نامیده می‌شود به برکت علمای اهل سنت و تشیع اتحاد وجود داشته و زبانزد کل ایران است.

هفته وحدت فرصت طلایی برای نشان دادن انسجام و همبستگی مسلمانان محسوب می‌شود که باید از آن به نحو احسن استفاده شود.

برای تقویت وحدت شیعه و سنی، همان‌گونه که شناخت عوامل و زمینه‌های تقویت این وحدت ضرورت دارد، شناخت عوامل و زمینه‌های اختلاف نیز ضروری است لذا در این راستا باید همه نظرات و پیشنهادهای پیروان مذاهب مختلف اسلامی مدنظر قرارگرفته و با جدیت برای اصلاح امور تلاش شود.

کد خبر 5061229

منبع: مهر

کلیدواژه: هفته وحدت گرگان وحدت اسلامی وحدت شیعه و سنی علمای اهل سنت شیعه و سنی آیت الله نورمفیدی هادی حق شناس ویروس کرونا شیوع کرونا شیراز آمار کرونا توهین به پیامبر بوشهر شهرکرد گرگان نیروی انتظامی هفته وحدت کرمانشاه ستاد ملی مقابله با کرونا پدافند غیرعامل اردبیل امت اسلام سبب تفرقه انسان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۲۴۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرازبام به دنبال بقا/ دربی اصفهان در نقش‌جهان

هفته نوزدهم لیگ‌برتر هندبال فردا با برگزاری شش دیدار در شهرهای کرمان، اصفهان، گچساران، اراک و کازرون پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، هفته نوزدهم لیگ‌برتر هندبال فردا _دوشنبه دهم اردیبهشت_ با برگزاری شش دیدار در شهرهای کرمان، اصفهان، گچساران، اراک و کازرون پیگیری می‌شود.

نفت‌وگاز گچساران - پرواز هوانیروز اصفهان

در یکی از دیدارهای هفته نوزدهم لیگ‌برتر نفت‌وگاز گچساران میزبان پرواز هوانیروز اصفهان است؛ نفت‌وگاز هفته گذشته مقابل تیم صنعت مس کرمان صف‌آرایی کرد که در نهایت یک بازی نزدیک و حساس با اختلاف دو گل نتیجه را به مس واگذار کرد.

در مقابل پرواز هوانیروز میهمان پیکان خراسان بود پیکان از ابتدا بازی را مالکانه پیش برد و هوانیروزی‌ها نیز موفق به کم کردن اختلاف نشدند تا در نهایت با نتیجه ۲۸ بر ۳۲ امتیاز این دیدار را به پیکان میزبان هدیه کردند.

صنعت مس کرمان - زغال‌سنگ طبس

در دیگر دیدار این هفته زغال‌سنگ طبس میهمان صنعت مس کرمان است؛ صنعت مس هفته گذشته میهمان نفت‌وگاز گچساران بود و در نهایت یک بازی نزدیک و پایاپای موفق شد در نیمه دوم از حریف پیش بی‌افتد و پیروز میدان شود.

در مقابل زغال‌سنگ طبس هفته گذشته میزبان طلایی‌پوشان اصفهانی بود و در نهایت نتوانست در آن رقابت نزدیک و حساس بر سپاهان غلبه کند و تنها با یک اختلاف نتیجه را به تیم میهمان واگذار کرد.

آلومینیوم اراک - پیکان خراسان

در دیگر دیدار هفته نوزدهم لیگ‌برتر هندبال آلومینیوم اراک میزبان پیکان خراسان است؛ هفته گذشته آلومینیومی‌ها میهمان گیتیزن‌های اصفهانی بودند، رقابت میان آن دو تیم نزدیک پایاپای پیش رفت و در نهایت گیتی‌پسند بود که موفق شد پیروز میدان شود.

در مقابل پیکان خراسان میزبان پرواز هوانیروز بود، پیکان از ابتدا نتیجه دیدار را به نفع خود پیش برد و در نهایت موفق شد دو امتیاز آن دیدار را از آن خود کند.

فولاد مبارکه سپاهان - پلیمر خلیج‌فارس خرم‌آباد

در یکی از حساس‌ترین دیدارهای هفته نوزدهم لیگ‌برتر فولاد مبارکه سپاهان میزبان پلیمر خلیج‌فارس خرم‌آباد است؛ تیم سپاهان موفق شد در دیدار نزدیک هفته گذشته خود مقابل زغال‌سنگ طبس با نتیجه ۲۷ بر ۲۶ به پیروزی برسد.

در مقابل پلیمر خلیج‌فارس خرم‌آباد هفته گذشته میزبان شهید شاملی کازرون بود، شهید شاملی از ابتدا نتیجه بازی را به نفع خود پیش برد و در نهایت موفق شد با اختلاف پلیمر را مغلوب خود کند.

نیروی‌زمینی شهید شاملی کازرون - فرازبام خائیز دهدشت

در دیگر دیدار این هفته فرازبام خائیز دهدشت میهمان نیروی‌زمینی شهید شاملی کازرون است؛ نیروی‌زمینی شهید شاملی کازرون هفته گذشته مقابل پلیمر خلیج‌فارس خرم‌آباد به میدان رفت، شهید شاملی که از ابتدا سکان‌دار بازی بود در نهایت موفق شد با اختلاف بر پلیمر غلبه کند و پیروز میدان شود.

در مقابل فرازبام هفته گذشته را با میزبانی از سپاهان نوین اصفهان پشت سر گذاشت و در نهایت موفق شد در یک دیدار زیبای خانگی عملکرد بسیار خوبی از خود نشان دهد و پیروز میدان شود.

فولاد سپاهان نوین - گیتی‌پسند اصفهان

در دربی اصفهان فولاد سپاهان نوینی‌ها میزبان گیتی‌پسند اصفهان است؛ سپاهان نوین هفته گذشته مقابل فرازبام خائیز صف‌آرایی کردند و در نهایت یک بازی حساس و پر فشار موفق نشدند پیروز میدان شوند و نتیجه را به میزبان واگذار کردند.

در مقابل گیتی‌پسند هفته گذشته در خانه مقابل آلومینیوم اراک به میدان رفت، رقابت میان آن دو تیم نزدیک و حساس پیش رفت و در نهایت گیتیزن‌های اصفهانی بودند که موفق شدند پیروز میدان شوند.

برنامه کامل هفته نوزدهم لیگ برتر هندبال نفت‌وگاز گچساران - پرواز هوانیروز اصفهان (ساعت ۱۶) صنعت مس کرمان - زغال‌سنگ طبس (ساعت ۱۶) آلومینیوم اراک - پیکان خراسان (ساعت ۱۶) فولاد مبارکه سپاهان - پلیمر خلیج‌فارس خرم‌آباد (ساعت ۱۶) نیروی‌زمینی شهید شاملی کازرون - فرازبام خائیز دهدشت (ساعت ۱۶) فولاد سپاهان نوین - گیتی‌پسند اصفهان (ساعت ۱۸:۳۰) جدول لیگ برتر هندبال

فرازبام خائیز دهدشت، زغال‌سنگ طبس، فولاد مبارکه سپاهان، پلیمر خلیج‌فارس خرم‌آباد، نیروی‌زمینی شهید شاملی کازرون، صنعت مس کرمان، پرواز هوانیروز و نفت‌وگاز گچساران در لیگ هندبال نوجوانان موسوم به لیگ آیندگان شرکت کردند و بر این اساس یک امتیاز به مجموع امتیازات این تیم‌ها افزوده شده است.

تیم‌های فولاد مبارکه سپاهان، زغال‌سنگ طبس، نیروی‌زمینی شهید شاملی کازرون، نفت‌وگاز گچساران، پلیمر خلیج‌فارس خرم‌آباد، آلومینیوم اراک، گیتی‌پسند، پیکان سبزوار، پرواز هوانیروز، فرازبام خائیز دهدشت و صنعت مس کرمان که در مسابقات هندبال جوانان پسر شرکت کرده‌اند، یک امتیاز به مجموع امتیازات این تیم‌ها افزوده شده است.

کد خبر 748582

دیگر خبرها

  • فرازبام به دنبال بقا/ دربی اصفهان در نقش‌جهان
  • «مست عشق» هنوز در ترکیه اکران نشده است/ اعلام زمان دقیق اکران ترکیه تا دو هفته آینده و رایزنی برای نمایش در کشورهای دیگر
  • تکمیل بیش از ۴۲ درصد از ظرفیت سد‌های استان گلستان
  • 42.5 درصد حجم مخازن سدهای استان گلستان آب دارند
  • زمان یک مسابقه از هفته ۲۶ لیگ برتر تغییر کرد
  • تغییر زمان یک مسابقه از هفته ۲۶ لیگ برتر فوتبال
  • تغییر زمان یک مسابقه از هفته ۲۶ لیگ برتر
  • جوی آرام و پایدار تا اواسط هفته در آسمان گلستان حاکم است
  • پایداری هوای گلستان تا اواسط هفته آینده
  • پایداری هوای گلستان تا سه شنبه هفته آینده