Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، یکی از بخش هایی که در قالب یادداشت های توضیحی گزارش صورت مالی شرکت های دولتی مختلف، توضیحاتی درباره آن ارائه می شود، مطالبات این شرکت هاست.

 طلب 50.7 هزار میلیارد تومانی شرکت ملی پالایش و پخش از شرکت ملی نفت

براساس صورت مالی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران، این شرکت بالغ بر 50 هزار و 733 میلیارد تومان از شرکت ملی نفت ایران در سال 97 طلبکار بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران حدود 3 هزار و 607 میلیارد تومان از شرکت نفت ستاره خلیج فارس بابت فروش میعانات گازی در سال 97 طلب داشته است. در نتیجه، مجموع طلب این شرکت از سایر شرکت ها در سال مذکور، حدود 54 هزار و 341 میلیارد تومان بوده است.

این در حالی است که مجموع مطالبات شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران از این شرکت ها در پایان سال 1396، بالغ بر 28 هزار و 259 میلیارد تومان بوده است. به عبارت دیگر، مطالبات شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران از این شرکت ها در پایان سال 97 نسبت به پایان سال 96، حدود 88 درصد افزایش داشته است. همچنین طلب شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران از شرکت ملی نفت ایران در پایان سال 1396، بالغ بر 27 هزار و 445 میلیارد تومان بوده است یعنی مطالبات این شرکت از شرکت ملی نفت ایران در پایان سال 97 نسبت به پایان سال 96، حدود 84 درصد افزایش داشته است.

جزئیات روابط مالی شرکت ملی نفت ایران و شرکت ملی پالایش و پخش

براساس این گزارش، جزئیات روابط مالی شرکت ملی نفت ایران و شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در سال‌های 96 و 97 در جدول زیر آمده است:

براساس جدول فوق، بخش اعظم بدهی شرکت ملی نفت ایران به شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در سال 97 مربوط به مانده ابتدای سال و فروش نفت کوره صادراتی و بانکرینگ توسط امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران در سال مذکور بوده است. شرکت ملی نفت ایران بابت مانده ابتدای سال، بیش از 27 هزار و 445 میلیارد تومان و بابت فروش نفت کوره صادراتی و بانکرینگ توسط امور بین الملل این شرکت، بیش از 36 هزار و 60 میلیارد تومان به شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران در سال 97 بدهکار بوده است.

هزینه واردات بنزین در سال های 96 و 97

براساس این گزارش، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران هم بابت واردات بنزین در سال 97، حدود 3 هزار و 756 میلیارد تومان بدهکار بوده است. رقم بدهی این شرکت به شرکت ملی نفت ایران بابت واردات بنزین در سال 96 هم بالغ بر 6 هزار و 872 میلیارد تومان بوده است.

*بدهی شرکت ملی پالایش و پخش به شرکت ملی نفت ایران بابت خرید خوراک

مجموع بدهی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران به شرکت ملی نفت ایران بابت خرید خوراک (نفت خام و میعانات گازی) در سال 97، بالغ بر 272 هزار و 794 میلیارد تومان بوده است. جزئیات این بدهی در جدول زیر آمده است:

گفتنی است بیش از 99 درصد بدهی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران به شرکت ملی نفت ایران بابت خرید نفت خام و میعانات گازی در سال 97 یعنی رقمی حدود 270 هزار و610 میلیارد تومان به خزانه داری کل کشور منتقل شده است. در واقع، این معامله شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران و شرکت ملی نفت ایران صرفا به صورت حسابداری در صورت های مالی این دو شرکت، ثبت می شوند.

کل درآمد صادراتی شرکت ملی پخش بابت صادرات از طریق مرزهای خشکی

 همچنین مجموع درآمد شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران بابت صادرات از طریق مرزهای خشکی در سال 97، بیش از 135 میلیارد و 350 میلیون تومان بوده که طبق بندهای شماره 5 و 6 نامه شماره 2-788/20 مورخ 16 دی ماه 1397 وزیر نفت، کل مبلغ مذکور به حساب شرکت ملی نفت ایران واریز شده است.

پربیننده ترین زمان ذخیره بنزین در کارت سوخت کاهش پیدا کرد؟ آرایش اقتصاد ایران پس از انتخابات آمریکا/ نفت همچنان بر لبه پرتگاه سقوط با آزادشدن سهام عدالت، ‌۵۰میلیون نفر سهامدار فارس شدند/ بازدهی ۸۰۰درصدی سهم فارس ظرف ١۵ماه روزگار طلای سیاه تیره‌تر شد/ افت قیمت‌ها به کف ۱۲۰روزه نفرین نفت؛ چگونه ونزوئلا به این روز افتاد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: فرآورده های نفتی شرکت نفت شرکت ملی پخش نفت کوره پالایش و پخش قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران شرکت ملی نفت ایران بابت میلیارد تومان بوده شرکت ملی نفت ایران شرکت ملی نفت بدهی شرکت ملی پایان سال ایران در سال مالی شرکت شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۲۴۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده های واردات وسایل نقلیه عمومی عملی می شود؟

تین نیوز

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران گفت: در مورد واردات وسایل حمل و نقل عمومی وعده های زیادی شنیدیم و عملا اتفاق خاصی نیفتاد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، نرجس سلیمانی در دویست و سی و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکری با بیان اینکه باعث تأثر است که پس از گذشت نزدیک به سه سال از دوره مدیریت شهری به اندازه هزینه های سفر به چین، وسایل حمل و نقل عمومی اضافه نشده است، گفت: شرکت ها در تمام دنیا انواع مختلفی دارند. به طوری که یا تک نفره یا سهامی عام، یا سهامی خاص، یا تعاونی و یا زیر مجموعه دولت هستند. شهرداری با یک شرکت قرارداد بسته که زیرمجموعه یک شرکت خصوصی است.

سلیمانی ادامه داد: اولین امضاء کننده قرارداد معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری است و با توجه به سند امضاء شده، گاهی اوقات قرارداد و گاهی تفاهم نامه، گاهی موافقت نامه و گاهی قرارداد تکمیلی عنوان شده است. به نظر می رسد این مسیر صعب العبور است.

وی با بیان اینکه نکته دوم در قرارداد در مورد تأمین کننده مالی است، افزود: چرا از میان این همه تأمین کننده منابع مالی در چین، شرکتی با مسئولیتی محدود در جایگاه تأمین کننده مالی در نظر گرفته می شود؟ عدم توجه به نکات بدیهی در اصول حقوقی همچون مکان انعقاد قرارداد را شاهد هستیم. در بررسی ها چه به عنوان عضو شورا و چه به عنوان عضو کمیسیون از شهردار سوال کردیم و قانع کننده نبوده است.

سلیمانی با اشاره به نامه بانک مرکزی به تاریخ ۱۴ فوریه ۲۰۲۴ در خصوص رقم مالی قرارداد، گفت: با این حجم از موضوع مالی ابهاماتی وجود دارد که باید به آن پاسخ داده شود. نرخی به عنوان مبنا در نظر گرفته شده و پنج درصد انتفاع و ضرر را تا پنج سال به دلیل نوسانات مالی برای طرفین ایجاد خواهد کرد. تهاتر نیاز به کارشناسی دقیق دارد تا آنچه تحویل داده می شود و آنچه که می گیریم در تعادل باشند.

سلیمانی تاکید کرد: در مورد واردات وسایل حمل و نقل عمومی وعده های زیادی شنیدیم و عملا اتفاق خاصی نیفتاد. مدیریت شهری در حوزه اجرایی با تک ماده نیز به نمره حداقلی نمی رسد البته زمان محدودی باقی مانده است. با مصاحبه های متعدد نتیجه ای حاصل نخواهد شد و باید کار جهادی برای ماندگار کردن مدیریت شهری دوره ششم صورت بگیرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • نشست تخصصی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا
  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای صنعت خودرو
  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای خودرو
  • اوجی: تولید نفت ایران امسال جهش می‌کند
  • رشد ۴۱ درصدی صدور مجوز صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سال گذشته
  • نتایح سفر ایلان ماسک به چین؛ رشد ۶ درصدی ارزش سهام تسلا
  • نتایح سفر ایلان ماسک به چین؛ ارزش سهام تسلا ۶ درصد رشد کرد
  • نشست تخصصی نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش در دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا
  • کاهش ۵ درصدی سرانه مصرف آب از اولویت‌های آبفای کشور است
  • وعده های واردات وسایل نقلیه عمومی عملی می شود؟