Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: قم در مسیر توسعه نباید میزبان واحدهای صنعتی با فناوری های قدیمی و محصولات آلاینده محیط زیست باشد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم، سید رضا موسوی مشکینی در برنامه زنده رادیویی و تلویزیونی «بی تعارف» شبکه نور گفت: دستیابی به جهش تولید و توسعه پایدار بدون در نظر گرفتن ضوابط و ملاحظات زیست محیطی امکان پذیر نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه افزود: خوشبختانه توجه و آگاهی نسبت به مسائل زیست محیطی در جامعه بسیار بهبود یافته است، اما باید بر اساس ضوابط و قوانین زیست محیطی، در برابر افراد معدودی که به دنبال منافع و سودهای مقطعی و کوتاه مدت هستند، با قاطعیت ایستادگی کنیم.
موسوی بر ضرورت نوسازی خطوط تولید و بهره مندی از تجهیزات مدرن برای کاهش آلودگی های زیست محیطی در واحدهای صنعتی تأکید کرد و گفت: قم در مسیر توسعه نباید میزبان واحدهای صنعتی با فناوری های قدیمی و محصولات آلاینده محیط زیست باشد.
وی در ادامه موضوع آلودگی های زیست محیطی در بخش سلفچگان را مورد توجه قرار داد و گفت: وجود صنایع قدیمی و آلاینده، به ویژه در فصول سرد سال موجب آلودگی هوا و بوی نامطبوع در این منطقه می شود که گلایه برخی اهالی را به دنبال داشته است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با اشاره به پیگیری های مستمر برای کنترل و کاهش آلودگی در بخش سلفچگان، اظهار داشت: تا کنون چندین واحد صنعتی تجهیزات کنترل آلودگی نصب کرده و با تعدادی از واحدهای صنعتی بی توجه نیز پس از صدور اخطاریه های لازم برخورد قانونی شده است.
وی همچنین از انجام پایش های منظم و مستمر روزانه و شبانه در تمامی بخش ها، شهرک ها و نواحی صنعتی، واحدهای صنفی مرتبط و زیستگاههای طبیعی استان قم خبر داد و گفت: همه مردم، مسؤولان و فعالان اقتصادی باید نسبت به محیط زیست، تعهد، دغدغه و مسؤولیت پذیری داشته باشند.
موسوی در پایان با اشاره به جانمایی و انتخاب سرمایه گذار برای راه اندازی سایت پسماند ویژه و صنعتی استان قم، این اقدام را بسیار مثبت و مؤثر ارزیابی کرد و گفت: با اجرای این پروژه، سایت 18 هکتاری پسماند صنعتی سلفچگان که خود به یکی از معضلات زیست محیطی تبدیل شده بود، برچیده یا بسیار محدود خواهد شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: حفاظت محیط زیست استان قم واحدهای صنعتی زیست محیطی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۲۴۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت‌های معدنی، یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست

مهدی زارع خورمیزی رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان تفت گفت: کارشناسان به صورت منظم کلیه معادن موجود درحوزه شهرستان را پایش کرده و در صورت عدم رعایت الزامات زیست محیطی اخطار‌های لازم به متولیان معادن ارائه می‌دهند. 

وی افزود: فعالیت تمامی معدن فعال به صورت منظم توسط کارشناسان محیط زیست رصد می‌شود. 

زارع خورمیزی با بیان اینکه فعالیت‌های معدنی یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست است، ادامه داد: متولیان معادن به منظور کاهش تبعات فعالیت معدنی خود باید الزامات زیست محیطی را رعایت کنند تا از تهدیدات و تخریب بیش از حد طبیعت جلوگیری شود.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • صندوق ملی محیط زیست از طرحهای حافظ محیط زیست حمایت می کند
  • توقف فعالیت ۲۸ واحد صنعتی متخلف در شهرک صنعتی اشتهارد
  • گلایه مدیر کل برای استفاده نکردن نهادها از صندوق ملی محیط‌زیست
  • بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره
  • ظرفیت صندوق ملی محیط‌زیست در کهگیلویه و بویراحمد بدون استفاده مانده است
  • زنده گیری و رهاسازی سه سر تمساح در جنوب سیستان و بلوچستان
  • برپایی پویش های هفته زمین پاک در مازندران
  • فعالیت‌های معدنی، یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست
  • فعالیت یک واحد آلاینده لعاب سازی در اردکان متوقف شد
  • ارائه راهکارهای محیط زیستی برای توسعه صنایع در سواحل «مکران»