Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از گروه بین المللی بحران، در حالیکه آمریکایی‌ها امیدوار هستند یک انتخابات پاک و منظم و با حداقل آشفتگی انجام شود، با این وجود و به هر دلیلی از تاریخ ۳ نوامبر (۱۳ آبان) و رویدادهای پس از آن هراس و وحشت دارند. درواقع دلیل این بیم و هراس، بسیاری از عوامل خطر مرتبط با خشونت در دموکراسی‌های جوان و کم قدرت است که در حال حاضر در آمریکا دیده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
درواقع انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ ایالات متحده مانند هیچ یک از انتخابات دیگر در این کشور نیست. یکی از فرق های انتخابات پیش رو با انتخابات سالهای پیشین در آمریکا این است که مردم این کشور هرگز با این چشم‌انداز واقع گرایانه که رییس جمهوری نتیجه را رد کند روبرو نشده بودند و به ندرت تقسیم بندی‌های حزبی منجر به درگیری مسلحانه شده است. 
گروه بین المللی بحران (ICG) ماموریت دارد که هرجا اختلافات خشونت آمیز به وجود آید، به آن پایان داده و از آن جلوگیری و آن‌ها را کاهش دهد. در حالی که تلاش‌های این سازمان که در زمینه مناقشات خشونت بار فعالیت می‌کند در طی یک چهارم قرن گذشته آن را به سراسر جهان کشانده است، اما در سال جاری ملزم به تمرکز کامل بر ایالات متحده است. 


در بسیاری از کشورها، انتخابات اغلب با خطر خونریزی همراه است و این امر از عواملی مانند دو قطبی شدن شدید سیاسی، سلاح‌هایی که در دست گروه‌های مسلح با برنامه‌های سیاسی و فرآیندهای نادرست انتخاباتی که بسیاری از شهروندان آن را قبول ندارند، ناشی می‌شود. در این شرایط، انتخابات می‌تواند به ویژه هنگامی خطرناک باشد که هر کاندیدا از پشتیبانی قابل توجه و متعهدی برخوردار باشد. 
این عوامل خطر امروزه تا حدودی در آمریکا وجود دارد. اما خطری که از همه موراد مذکور در آمریکا بیشتر حس می‌شود، امتناع رییس دولت از تعهد به رعایت اراده رای دهندگان است.  «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا همچنان اصرار دارد که تقلب در انتخابات تنها راهی است که می‌تواند سبب شکست وی در انتخابات شود هرچند در عین حال از طرفداران خود خواسته از خشونت پرهیز کنند. 
به عبارتی اگر بخواهیم به آمریکا نگاهی بیندازد، کشوری می‌بینیم که هنوز میراث برده داری، جنگ داخلی، تبعیض نژادی، اختلافات کارگری و پاکسازی‌های قومی است. کشوری غوطه ور در سلاح گرم؛ جایی که تعداد قتل‌های سالانه آن با سلاح گرم با هیچ یک از کشورهای با درآمد بالا قابل مقایسه نیست. به همین دلیل پس از کمی تعمق می‌توان دریافت در آمریکا جنبشی کاملا ریشه دار برای برتری طلبی سفیدپوستان وجود دارد که به باور کارشناسان دولت آمریکا در حال رشد است. 
به طور خلاصه، ناظران خارجی می‌توانند امروز در آمریکا بسیاری از موارد را که آمریکا در طول تاریخ به دیگران هشدار داده است، ببینند. علاوه بر این، انتخابات ۲۰۲۰ ایالات متحده زیر سایه گسترش ویروس کرونا برگزار می‌شود. از این رو بخش اعظم رای گیری از طریق پستی انجام شده است؛ راهی که احتمالا ترامپ می‌تواند از آن برای به چالش کشیدن نتیجه انتخابات قرار دهد. باتوجه به سهم درنظر گرفته می‌توان انتظار داشت دو طرف بر سر نتیجه بدست آمده بجنگند و با توجه به پیچیده بودن قوانین انتخابات آمریکا، یک نتیجه مناقشه انگیز یا غیرقطعی می‌تواند منجر به ماه‌ها بلاتکلیفی شود. 
تهدید افراد متعلق به گروه‌های راست افراطی مسلح هم به همان‌اندازه نگران کننده است، مانند ۱۳ مردی که به تازگی به جرم نقشه ربودن فرماندار دموکرات میشیگان دستگیر شدند. این گروه‌ها ممکن است سعی در ارعاب رای دهندگان داشته باشند و در صورتی که نتیجه مورد نظرشان بدست نیاید، می‌توانند دردسر ایجاد کنند. 


از طرفی، اگر آن‌ها به خیابان‌ها بیایند، به احتمال زیاد توسط فعالان چپ به چالش کشیده می‌شوند. در این میان ترکیب این دو طرف همراه با سایر خشونت طلبان می‌تواند خطر خونریزی را افزایش دهند. درگیری که باعث اختلال در رای گیری یا شمارش آرا در یک کشور مهم می‌شود، می‌تواند به سرعت تشدید شود، به ویژه اگر ترامپ پیش از پایان مراحل رسمی شمارش آرا، ادعای پیروزی کند و حامیان خود را به خیابان‌ها دعوت کند. 
بی تردید آمریکا فرصت کافی برای گذر از این لحظه دشوار و بدون افزایش خشونت دارد. مقامات ایالتی و محلی، همراه با گروه‌های جامعه مدنی باید خود را با ابزارهای قانونی در دسترس آشنا کنند و آماده استفاده از آن شوند تا اطمینان حاصل شود که رای گیری و شمارش آرا بدون اختلال پیش می‌رود. 
سران دولت‌ها و دولت‌های خارجی نیز نقش مهمی دارند. ترامپ ممکن است در ۳ نوامبر (۱۳ آبان) ادعای پیروزی خود را مطرح کند و همتایان خارجی را تحت فشار قرار دهد تا موفقیت ادعایی وی را تبریک گویند. اما رهبران دنیا باید در برابر این کار مقاومت کنند. 
آمریکا با کمک شانس و یاری متحدانش می‌تواند از انتخابات ۲۰۲۰ جان سالم بدر ببرد و شکاف‌های اجتماعی که آن را به این پرتگاه خطرناک رسانده، ترمیم کند. برای این امر لازم است آمریکا از برخی تجارب و درس‌هایی که به دیگران می‌دهد استفاده کند. 
 

برچسب‌ها انتخابات ۲۰۲۰ دونالد ترامپ جو بایدن پروندهٔ خبری آمریکا ۲۰۲۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۲۰۲۰ دونالد ترامپ جو بایدن انتخابات ۲۰۲۰ دونالد ترامپ جو بایدن اخبار کنکور گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۲۵۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار نارنجی هواشناسی / احتمال رخداد تگرگ در کرمان

بر اساس اطلاعیه اداره کل مدیریت بحران استان کرمان با توجه به احتمال رخداد تگرگ در روزهای پایانی هفته، فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی و امدادی تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی اتخاذ کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، اداره کل مدیریت بحران استان کرمان در اطلاعیه‌ای ضمن صدور هشدار نارنجی هواشناسی، از ورود سامانه بارشی به استان از بعدازظهر چهارشنبه یازدهم اردیبهشت خبر داد و اعلام کرد: از چهارشنبه تا جمعه، شاهد ناپایداری‌های جوی به‌صورت افزایش ابر، رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق، وزش تندبادهای لحظه‌ای و احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد استان خواهیم بود.

در این اطلاعیه آمده است: بارش رگباری باران، احتمال آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان آب، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی در برخی مناطق استان، اصابت صاعقه، وزش باد نسبتاً شدید و احتمال کاهش کیفیت هوا در مناطق مستعد خیزش گردوخاک دور از انتظار نیست.

بنا به اعلام اداره کل مدیریت بحران استان کرمان، این سامانه تمام مناطق استان به ویژه نیمه‌غربی و شمال و ارتفاعات جنوب استان شهرستان کرمان، ارزوئیه، انار، بافت، بردسیر، بم، جیرفت، رابر، راور، راین، رفسنجان، رودبار جنوب، زرند، سیرجان، شهداد، شهربابک، فاریاب، قلعه گنج، کهنوج، کوهبنان، گلباف، لاله زار، ماهان، منوجان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

بر اساس این گزارش توصیه می‌شود شهروندان ضمن پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع خودداری و از استحکام سازه‌های موقت اطمینان حاصل کنند و لایروبی کانال‌ها و آب‌روها نیز در دستور کار قرار گیرد.

در این اطلاعیه تأکید شده است: با توجه به احتمال رخداد تگرگ فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی و امدادی تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی اتخاذ کنند.

کد خبر 749226

دیگر خبرها

  • کاریکاتور/ خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان معترض؛ وقتی آزادی بیان می‌میرد
  • هشدار احمد مسعود درباره احتمال حمله تروریستی از خاک افغانستان به آمریکا و اروپا
  • اعلام آماده‌باش در اصفهان در پی صدور هشدار نارنجی
  • هشدار آمریکا به دیوان کیفری بین‌المللی پیرامون حکم بازداشت رهبران اسرائیل
  • صدور هشدار سطح نارنجی و زرد هواشناسی در هرمزگان
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی / احتمال رخداد تگرگ در کرمان
  • ۲ هشدار هواشناسی در هرمزگان صادر شد
  • ۲ هشدار سطح نارنجی و زرد هواشناسی در هرمزگان صادر شد
  • صدور ۲ هشدار سطح نارنجی و زرد هواشناسی در هرمزگان
  • وزیر اول ایرلند شمالی خشونت‌ها در غزه را نسل کشی خواند