Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@20:40:03 GMT

لزوم جلب مشارکت مردمی برای مقابله با کرونا

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۲۵۴۱۰

لزوم جلب مشارکت مردمی برای مقابله با کرونا

وزیر کشور بر لزوم جلب مشارکت های مردمی برای مقابله با کرونا تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه یکصدو سی و پنجمین جلسه شورای اجتماعی کشور در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکیدات رییس جمهور درباره تشکیل قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا این کار انجام و روز گذشته جلسه اصلی آن برگزار شد و امروز هم شورای اجتماعی با دستوری درباره کرونا تشکیل جلسه داد و موضوع مشارکت های عمومی و مردمی در قالب سازمان های مردم نهاد، خیرین و تشکل های اجتماعی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و از این گروه ها برای ورود به کار دعوت کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: محور اصلی این بود که چگونه می توانیم از مشارکت مردم در حوزه پیشگیری و درمان و نظارت و انضباط اجتماعی بهره بگیریم و با توجه به تجربه این تشکل‌ها در زلزله، سیل و خصوصا در اربعین شاهد موثر بودن این گروهها بودیم و در کرونا هم این مشارکت‌ها و فعالیت‌ها از اول بوده است.

به گفته وی، بازنگری دقیقی بر روند حضور مردم در مشارکت‌های درباره کرونا انجام شد و پیشنهادات خوبی از جمله تشکیل کمیته‌ای فعال در زمینه مشارکت‌های مردمی در استان‌ها و محله‌ها مطرح شد که باید شکل بگیرد. در جلسه دیروز هم قرار شد با اولویت غربالگری عمومی و تشخیص اولیه و رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک، بنا را بر محله‌ها و مناطق بگذاریم و از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

وی افزود: امیدواریم رسانه‌ها در این مقطع که این قرارگاه تشکیل شده، نقش فعال‌تری ایفا کنند و بتوانیم در ساختارهای متفاوت رسانه‌ای از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم. قطعا اولین درخواست ما از مردم عزیز این است که خودمراقبتی کنند و هرکس مراقب خود باشد و این مسأله به درستی رعایت شود و مردم در مرحله بعد دگرمراقبتی داشته باشند.

وزیر کشور تاکید کرد: با تجربه‌ای که در همکاری مردم از اول انقلاب تا الان داشتیم امیدواریم سازوکاری ایجاد کنیم که در عین کثرت فعالیت های مردمی به وحدت در سیاست و هدف برسیم و همه ظرفیت‌ها را در این حوزه فعال کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزير کشور مشارکت مردمی کروناویروس همه باهم علیه کرونا مشارکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۲۵۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تغییر رویکرد خدماتی به اجتماعی در شهرداری‌ها

ایسنا/آذربایجان شرقی شهردار تبریز با تاکید بر لزوم تغییر رویکرد خدماتی به اجتماعی شهرداری ها افزود: جامعه مشکلات و معضلات اجتماعی فراوانی دارد که شهرداری باید بستر و زیرساخت های زیست مومنانه را تامین کند.

یعقوب هوشیار امروز، شنبه هشتم اردیبهشت ماه در همایش شوراها، گفت: طبق منشور نهج البلاغه که امیرالمومنین(ع) برای تمام بشریت و به ویژه شیعیان فرموده این است که ما نباید از توجه به امورات جزئی مردم غافل شویم و این امر با شوراهای کاخ‌نشین و فاصله با مردم فرودست امکان پذیر نیست.

وی به عدم تصدی گری دولت در امور شورا ها تاکید کرد ‌و گفت: طبق فرمایشات حضرت امام خمینی(ره) باید سیاست بالادستی دولت که امکان مدیریت و اداره توسط شوراهای اسلامی دارند، به این ارگان تخفیف و تفویض شود و کار های اجرایی دولت نیز کاهش یابد.

هوشیار تصریح کرد: عملکرد شوراها قابل دفاع بوده و تقاضا داریم مرجعیت شوراها در امور شهری باشد که تمام دستگاه و ارگان‌های حکومتی شوراها را در راس امور شهری بدانند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • دستگاه‌های مختلف مردمی و فرهنگی در انتخابات همکاری داشتند
  • لزوم تغییر رویکرد خدماتی به اجتماعی در شهرداری‌ها
  • لزوم بازنگری مدیران استان قزوین در رفتار و عملکرد خود
  • تولید قوی در گرو استفاده از ظرفیت مردم 
  • لزوم ایجاد فضای مناسب برای مشارکت مردم در تحقق شعار سال
  • سپاه مظهر مشارکت مردم در حوزه‌های مختلف پیشرفت انقلاب است
  • توسعه کشور و مردمی سازی صنعت نفت و گاز بدون نیاز به مدیریت و بودجه دولت
  • حرکت به سمت خودمالکی و ساخت مردمی مسکن با پرداخت تسهیلات و عرضه زمین به مردم
  • مشارکت بیش از ۳۰۰ سازمان مردم نهاد در طرح ملی مشارکت اجتماعی
  • مردمی سازی اقتصاد در استان بوشهر عملیاتی شده است