Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-01@04:00:53 GMT

اولویت ما توسعه کیفی مدارس دولتی است

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۲۵۴۴۳

اولویت ما توسعه کیفی مدارس دولتی است

وزیر آموزش و پرورش گفت: اولویت ما توسعه کیفی ‏مدارس دولتی است و بیش از ۸۹ درصد مدارس ما دولتی هستند.

به گزارش مشرق، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش امروز در حاشیه برگزاری نهمین نشست از سلسله نشست‌های گفتگوی هفته با رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای معاونان و روسای ۷۶۰ منطقه که به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد در جمع خبرنگاران در فضای مجازی گفت: محدودیت ‏های‬ کرونا برای جامعه یک فرصتی در اختیار ما قرار داده که هر هفته همایش ۷۰۰ نفری را به صورت مجازی برگزار کنیم و از ‏مسئولان ‏کشوری دعوت کنیم و مجموع مسائل را از مناطق جمع آوری می کنیم و در این جلسات زمینه همکاری مرور ‏می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: کلاس مجازی، بیمه حوادث نمی‌خواهد!

وی ادامه داد: امروز از رییس کمیسیون ‏آموزش و تحقیقات دعوت کردیم‬ تا در جلسه حاضر باشند. معتقدیم مسائل وقتی حل می شود که درک ‏مشترکی نسبت به مساله ایجاد شود و نسبت به راه حل‬ مسائل آموزش و پرورش مجلس نقش بسیار مهم و تاثیر گذاری دارد‬ و ‏کمیسیون آموزش‬ نیز سهم اساسی برای حل مشکلات ما خواهد داشت.

وزیر‬ آموزش‬ و‬ پرورش بیان کرد: ‬ امیدواریم درباره مشکلات به ‏یک مسیر‬ واحد‏برسیم و مسیر هموارتر شود. در این جلسه‬ درباره نیروی انسانی و اعتبارات آموزش و پرورش و عدالت آموزشی، زیست ‏بوم جدید و شکل گیری آموزش در بستر مجازی گفتگو صورت گرفت و برای استفاده از ‏ظرفیت قانونی‬ برای بالا بردن بودجه آموزش و پرورش.

بیشتر بخوانید: هیچ بخشی از کتاب‌های درسی حذف نمی‌شود

حاجی میرزایی گفت: در یکی دو سال اخیر شاهد هستیم که‬ ‏بودجه دولت برای آموزش‬ و پرورش سهمش بیشتر از سهمی‬ است‬ که‬ در ‏کمیسیون تلفیق پیش بینی می شود. خواهشمان این است سهم ‏آموزش و پرورش ‏برای انجام ماموریت ها در مجلس بیشتر در نظر بگیرند.

وی درباره اینکه آیا دولت به سمت گسترش بخش خصوصی در آموزش و پرورش تلاش می کند نیز بیان کرد: این گزاره درستی نیست. به جهت اینکه سهمی که دولت گذاشته در ‏مجلس‬ کاهش پیدا ‏کرده و قطعاً اگر‬ دوستان به ما کمک کنند سهم کاهش پیدا نکند ما موفق تر خواهیم بود. امسال دولت حمایت های ویژه ای کرد و بیش از ۱۳ ‏هزار‬ میلیارد تومان بیش از بودجه پیش بینی شده به آموزش و پرورش تعلق گرفت.

وی ادامه داد: اولویت ما توسعه کیفی ‏مدارس دولتی است و بیش از ۸۹ درصد مدارس ما دولتی هستند‬ و ‏موظفیم به آنها خدمات ارائه دهیم. البته در کنار ما مدارس غیردولتی ‏هم حضور‬ دارند و ۱۱ درصد دانش ‏آموزان‬ ما در مدارس غیردولتی هستند.

وی‬ در‬ پایان‬ درباره‬ تبدیل‬ وضعیت‬ نیروی انسانی در آموزش‬ و‬ پرورش‬ و‬ افق‬ دید‬ در ۱۴۰۴ نیز گفت: الان مشکل ما ظرفیت دانشگاه فرهنگیان نیست ‏چون پیرامون ‏آموزش‬ و پرورش ۸۰ هزار نفر هستند که کار می ‏کنند وباید‬ تعیین تکلیف بشوند. اگر دانشگاه فرهنگیان را بیش از این ظرفیت پر کنیم آن تعداد بلاتکلیف می مانند.‬ به با‬ این‬ تعیین‬ تکلیف‬ ها‬ و‬ جذب‬ نیرو‬ از‬ دانشگاه‬ فرهنگیان‬ و‬ ماده‬ ۲۸‬ در‬ ۱۴۰۴‬ مشکل نیروی انسانی حل می شود.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قره باغ محسن حاجی میرزایی مدارس دولتی وزارت آموزش و پرورش آموزش و پرورش دانشگاه فرهنگیان کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۲۵۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنگ سپاس معلم در مدارس هرمزگان به صدا درآمد

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، استاندار هرمزگان در این مراسم که در دبستان دخترانه شهید حسین الله پرست برگزار شد، گفت: برای ارتقاء کیفیت آموزشی، امسال چند مدرسه تخصصی در حوزه انرژی هسته‌ای، صنعت و تجارت در استان به بهره برداری می‌رسد.

مهدی دوستی افزود: برای افزایش امکانات رفاهی معلمان نیز، اردوگاه‌های تفریحی برای معلمان برپا می‌شود.

احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم گفت: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی مدافع حقوق معلمان هستند و سعی می‌کنیم با همکاری اداره کل آموزش و پرورش به مطالبات به حق معلمان پاسخ مناسبی داده شود.

محمد قویدل مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان نیز در این مراسم از برگزاری بیش از سه هزار و ۷۰۰ برنامه در هفته بزرگداشت معلم در استان خبر داد و گفت: در این هفته علاوه بر قدردانی از همه معلمان، به صورت ویژه از ۹ معلم نمونه استان تجلیل می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زنگ سپاس معلم در مدارس هرمزگان به صدا درآمد
  • پروژه‌های آموزشی نیمه تمام تا مهرماه در تربت حیدریه تکمیل می‌شود
  • گرو گرفتن کارنامه دانش‌آموز در ازای پرداخت پول!
  • گرو گرفتن کارنامه دانش‌آموز در ازای پرداخت پول، غیرقانونی است
  • مبلغ شهریه مدارس غیردولتی را آموزش و پرورش تعیین نمی‌کند
  • راه‌اندازی سامانه نظارت و شفافیت مدارس غیردولتی تا مهر
  • روی «کیفیت بخشی به نظام آموزشی» و «تقویت مدارس دولتی» تمرکز داریم
  • جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای
  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش