Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر بنیاد مصطفی (ع) در مراسم رونمایی از سردیس‌های ۵ برگزیده سومین دوره جایزه مصطفی(ع) از احتمال برگزاری چهارمین دوره در یک کشور اسلامی دیگر خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ سردیس 5 برگزیده سومین دوره جایزه مصطفی(ع) شامل آقایان دکتر اوگور شاهین از ترکیه، دکتر علی خادم حسینی از ایران، دکتر عمران اینان از ترکیه، دکتر حسین بهاروند از ایران و دکتر محمد عبدالاحد از ایران رونمایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مراسم رونمایی از سردیس‌های فوق همزمان با سالگرد برگزاری آیین اعطای جایزه مصطفی (ع) در هفته وحدت با حضور سعید سهراب‌پور، مشاور بنیاد ملی نخبگان و مهدی صفاری‌نیا مدیر بنیاد مصطفی (ع) و رئیس پارک فناوری پردیس به صورت مجازی برگزار شد. قرار است این سردیس‌ها در بوستان دانشمندان نصب شود.

مهدی صفاری‌نیا مدیر بنیاد مصطفی (ع) در ابتدای این برنامه با ارائه توضیحاتی از عملکرد پارک فناوری پردیس، گفت: این پارک بزرگترین  مجموعه و پارک فناوری  استان تهران است و صدها شرکت دانش‌بنیان و استارتاپ در این مجموعه مشغول به فعالیت هستند. حوزه‌های فعالیتی آنها شامل فناوری‌های علوم زیستی، ارتباطات و فناوری اطلاعات فناوری‌های نانو و بسیاری رسته‌های علمی دیگر است.

وی افزود: این شرکت‌ها توانسته‌اند بیش از 6 هزار نیروی کار متخصص و تحصیلکرده را به خود جذب کند. همین فعالیت‌ها توانسته این پارک را به جهان معرفی کند، به طوری که طی 10 سال اخیر هیئتهای خارجی زیادی از این پارک بازدید کرده‌اند که شامل هیئتهای عالی‌رتبه سیاسی کشورهای مختلف می‌شود.

صفاری‌نیا تصریح کرد: قسمتی از این پارک فناوری تحت عنوان بوستان دانشمندان شناخته می‌شود که وسعتی بالغ ‌بر 10 هزار متر مربع دارد که با مشارکت فرهنگستان علوم، بنیاد ملی نخبگان و پارک فناوری پردیس بناشده و به پاس قدر‌دانی از دانشمندان جهان سردیس‌های آنان در این بوستان قرار می‌گیرد. این سردیس‌ها به پاس خدماتی که دانشمندان برای کمک به جامعه بشری انجام داده‌اند در بوستان دانشمندان قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: طی 10 سال اخیر سردیس 7 دانشمند در این بوستان نصب شده است و قرار است سردیس برگزیدگان  سومین دوره جایزه مصطفی (ص) نیز در آن نصب شود.

رئیس پارک فناوری پردیس درباره فعالیت دانشمندان در حوزه کرونا هم توضیح داد: با توجه به همه‌گیری این ویروس ما هم تلاش کردیم پتانسیل دانشمندان جهان اسلام را برای کمک به رفع مشکلات ناشی از این ویروس به‌کار بگیریم و از تجارب این دانشمندان در قالب نشست‌های مجازی بهره‌برداری کنیم. در نهایت فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای این دانشمندان تا 2 ماه آینده مشخص خواهد شد.

صفاری‌نیا گفت: برای برگزاری چهارم جایزه مصطفی (ص) در سال 1400 هم برنامه‌ریزی کرده‌ایم و منتظر هستیم وضعیت این ویروس در جهان مشخص شود. امیدواریم تا سال آینده اثری از این ویروس وجود نداشته باشد تا امکان برگزاری فیزیکی این جایزه فراهم شود.

وی افزود: برای برگزاری حضوری مراسم این جایزه کشورهای دیگری هم اعلام آمادگی کرده‌اند و اگر شرایطی که گفتم فراهم شود به احتمال زیاد چهارمین دوره جایزه مصطفی(ص) در یک کشور اسلامی برگزار خواهد شد.

فراخوان نامزدی جایزه مصطفی(ص) 2021 منتشر شدواکسن کرونا­ی ساخته‌شده توسط برگزیده جایزه مصطفی(ص) تأیید شدتلاش برای ساخت واکسن کرونا توسط برگزیده جایزه مصطفی (ص)

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پارک علم و فناوری علم و تکنولوژی پارک علم و فناوری علم و تکنولوژی پارک فناوری پردیس دوره جایزه مصطفی جایزه مصطفی ص صفاری نیا سردیس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۲۵۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از هفت محصول دانش بنیان کشاورزی در دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی خراسان رضوی

 


مجتبی خیام نکویی  در مراسم رونمایی از طرحهای شرکت‌های دانش بنیان و فناور  گفت: برای اینکه بخش کشاورزی به مفهوم واقعی کلمه تحول پیدا کند و به امنیت غذایی پایدار دست پیدا کنیم، مهمترین مولفه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان است. ما ایجاد حدود ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان را در هر یک از دهکده‌های فناوری و نوآوری پیش‌بینی کردیم که شاید فعال‌ترین دهکده ما از نظر تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالیت‌ها در خراسان رضوی باشد.

او با اشاره به رونمایی تعدادی از دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان افزود: این دستاوردها می‌تواند تحول چشمگیری در کل کشور اعم از ساخت تجهیزات، دستگاه‌های ماشین‌آلات کشاورزی، تولید کود و سم و سایر فراورده‌ها ایجاد کند. آنچه برای ما مهم بود و امروز پایلوت آن را به شکل وسیع مشاهده کردیم، تولید نان کامل است که استان خراسان رضوی ظرفیت دارد پایلوت این موضوع را در مدت زمان کوتاهی فراگیر کند و ما تا پایان سال آینده شاهد این موضوع باشیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: با این کار قسمت اعظم نانوایی‌های خراسان رضوی نان کامل تولید می‌کنند. اگر در تولید نان کامل با همکاری بخش خصوصی، شرکت‌های دانش‌بنیان، اتحادیه نانوایان و همه تشکل‌ها موفق شدیم این موضوع را به فرهنگ غالب تبدیل کنیم، مهمترین گام اساسی را در ارتقاء سلامت مردم برداشتیم.

نکویی بیان کرد: اگر نان کامل در سبد غذایی مردم ما قرار بگیرد، می‌تواند ۳۰ تا ۴۰ درصد بیماری‌ها را از بین ببرد، بنابراین اهتمام سازمان تات(سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی) این است که همه نوع حمایتی را انجام دهد تا این اتفاق در کل کشور انجام شود. خوشبختانه استان خراسان رضوی در این موضوع از همه استان‌ها جلوتر است.

او تصریح کرد: ما نیازمند یک بسته سیاستی هستیم تا تولیدکنندگان نان این ظرفیت را داشته باشند که وقتی نان‌ را در اختیار مردم قرار می‌دهند از نظر اقتصادی برای آن‌ها به صرفه باشد. از همه افرادی که می‌توانند در تولید نان کامل به ما کمک کنند، درخواست کمک می‌کنیم و آن‌ها را در پارک علم و فناوری و دهکده‌های فناوری مورد حمایت ویژه قرار می‌دهیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه ما حدود ۶۲۱ شرکت دانش‌بنیان را در مجموعه بخش کشاورزی داریم، تاکید کرد: این تعداد نسبت به ۱۰ هزار شرکت دانش‌بنیان کل ۷ درصد بوده، در حالی که انتظار ما ۲۰ درصد است. برای ایجاد انگیزه نیازمند حمایت‌های ویژه نسبت به بقیه حوزه‌ها هستیم. ما برای تجاری‌سازی یافته‌های تحقیقاتی و انتقال رایگان ۴۰۰ فناوری که در مجموعه سازمان تحقیقات و آموزش و ترویج قرار دارند، به شکل رایگان زمین در اختیارشان قرار می‌دهیم.

نکویی اظهار کرد: با صندوق نوآوری و شکوفایی و معاونت علمی و فناوری ‌توافق کردیم که بتوانیم امسال به شکل ویژه‌تر در حوزه امنیت غذایی از شرکت‌های دانش بنیان حمایت کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • نامزد‌های سومین دوره جشنواره پژواک معرفی شدند
  • چین از مدل هوش مصنوعی تبدیل متن به ویدئو رونمایی کرد
  • کتاب «نامداران موسیقی در سنندج» رونمایی شد
  • سردیس پدر خوشنویسی خرم آباد رونمایی شد
  • معرفی نیروی مستعدجویای کار به شرکت‌های حاضر در نمایشگاه ایران هلث
  • برگزاری بیش از ۷۰۰ برنامه کشوری در دهه کرامت
  • سومین دوره جایزه ملی تعالی گردشگری برگزار می‌شود
  • دانشمندان درباره «جهان‌های موازی» چه می‌گویند؟
  • تحریم نوعی جنگ است | با ترور دانشمندان نمی‌توانند دانش بومی را از ما بگیرند
  • رونمایی از هفت محصول دانش بنیان کشاورزی در دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی خراسان رضوی