Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری، از انجام عملیات حدنگاری (طرح کاداستر) برای بیش از ۲۹۵ هزار هکتار از اراضی این استان طی سال جاری خبر داد. - اخبار استانها -

اسماعیل صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد، اظهار داشت: امسال پیگیری انجام عملیات حدنگاری در قالب طرح کاداستر برای 295 هزار و 380 هکتار از اراضی استان با تأمین اعتبار از طرح های تملک سرمایه‌ای اجرا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صالحی تصریح کرد: از این میزان تاکنون، 67 هزار و 433 هکتار از اراضی شهرستان کوهرنگ، 6 هزار و 872 هکتار از اراضی شهرستان کیار، 15 هزار و 891 هکتار شهرستان شهرکرد و بن، 29 هزار و 468 هکتار در شهرستان اردل، 2 هزار و 470 هکتار در شهرستان سامان، 3 هزار و 333 هکتار از اراضی نیز مربوط به شهرستان بروجن و گندمان منجر به اخذ سند تک‌برگ شد و مابقی در واحدهای ثبتی تحت اقدام است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در مجموع از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد 304 پلاک به واحدهای ثبت اسناد و املاک استان ارسال شد که تعداد 138 پلاک منجر به صدور سند تک‌برگ شده است.

رئیس سازمان جنگل‌ها: اجرای طرح "کاداستر" سبب کاهش تعرض به مراتع کشور است700 میلیارد ریال اعتبار به اجرای طرح کاداستر در چهارمحال و بختیاری اختصاص یافت3 میلیون هکتار از اراضی ملی خراسان جنوبی در طرح ملی کاداستر تثبیت شد

صالحی خاطرنشان کرد: امسال حدنگاری اراضی در سطحی معادل 500 هزار هکتار از اراضی ملی و دولتی، در دستور کار بخش ممیزی اداره کل منابع طبیعی استان قرار گرفته است که در صورت تأمین اعتبار تا پایان سال اجرایی می‌شود.

وی عنوان داشت: با اجرای طرح کاداستر یا حدنگاری، مرز بین املاک دولت و اشخاص با هم مشخص و حدود مالکیت اراضی ملی ثبت می‌شود.

صالحی با بیان اینکه با اجرای حدنگاری دسترسی به اطلاعات ملک آسان شده و در نهایت، داشتن اطلاعات صحیح و دقیق از املاک باعث افزایش صحت اقدامات اجرایی دولت و افزایش سرعت‌عمل پاسخگویی به استعلامات می‌شود تشریح کرد: اجرای این طرح، زمینه صدور سند تک‌برگی را به عنوان یکی از زیرساخت‌ها و بستر توسعه اقتصادی اجتماعی فراهم کرده و یکی از راهکارهای مناسب برای جلوگیری از زمین‌خواری به‌شمار می‌رود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: ایجاد امنیت و آرامش روانی شهروندان، کاهش اشتباهات و حذف فرآیندهای زائد اداری از دیگر مزایای اجرای پروژه حدنگاری است.

انتهای پیام/7540/ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: چهارمحال و بختیاری هکتار از اراضی منابع طبیعی طرح کاداستر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۲۶۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت جهاد کشاورزی، مهدی سرخوش اظهار داشت: میزان واگذاری اراضی ملی و دولتی به مساحت ۱۹ هزار و ۴۵ هکتار و به تعداد یک‌هزار و ۲۰۳ مورد به متقاضیان واگذاری زمین برای اجرای طرح‌های کشاورزی، وابسته و غیرکشاورزی در سطح کشور انجام شده است.

وی ادامه‌داد: از این میزان مساحت ۱۲ هزار و ۳۹۵ هکتار به تعداد ۹۱۷ مورد برای طرح‌های کشاورزی و وابسته به کشاورزی و تعداد ۲۸۶ مورد به مساحت ۶ هزار و ۶۵۰ هکتار برای طرح‌های تولیدی و صنعتی زمین واگذار شده است.

مدیرکل دفتر واگذاری و توسعه اراضی سازمان امور اراضی کشور افزود: سال گذشته در راستای نظارت بر اراضی واگذار شده، تعداد ۳۷ هزار و ۹۲۷ مورد بازدید توسط عوامل نظارتی انجام شده که نتیجه آن تشکیل ۲۷۸ جلسه هیأت‌های نظارت ماده ۳۳ استانی بود که سه هزار و ۱۸۹ پرونده در این جلسات مطرح و درباره تمدید قرارداد مربوطه، تعیین مهلت برای اجرای طرح، یا فسخ قرارداد و استرداد زمین و سایر تکالیف مقرر در قانون و مقررات حاکم تصمیم‌گیری شده است.

وی تصریح کرد: درباره موضوع واگذاری باتوجه به تکلیف ابلاغی سیاست‌های سازمان متبوع، برنامه تکلیفی برای استان‌ها با توجه به ظرفیت‌ها و شرایط و عملکرد استانی مشخص شده و ابلاغ خواهد شد.

سرخوش ادامه‌داد: مقرر شده استان‌ها با استفاده از ظرفیت تفاهم‌نامه منعقد شده با سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در خصوص برون‌سپاری وظایف غیرحاکمیتی سازمان پیگیری لازم را انجام دهند.

وی خاطرنشان‌کرد: در راستای رفع نقایص موجود، اصلاح دستورالعمل نظارت بر طرح‌ها به انضمام فرم‌های مربوطه و ضوابط اجرایی لایحه قانونی واگذاری و احیای اراضی در دستور کار این دفتر قرار دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه
  • تأمین آب آشامیدنی روستای کهن دژ شهرستان کیار
  • تشدید برخورد با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه
  • ۶۰ هزار هکتار از دیمزارهای چهارمحال و بختیاری زیر کشت رفت
  • جهش تولید در ۶۰ هزار هکتار اراضی دیم چهارمحال و بختیاری
  • تأمین آب آشامیدنی کهن دژ در بخش ناغان شهرستان کیار
  • افتتاح طرح انتقال آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی
  • تأمین آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی
  • راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس