Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید مجتبی حسینی معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حمید قبادی مشاور اجرایی معاونت هنری به همراه هادی مظفری مدیرکل هنرهای تجسمی و احسان آقایی رییس موزه هنرهای معاصر از روند بهسازی موزه هنرهای معاصرتهران دیدن کردند و از نحوه کار و تکمیل مراحل بازسازی موزه آگاه شدند. 

مدیرکل هنرهای تجسمی و مدیر موزه هنرهای معاصر تهران در این دیدار، برنامه ریزی های آینده پس از بازگشایی موزه را برای برگزاری نمایشگاه های مختلف برای معاون هنری تشریح کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نهم اردیبهشت سال ۹۷ اعلام شد موزه هنرهای معاصر به دلیل انجام تعمیرات و مرمت تا پایان تابستان همان سال تعطیل خواهد بود. در آغاز کار، مدیران وقت مرکز هنرهای تجسمی و موزه هنرهای معاصر پیش‌بینی کرده بودند کار مرمت این بنای تاریخی و هنری نهایتا ظرف پنج الی شش ماه به پایان خواهد رسید.

اردشییر میرمنگره معاون امور هنری اداره کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تعطیلی دوساله موزه هنرهای معاصر برای نوسازی و به‌سازی را از حرکت‌های بنیادین و جسورانه دولت تدبیر و امید خوانده و از افتتاح این موزه بعد از ایام ماه محرم و صفر طی مراسم ویژه‌ای خبر داده بود.

هادی مظفری مدیرکل هنرهای تجسمی پیشتر درباره چرایی طولانی شدن روند بازسازی موزه هنرهای معاصر در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرده بود در ابتدا مدیران وقت مرکز هنرهای تجسمی و موزه هنرهای معاصر پیش‌بینی کرده بودند این پروژه ظرف چهار پنج ماه به پایان می‌رسد. اما در این زمان‌بندی دو نکته محاسبه نشده بود؛ نخست آنکه برنامه زمان‌بندی حدسی بوده و مدیریت پروژه و جبهه‌های کاری در آن لحاظ نشده بود و دومین مورد به پیش‌بینی مالی پروژه مربوط بود که در این مدت دچار نوسانات شد.

مظفری خاطرنشان کرده بود: در گنجینه این موزه شاهکارهای هنری از تمام دنیا نگهداری می شود که باید در این مرمت اصل آثار بدون آسیب بمانند و کار مرمت نیز باید طبق یک قاعده درست و صحیح انجام شود. تقریباً طی بیش از ۴۰ سال که از عمر موزه می گذرد همه قسمت‌ها از جمله تهویه این مکان دچار فرسایش شده بود و باید مرمت صورت می گرفت و دولت تصمیم گرفت این کار را انجام دهد و سختی کار را به جان خرید.

روند مرمت و نوسازی گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران، سه‌شنبه ۲۱ مرداد سال جاری برای اصحاب رسانه تشریح شد.

موزه هنرهای معاصر تهران که در سال ۱۳۵۶ بنا شده است، جامع‌ترین و مهم‌ترین گنجینه‌های هنر مدرن را در خود جا داده است، همچنین یکی از ۵ تا ۱۰ مجموعه مهم هنر نوگرا در سراسر دنیا به شمار می‌آید.

برچسب‌ها هنرهای تجسمی سید محمد مجتبی حسینی موزه هنرهای معاصر هادی مظفری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هنرهای تجسمی سید محمد مجتبی حسینی موزه هنرهای معاصر هادی مظفری هنرهای تجسمی سید محمد مجتبی حسینی موزه هنرهای معاصر هادی مظفری اخبار کنکور موزه هنرهای معاصر هنرهای تجسمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۲۶۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی محیط زیست گیلان در روز ملی موزه‌ها

ایسنا/گیلان مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با اشاره به بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی محیط زیست استان، گفت: علاقمندان می‌توانند همزمان با روز ملی موزه‌ها و روز ملی تنوع زیستی از ۲۷ اردیبهشت ماه تا سوم خرداد ماه از این موزه بازدید کنند.

حمزه عشوری امروز ۱۳ اردیبهشت ماه در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به بازدید رایگان موزه تنوع زیستی محیط زیست گیلان در هفته ملی موزه، اظهار کرد: موزه‌های تاریخ طبیعی به عنوان یکی از متفاوت‌ترین موزه‌ها، نشان دهنده تاریخ جهان آفرینش، طبیعت و محل نگهداری بسیاری از گونه‌های جانوری و گیاهی است. 

وی با بیان اینکه موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان با ذخیره بیش از ۱۰۰۰ نمونه از اجزای مختلف تنوع زیستی برخوردار است، افزود: این گونه‌ها شامل جانوران، گیاهان، سنگ،کانی و فسیل ، گنجینه بسیار با ارزشی برای تنوع زیستی ایران و گیلان به شمار می‌رود.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گیلان گفت: علاقمندان و مراکز آموزشی برای بازدید می‌توانند از ساعت ۸ الی ۱۴ به آدرس رشت، بلوار رسالت، جنب صدا و سیما، موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان مراجعه و یا با شماره تلفن ۰۱۳۳۳۸۲۴۶۲۶ برای هماهنگی و تعیین وقت بازدید اقدام کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • زیرساخت‌های فرهنگی راکد اردبیل بازسازی می‌شود
  • بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی محیط زیست گیلان در روز ملی موزه‌ها
  • رایگان و یا نیم بها بودن ورودی اماکن تاریخی استان برای برخی از گروه‌ها
  • سالن کنسرت در ملایر ساخته می شود
  • انتشار کتاب «سمفونی رنگ، هارمونی خط»
  • فراخوان حمایت از فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای منتشر شد
  • راهیابی فیلم کوتاه مدرسه آنالوگ به جشنواره بین‌المللی رشد
  • این افراد می‌‎توانند رایگان از اماکن تاریخی کرمانشاه بازدید کنند
  • بازدید رایگان معلمان و استادان دانشگاه از موزه هنر‌های معاصر تهران در روز معلم
  • همایش بهاباد شناسی برگزار می شود