Web Analytics Made Easy - Statcounter

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در راستای حمایت از آموزش عالی و در چارچوب تفاهم‌نامه با دانشگاه‌ها، تا کنون ۷۶هزار و ۶۵۰ فقره تسهيلات به ارزش ۱۸۸۵ ميليارد ریال به دانشجويان پرداخت کرده است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، هزینه‌های دوره دانشجویی فرزندان دغدغه بسیاری از خانواده‌هاست؛ به‌ویژه در سال‌های اخیر که تورم باعث شده قدرت خرید خانوارها بیش از پیش کاهش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر هزینه‌هایی همچون سکونت، رفت‌وآمد، خرید اقلام آموزشی و... اغلب دانشجویان كشور برای تحصیل در دانشگاه شهریه پرداخت می‌كنند. دانشجویان دانشگاه‌های آزاد اسلامی، غیرانتفاعی، پیام نور و همچنین دانشجویان شبانه دانشگاه‌های سراسری ملزم به پرداخت شهریه هستند که این مورد نیز به هزینه‌هایی که پیش‌تر گفته شد، افزوده می‌شود.

نکته دیگر اینکه دانشجویان در زمان تحصیل خود امکان زیادی برای فعالیت شغلی و درآمدزایی ندارند؛ زیرا بخش عمده وقت آن‌ها به آموزش و پژوهش می‌گذرد. به‌عبارتی درباره قشری صحبت می‌کنیم كه هنوز وارد بازار كار نشده و درآمدی ندارد، اما تحصیلش هزینه‌هایی را برای خانوار ایجاد می‌كند.

در شرایطی که بسیاری از خانوارها برای پرداخت هزینه‌های روتین خود نیز با دشواری‌هایی روبرو هستند، پرداخت هزینه‌ای قابل توجه برای تحصیل فرزندان در مراکز آموزش عالی می‌تواند آن‌ها را با مشکلاتی روبرو کند. اگر هم بنا باشد خود دانشجو وارد بازار كار شود، هم احتمال ضربه خوردن به تحصیل وی وجود دارد و هم اینكه احتمالاً نمی‌تواند تمام هزینه‌های تحصیل خود را پوشش دهد؛ زیرا مشاغلی كه دانشجویان امكان كار در آن‌ها را دارند، عمدتاً مشاغل پاره‌وقتی هستند كه دستمزد زیادی ندارند. افزون بر این، حمایت از دانشجویان می‌تواند به‌طور غیرمستقیم بر پیشرفت علمی كشور نیز اثرگذار باشد.

بانک مهر ایران با عنایت به مواردی که گفته شد، تسهیلاتی را برای دانشجویان در نظر گرفته تا ضمن پرداخت بخشی از هزینه‌های تحصیل خود بتوانند با آرامش خاطر دوران دانشگاه خود را پشت سر بگذارند. با دریافت این تسهیلات از بانک مهر ایران، در حقیقت باری هم از روی دوش خانواده‌های دانشجویان برداشته می‌شود. گفتنی است از آنجا که بانك مهر ایران، یك بانك تخصصی قرض‌الحسنه است، تمام تسهیلات پرداخت شده از سوی این بانك بدون سود و تنها مشمول دریافت كارمزد حداكثر ۴ درصدی است.

بانک مهر ایران در همکاری با نهادهای مختلف دانشگاهی تسهیلات مختلفی را برای دانشجویان در نظر گرفته است. در این راستا بانک مهر ایران تا کنون در قالب تفاهم‌نامه با صندوق رفاه دانشجویی ۶۷هزار فقره تسهیلات به ارزش ۹۱۰ میلیارد ریال پرداخت كرده است. همچنین این بانك در چارچوب تفاهم‌نامه با دانشگاه‌ پیام نور ۲۳۰۰ فقره تسهیلات به ارزش ۷۵ میلیارد ریال و دانشگاه آزاد اسلامی ۷۳۵۰ فقره تسهیلات به ارزش ۹۰۰ میلیارد ریال پرداخت كرده است. مجموع تسهیلاتی كه بانك مهر ایران تا كنون در چارچوب تفاهم‌نامه با این نهادهای پرداخت كرده به ۷۶هزار و ۶۵۰ فقره به ارزش ۱۸۸۵ میلیارد ریال می‌رسد.

انتهای پیام/

منبع: آنا

کلیدواژه: دانشجو تسهیلات قرض الحسنه بانک مهر ایران بانک مهر ایران تفاهم نامه میلیارد ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۲۶۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومانی به کسب و کارهای فعال در سکوهای داخلی

ایتنا - گفتنی است، کوتاه شدن زمان بررسی، اجرا و تصویب این وام نسبت به دوره‌های گذشته، اصلی ترین مزیت آن نسبت به دوره‌های گذشته است؛ به طوری که پیش از این، ۲ ماه الی ۷۵ روز زمان لازم بود تا وام تصویب شده به بانک عامل برسد. اما در شرایط کنونی، این زمان حداکثر به یک ماه کاهش یافته است.
مدیر کل پایش، ممیزی و نظارت سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: سقف این تسهیلات مبلغ پنج میلیارد ریال برای کسب‌ و کارهای حقوقی، سه میلیارد ریال برای کسب‌وکارهای صنفی و ۲ میلیارد ریال برای کسب‌ و کارهای حقیقی است و نرخ سود آن ۱۵/۳۳ درصد، دارای شش ماه تا یک سال تنفس و بازپرداخت سه ساله است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، مهدی مظفری با بیان این مهم که اعطای وام براساس تبصره ۱۸ آیین نامه «حمایت از سکوها و کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال» صورت می‌گیرد، درباره جزییات بیشتر این خبر اظهار کرد: این وام به دسته‌ای از کسب و کارهای حقیقی، حقوقی و صنفی تعلق می‌گیرد که دارای حداقل سه ماه سابقه فعالیت در زمینه فروش کالا و یا ارائه خدمات بر روی سکوهای مشمول هستند.

به گفته وی، این سکوها شامل ایتا، روبیکا، سروش پلاس، شیپور، کسبینو، آی گپ و بله می‌شود.

مظفری با اشاره به وجود دسته‌بندی در این تسهیلات افزود: سقف این تسهیلات مبلغ پنج میلیارد ریال برای کسب و کارهای حقوقی، سه میلیارد ریال برای کسب وکارهای صنفی و ۲ میلیارد ریال برای کسب و کارهای حقیقی است. نرخ سود آن ۱۵/۳۳ درصد، دارای شش ماه تا یک سال تنفس و بازپرداخت سه ساله است.

طبق اعلام سازمان فناوری اطلاعات ایران، مدیر کل پایش، ممیزی و نظارت، در خصوص چگونگی فرآیند ثبت درخواست وام بیان کرد: متقاضیان برای دریافت این تسهیلات می‌توانند با مراجعه به سامانه ۱۶۴۹ به نشانی https://۱۶۴۹.ir، «شیوه‌نامه اعطای تسهیلات به کسب و کارهای حوزه اقتصاد دیجیتال» را مطالعه کنند. پس از ارسال فرم، بارگذاری مدارک و انجام ارزیابی اولیه توسط کارشناسان، درخواست به ادارات کل ارتباطات استانی موردنظر ارسال می‌شود و پس از مشخص شدن نتیجه نهایی، به بانک عامل جهت پرداخت، ارسال خواهد شد.

گفتنی است، کوتاه شدن زمان بررسی، اجرا و تصویب این وام نسبت به دوره‌های گذشته، اصلی ترین مزیت آن نسبت به دوره‌های گذشته است؛ به طوری که پیش از این، ۲ ماه الی ۷۵ روز زمان لازم بود تا وام تصویب شده به بانک عامل برسد. اما در شرایط کنونی، این زمان حداکثر به یک ماه کاهش یافته است.

دیگر خبرها

  • تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومانی به کسب و کارهای فعال در سکوهای داخلی
  • اعطای تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومانی به کسب و کار‌های سکو‌های داخلی
  • اعطای تسهیلات ۵۰۰ میلیونی به کسب و کار‌های فعال در سکو‌های داخلی
  • پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به ۱۳۷۰ نفر در بابل
  • ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات تعاونی‌ در سبزوار پرداخت شد
  • بهره مندی بیش از ۱۲ هزار روستایی گلستان از تسهیلات قرض‌الحسنه
  • پرداخت بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات کادر درمان فارس
  • بررسی شهریه دانشگاه های اروپایی با فراکنش
  • سهم صفر درصدی مشارکت ۱۸ بانک در نهضت ملی مسکن
  • تسهیلات ودیعه مسکن به ۴۴۵ هزار متقاضی پرداخت شد