Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۸ پیاده استان کردستان در نشست بررسی عوامل تأثیرگذار کاهش بیکاری در مناطق مرزی، آمار بالای بیکاری در بین فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را ناشی از عدم مهارت و تخصص لازم این قشر در ورود به بازار کار دانست. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج ، امیرسرتیپ دوم حمیدرضا رحمت‌پور پیش از ظهر امروز در نشست بررسی عوامل تأثیرگذار کاهش بیکاری در مناطق مرزی، آمار بالای بیکاری در بین فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را ناشی از عدم مهارت و تخصص لازم این قشر از جامعه در راستای ورود به بازار کار دانست و اظهار داشت: کاهش آمار بیکاری با ارائه آموزش‌های کاربردی فنی و حرفه‌ای دنبال شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در لشکر 28 پیاده استان کردستان نسبت به تمامی پادگان‌های کشور منحصر به فرد است، گفت: خوشبختانه شاهد تجهیز و راه‌اندازی کارگاه‌های مجهز، به‌روز و حضور مربیان توانمند و متخصص هستیم.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 28 پیاده استان کردستان با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص آموزش نیروهای جوان در پادگان‌ها و توانمند کردن آنان در زمینه‌های مختلف مهارتی؛ آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را روشی مناسب در جهت تحقق خواسته‌های معظم‌له دانست و تصریح کرد: مهارت‌آموزی و ورود جوانان به بازار کار راهکار خوبی برای کاهش آمار بیکاری و ایجاد اشتغال بوده که باید مسئولان از این حوزه حمایت کنند.

اینجا کسبه بیکارند+تصاویر تداوم ‌مهاجرت روستاییان ‌به مناطق شهری / جولان فقر، محرومیت و بیکاری در روستاها

سید جمیل احمدی، مدیرکل آموزش فی‌وحرفه‌ای کردستان نیز در این نشست روند فعالیت و رویکرد این سازمان در چهار بخش «مشاوره و هدایت شغلی، آموزش، سنجش و رهگیری اشتغال» تقسیم‌بندی شده است؛ اظهار داشت: تمام توانمان را برای تحقق این برنامه‌ها در استان به‌کار گرفته‌ایم.

وی در پاسخ به دغدغه مطرح شده توسط یگان‌های نظامی سطح استان مبنی بر عدم حمایت از سربازان تحت آموزش‌های مهارتی بعد از خدمت گفت: براساس مصوبه کارگروه اشتغال، به سربازانی که در طول مدت خدمت سربازی اقدام به فراگیری آموزش‌های مهارتی کرده، تسهیلات بدون بهره و یا کم‌بهره اشتغال‌زایی پرداخت می‌شود.

مدیرکل آموزش فی‌وحرفه‌ای استان کردستان از ارائه آموزش‌های مهارتی نرم؛ کارآفرینی و انگیزشی در کنار ارائه آموزش‌های مهارتی سخت با هدف ایجاد انگیزه و فراگیری راه ورود سربازان به بازار کار خبر داد و تصریح کرد: امیدواریم با برگزاری این برنامه‌ها، سربازان پس از پایان خدمت مقدس سربازی مشکلی برای جذب در بازار کار نداشته باشند.

احمدی از ارائه آموزش‌های مهارتی به 529 نفر از سربازان وظیفه لشکر 28 پیاده استان کردستان از ابتدای سال‌جاری تاکنون خبر داد و خاطرنشان کرد: از این تعداد 198 نفر در طرح مهارت‌آموزی محیط کار واقعی شرکت کرده و مشکلی در ارائه خدمات آموزشی بیشتر به آنان نداریم.

انتهای پیام/481/ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ارائه آموزش های مهارتی پیاده استان کردستان بازار کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۲۶۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت آموزش‌های مهارتی نیازمند توسعه زیرساخت ها است

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مخلص الائمه، عصر شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان مرکزی اظهار کرد: این استان از حیث کیفیت و کمیت هنرستان‌های جوار صنعت، برترین استان کشور است و با ورود به هنرستان‌های جوار صنعت، موجی از انرژی دانش آموزان و معلمان دریافت می‌شود.

وی افزود: برگزاری امتحانات نهایی در سه پایه دبیرستان در سال جاری یکی از مهمترین رویدادهای آزمونی تاریخ کشور است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

استاندار مرکزی از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به عنوان راه نجات کشور یاد کرد و گفت: تقویت آموزش مهارتی در نظام آموزش و پرورش در گرو تأمین توسعه زیرساخت‌ها و تقاضا محوری است.

استاندار مرکزی با اشاره به برگزاری نمایشگاه مشاغل مرتبط با هنرستان‌های استان مرکزی افزود: این نمایشگاه در انتخاب رشته دانش آموزان برای ورود به هنرستان بسیار تأثیرگذار خواهد بود و امید است شمار برگزاری این نمایشگاه‌ها در این استان افزایش یاید.

کد خبر 6090418

دیگر خبرها

  • بیشترین نرخ بیکاری متعلق به کدام استان؛ روندها رو به کاهش به چه معناست؟
  • بیشترین نرخ بیکاری متعلق به این استان کردنشین است
  • بررسی اقدامات انجام شده برای تامین آب شرب روستاهای مرزی اسلام آباد، دیناران و دولکان
  • تقویت آموزش‌های مهارتی نیازمند توسعه زیرساخت ها است
  • ارائه آموزش‌های مهارتی به روستاییان و عشایر خوزستان
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • برگزاری آزمون سمپاد مهارتی در ۱۱ استان کشور
  • چه فاکتورهایی بر تعیین قیمت بیت کوین تأثیرگذار هستند؟
  • ۲۰ هزار جوان قمی عضو جمعیت هلال‌احمر هستند
  • یک‌میلیون و ۷۱۹ هزار و ۵۶۵ نفر ساعت آموزش فنی و حرفه‌ای در قم ارائه شد