Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@01:34:25 GMT

تمام مطالبات گندم کاران آذربایجان غربی پرداخت شد

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۲۶۷۲۸

تمام مطالبات گندم کاران آذربایجان غربی پرداخت شد

به گزارش خبرنگار مهر، رسول جلیلی ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه میزان خرید گندم امسال در آذربایجان غربی ۲۱۹ هزار و ۸۳ تن بود، افزود: علاوه بر این میزان گندم خریداری شده توسط مراکز دولتی، ۱۴ هزار و ۵۰۰ تن به صورت بذری توسط ۷ شرکت بخش خصوصی، جهت تهیه و تأمین بذور گواهی شده، پرورشی و مادری خریداری شده است و ۵ هزار و ۱۲۰ تن گندم نیز از طریق سامانه سیفا توسط بخش خصوصی خریداری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: ۱۴ هزار و ۵۰۰ تن گندم بذری خریداری شده توسط ۷ شرکت بخش خصوصی، پس از مراحل فرآوری، بوجاری، ضدعفونی و کیسه گیری به صورت یارانه‌ای جهت کشت پاییزه در سال زراعی جاری در بین گندم کاران استان در حال توزیع است و این روند ادامه دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به فعالیت ۶۲ مرکز خرید دولتی در استان، اضافه کرد: امسال شهرستان‌های نقده، بوکان، پیرانشهر، مهاباد، میاندوآب و ارومیه بیشترین میزان خرید را داشتند.

جلیلی با بیان اینکه قیمت خرید تضمینی گندم امسال از قرار هر کیلوگرم ۲,۵۰۰ تومان بود، اضافه کرد: امسال پیش بینی خرید گندم در حدود ۵۱۴ هزار تن بود که کاهش تحقق بارندگی‌های پاییزه، وقوع سرمای دیررس بهاره در اواخر فروردین و عدم تداوم بارش‌ها در اردیبهشت ماه و توقف رشد به همراه بادهای گرم محلی باعث کاهش عملکرد تولید و محدودیت در پنجه زنی مزارع شد.

وی همچنین پایین بودن قیمت خرید تضمینی با توجه به بالا بودن هزینه‌های کاشت، داشت و برداشت، بالا بودن قیمت جو در بازار آزاد و عدم رغبت کشاورزان برای تحویل به مراکز دولتی را نیز از عمده دلایل کاهش میزان تولید و پیش بینی خرید گندم در استان بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: امسال ۸۹ هزار هکتار از اراضی آذربایجان غربی به کشت گندم آبی و ۲۹۰ هزار هکتار از اراضی به کشت گندم دیم اختصاص یافته بود که در مجموع ۳۸۰ هزار هکتار از مزارع استان زیر کشت گندم رفته بود.

کد خبر 5061475

منبع: مهر

کلیدواژه: پرداخت مطالبات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ویروس کرونا شیراز شیوع کرونا آمار کرونا توهین به پیامبر بوشهر شهرکرد گرگان هفته وحدت نیروی انتظامی کرمانشاه پدافند غیرعامل ستاد ملی مقابله با کرونا اردبیل آذربایجان غربی خریداری شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۲۶۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گندم‌کاران مبارزه با آفت سن گندم را انجام دهند

رسول سعیدیان معاون فنی جهادکشاورزی مهاباد گفت: گندم‌کاران این شهرستان با مساعد شدن شرایط آب و هوا، مبارزه با  آفت سن و علف‌های‌هرز را در مزارع خود انجام دهند.

وی اضافه کرد: کشاورزان باید هنگام مبارزه با علف‌های‌هرز به مرحله رشد گیاه و علف‌هرز توجه داشته باشند و با هماهنگی و مشورت کارشناسان جهادکشاورزی از سموم مناسب و موثر متناسب با نوع علف‌های‌هرز استفاده کنند.

معاون فنی جهادکشاورزی مهاباد گفت: با فرارسیدن زمان مبارزه علیه پوره‌سن نیز عملیات سم‌پاشی در مزارع این شهرستان با همکاری جهادکشاورزی انجام می‌شود.

سعیدیان افزود: ارائه راهکار‌هایی برای کاهش مقاومت علف‌های‌هرز به علف‌کش‌ها، معرفی سموم جدید به کشاورزان و جمع‌آوری بذر علف‌های‌هرز مشکوک به مقاومت از خدمات کارشناسان کشاورزی است.

وی به کشاورزان توصیه کرد با مراجعه به مراکز جهادکشاورزی دهستان‌ها و دریافت راهنمایی‌های فنی لازم نسبت به خرید سموم موردنیاز خود از فروشگاه‌های مجاز اقدام کرده و مزارع خود را علیه این آفت سم‌پاشی کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • گندم‌کاران مبارزه با آفت سن گندم را انجام دهند
  • ضرورت توجه به مطالبات جامعه ایثارگری
  • تأکید بر تأسیس هنرستانهای جوار صنعت در آذربایجان‌غربی
  • پخت روزانه ۹ میلیون قرص نان در آذربایجان غربی
  • کشت گندم دیم و آبی در ۴۰۸ هزار هکتار اززمین‌های کشاورزی آذربایجان غربی
  • فعالیت ۴۷۶۱ نانوایی در آذربایجان غربی
  • ایجاد هنرستان در همسایگی صنایع آذربایجان غربی
  • ۱۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات پیمانکاران در سال جاری پرداخت می شود
  • گندم‌کاران استان اردبیل در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند
  • گندم‌کاران در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند