Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

یک کارشناس حمل و نقل در مورد ضرورت تسریع در ساخت راه‌آهن سریع‌السیر تهران- قم- اصفهان و این‌که در شرایط اقتصادی نامساعد فعلی، بیکاری و... ساخت راه‌آهن‌های سریع در کشور چه ضرورت دارد؟ گفت: برای کاهش زمان سفر بین اصفهان و تهران هیچ نیازی به قطار سریع‌السیر و مگلو و ... نیست با اصلاحات خیلی ارزان می‌توان سرعت متوسط قطارها را افزایش و زمان سیر را کاهش داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش تین نیوز، سعید قصابیان این اصلاحات را به شرح زیر برشمرد:

- ترمیم نقاط آسیب دیده خط که منجر به تقلیل سرعت می‌شود.

- بهبود تعمیر و نگهداری ناوگان بطوری‌که در راه ماندگی لکوموتیو و ترن ست (بدلایل مختلف از جمله یخ زدگی ترمز، شاتون زدن موتور ترن ست ها، افت فشار هوای قطار، خرابی سیستم تعلیق واگن‌ها  و . . . )  نداشته باشیم.

- بهبود سیستم علائم تا بتوانیم در سرعت بالاتر ایمنی سیر را تضمین کنیم و سرعت متوسط سیر را بالا ببریم

- کاهش مسدودی‌های خط

- مدیریت تلاقی قطارهای باری و مسافری

- افزایش سرعت عبور قطار از ایستگاه‌ها

- کاهش زمان مبادله قطار در مرز نواحی

- حذف تعدادی از ایستگاه‌های غیر ضروری از برنامه قطارها

چند دلیل برای تسریع در ساخت راه‌آهن سریع‌السیر تهران_قم_اصفهان

وی افزود: تا وقتی یاد نگیریم چطور می‌توان سرعت متوسط قطارها در همین سیستم فعلی را افزایش داد هیچ تضمینی نیست که بشود قطار سریع‌السیر رویایی را با حداکثر سرعت راند. همین عواملی که الان موجب شده سرعت متوسط قطارهایی که قابلیت سرعت  ۱۴۰ کیلومتر را دارند در عمل به زیر سرعت ۸۰ برسد، موجب خواهند شد در عمل نتوان از قابلیت سرعت ۲۵۰ سریع‌السیر رویایی استفاده کرد.

قصابیان با بیان این‌که معتقد است، در بخش حمل و نقل مسافری ریلی تابع هدف گم شده است، عنوان کرد: تابع هدف رکورد زدن در سرعت نیست، بلکه رضایت مشتری است. سرعت ۲۵۰ کیلومتر به هیچ وجه اولویت مسافر ایرانی نیست.

به گزارش تین نیوز، به گفته وی در مقوله سرعت هم تابع هدف گم کشده زیرا تابع هدف در این فقره، کاهش زمان سیر است نه افزایش سرعت فیزیکی قطار.

او افزود: با توجه به این‌که فعلاً پولی برای اجرای این گونه پروژه‌ها (قطار سریع‌السیر تهران-اصفهان) وجود ندارد و چون این پروژه پیشرفت فیزیکی چندانی تاکنون نداشته است بنابراین باید تعارف را کنار گذاشت و وزارت راه و شهرسازی را تشویق کرد بر این پروژه قلم حذف بکشد.

این کارشناس عنوان کرد: مسلماً طراحان و مجریان و طرفداران این پروژه باید بتوانند محاسبات نرخ برگشت این سرمایه‌گذاری را ارائه کنند زیرا وقتی عدد و رقم وجود داشته باشد فارغ از علایق شخصی و سازمانی و منطقه‌ای قضاوت آسان‌تر خواهد بود.

 قصابیان با تاکید بر این‌که ریشه بروز این مشکلات  اعتقاد نداشتن به محدودیت است،  گفت: ابتدا طرح تصویب می‌کنیم بدون اینکه منابع آن را مشخص کرده باشیم و این چنین است که چندین هزار پروژه کلنگ می‌خورد اما هیچ کدام تمام نمی‌شود و در نتیجه پروژه‌ها مشمول زمان شده و به شکست اقتصادی طرح منجر می‌شود.

به گزارش تین نیوز، وی در مورد لزوم  وجود گزارش مدیریت ریسک در پروژه‌ها نیز عنوان کرد: گزارش مدیریت ریسک به تنهایی کفایت نمی‌کند، در مبحث مدیریت پروژه، عناصری وجود دارند که همگی باید به موازات هم جلو بروند، وظیفه مدیر پروژه این است که مدیریت زمان، هزینه، کیفیت، منابع، ارتباطات، ریسک، مدیریت تامین و مدیریت  ذینفعان را به‌صورت همزمان جلو ببرد و به ثمر برساند.

این کارشناس افزود: همه اینها که در منشور پروژه نیز منعکس می‌شود بعد از آن است که لزوم انجام پروژه و منابع لازم تایید و تامین شده باشد، از پروژه‌ای که حتی زمان شروع و پایان آن معلوم نیست، چطور می‌توان انتظار گزارش مدیریت ریسک یا مدیریت کیفیت یا گزارش مدیریت بودجه داشت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: راه آهن سریع السیر حمل و نقل مسافری ریلی سرعت قطارهای مسافری راه آهن سریع السیر تهران قم اصفهان زمان سیر سریع السیر تهران گزارش مدیریت ساخت راه آهن سرعت متوسط تین نیوز تابع هدف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۲۷۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال | گره کور بزرگراه بسیج باز می شود

به گزارش همشهری آنلاین، هادی حق بین در مورد سرانجام ساخت آزادراه شهید شوشتری و رایزنی با محیط زیست برای اجرای فاز دو این آزاد راه، گفت: برای ساخت فاز اول بخش زیادی از معارضین پروژه رفع شده است و به صورت جزئی کماکان معارض مانده؛ اما تأثیر چندانی بر روند اجرای پروژه نمی‌گذارند.

او با بیان اینکه تمام جبهه‌های کاری پروژه ساخت آزادراه شهید شوشتری فعال است، اظهار کرد: امسال فاز اول این آزادراه را به عنوان یک پروژه اثرگذار در جریان بهبود ترافیک تقدیم مردم خواهیم کرد؛ البته اتصال آزادراه به بزرگراه هجرت نیز باید انجام شود و این پروژه نیز آغاز شده است و امید است تا پایان سال این پروژه تکمیل شود.

حق بین در مورد سرانجام نامه شهرداری تهران به سازمان محیط زیست برای عبور تونلی از زیر جنگل‌های سرخه حصار نیز افزود: متأسفانه هنوز بازخوردی در این زمینه از سوی سازمان دریافت نکردیم؛ اما در بازدید نوروزی، خدمت رئیس جمهور این موضوع را عرض کردم که امید است ایشان نیز تأکیدی کنند تا مسئله فاز دوم آزادراه شوشتری حل شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در مورد اثرگذاری که ساخت این آزادراه بر روی جریان ترافیکی تهران خواهد داشت، گفت: پروژه شهید شوشتری یک پروژه ملی است؛ چراکه تهران به دلیل اختلاف ارتفاعی ۹۰۰ متری که از شمالی‌ترین نقطه شهر تا جنوبی ترین نقطه شهر دارد و همچنین شرایط توپوگرافی خاصی که دارد؛ این امکان را نمی‌دهد که در شمالی‌ترین نقطه تهران که شاهد کوه‌ها و ناهمواری‌هایی هستیم، کمربندی شمالی را به راحتی اجرا کنیم و این درحالی است که ما در تهران کمربندی غربی و جنوبی داریم؛ اما فاقد کمربندی شرقی هستیم و کارکرد شوشتری به عنوان کمربندی شرق تهران است.

او تأکید کرد: بسیاری از خودروهای سنگین و سبک برای این که از جنوب تهران به استان های شمالی بروند از شرق تهران طی مسیر می کنند و چون مسیری کمربندی ندارند، از بزرگراه بسیج استفاده می‌کنند که سبب استهلاک معابر و همچنین ترافیک بسیار سنگین و ایجاد آلودگی می‌شود. بنابراین احداث این بزرگراه از ضروریات شهر تهران است.

حق بین ادامه داد: با احداث این پروژه حدود یک و نیم درصد از ترافیک کل شهر تهران کاهش می‌یابد و در منطقه شرق حدودا پنج درصد ترافیک را کاهش می‌دهد و یک روان سازی مناسبی برای بزرگراه بسیج و کل شبکه دربر خواهد داشت و موجب رضایتمندی شهروندان، کاهش آلودگی، کاهش مصرف سوخت و موضوعات دیگر می شود و به همین دلیل ضرورت دارد این پروژه به سرعت احداث شود.

کد خبر 847208 منبع: ایسنا برچسب‌ها ترافیک - شهری بزرگراه تهران حمل و نقل شهری

دیگر خبرها

  • زنجیره افتتاح پروژه‌ها در شهر اصفهان آغاز می‌شود/ تشکیل شوراها موجب جهش در مدیریت شهری شد
  • افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال | گره کور بزرگراه بسیج باز می شود
  • عرضه فناوری جدید ساخت تراشه شرکت TSMC تا سال ۲۰۲۶
  • پیگیری و اجرای پروژه‌ها بر اساس زمان‌بندی در اولویت مدیران باشد
  • زمان‌بندی ۵۷۵ پروژه فعال در شهر اصفهان انجام شد
  • تأمین بهینه برق صنایع در تابستان با همکاری در مدیریت مصرف
  • سیل جلوی قطار را گرفت؛ انتقال مسافران با اتوبوس
  • سیل مسیر قطار تهران - گرگان را بست
  • سیل جلوی قطار تهران - گرگان را گرفت | انتقال مسافران در راه مانده با اتوبوس
  • برنامه‌ریزی برای پویایی در ساخت‌وسازها، اولویت مهم شهرداری منطقه ۱۰ شیراز