Web Analytics Made Easy - Statcounter

فصل برداشت انارهای مرغوب شهرستان پاوه از راه رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از هزار ماسوله انار میوه اختصاصی مناطق نیمه گرمسیری است زیرا گرمای زیاد باعث سوختگی و سرمای زیاد سبب ترکیدگی آن شده و از لطافت پوست و مرغوبیت میوه می‌کاهد. انار یکی از محصولات با کیفیت شهرستان پاوه است و اکثریت مردم این شهرستان از این محصول امرار معاش می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



انار پاوه از مرغوب ترین و شناخته شده ترین انارهای ایران و از مهمترین محصولات باغی استان کرمانشاه است که در فصل پاییز برداشت می شود.

اردشیر صفیعی در این باره در گفتگویی با خبرنگار هزار ماسوله اظهار داشت: برداشت انار از باغات این شهرستان آغاز شده و پیش بینی می شود بیش از ۳۰۰۰ تن انار برداشت شود.

 رئیس جهاد کشاورزی شهرستان پاوه افزود: سطح باغات انار شهرستان پاوه حدود ۶۰۰ هکتار است که از این میزان بیش از ۵۱۰ هکتار آن بارور است و بقیه آن نهال است.

وی گفت: با توجه به عدم استفاده از سموم شیمیایی و کودهای شیمیایی در باغات پاوه، محصول باغات این شهرستان ارگانیک و طبیعی و حتی می توان گفت که پاک است.

وی ادامه داد: به جهت مرغوبیت این محصول ، علاوه بر آنکه به مصرف داخلی در شهرستان خواهد رسید به شهرستان ها و استان های همجوار نیز صادر خواهد شد.

صفیعی با بیان اینکه عمده مصرف این محصول به صورت تازه خوری است ادامه داد: انارهای ترش، ریز و ترکیده نیز با عنوان رب ‌انار تولید و آن هم علاوه بر مصرف در داخل شهرستان به شهرستان های همجوار نیز صادر می شود.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان پاوه گفت: پیش بینی می شود برای هر هکتار از سطح باغات ۵ تن انار برداشت شود که در مقایسه با سالهای گذشته هر هکتار افت ۲و نیم تنی را شاهد هستیم که به طور کلی حدود ۱۲۰۰ تن افت محصول داریم.

وی در پایان با بیان اینکه امسال مقدار برداشت انار در شهرستان نسبت به سالهای گذشته با افت مواجه است گفت: عمده دلیل کاهش برداشت این محصول نسبت به سالهای گذشته سرمای دیر رس بهاره است که با افت محصول روبرو هستیم.

یکی از باغداران شهرستان پاوه نیز در گفتگو با خبرنگار هزار ماسوله اظهار داشت: به جهت مرغوبیت این محصول در سطح باغات پاوه در کمترین زمان ممکن پس از برداشت، به فروش می رسد.

وی افزود: از این محصول به صورت تازه، رب انار با کیفیت بسیار عالی و همچنین دانه خشک به منظور چاشنی غذا استفاده می شود.

وی گفت: امسال سرمای دیر رس بهاره باعث شد که برداشت این محصول با افت همراه باشد.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: شهرستان پاوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۲۸۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی و ساماندهی توسعه شهرک صنعتی شهرستان انار

جلسه بررسی مسائل شهرک صنعتی و ساماندهی و توسعه  با حضور میجانی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان و مسئولین شهرستان انار در فرمانداری شهرستان برگزار شد .

در این نشست محسن صالحی فرماندار انار گفت: دویست هکتار زمین جهت نصب پنل خورشیدی در شهرک صنعتی اناراختصاص داده شده است و هزینه زمین جهت نصب پنل در اقساط ده ساله گرفته خواهد شد .

وی همچنین در خصوص اجرای این طرح در روستا‌ها گفت: زمین‌های اطراف روستا اگر ملی باشند واگذار می‌شوند و اگر ملی نباشند بوسیله جهاد کشاورزی در اسرع وقت جهت اجرای طرح پنل خورشیدی تغییر کاربری خواهد شد.

در شهرستان انار ۹۶۵کیلو وات پنل خورشیدی نصب گردیده و ۱۲۰۰کیلو وات در مرحله عقد قرارداد است.

در این جلسه مسائل مربوط به شهرک صنعتی شهرستان، ساماندهی و توسعه شهرک صنعتی شهرستان در حوزه پنل‌های خورشیدی بررسی و تصمیمات لازم صورت گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • برداشت خیار سبز در شهرستان قیروکارزین
  • باغات مرکبات مازندران شناسنامه‌دار می‌شوند
  • بررسی و ساماندهی توسعه شهرک صنعتی شهرستان انار
  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه
  • برداشت گل گاوزبان از باغات اشکورات رودسر
  • کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد
  • برداشت گل محمدی از شهر همسایه قله تفتان
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر در دزفول
  • برداشت گل محمدی از باغات بابل