Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش جماران،«تونی بلینکن»مشاور ارشد «جو بایدن» کاندیدای دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سیاست های خارجی نگرانی خود را نسبت به برنامه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا برای فروش جنگنده های پیشرفته«اف35» به امارات متحده عربی ابراز کرد.

بلینکن که در دوران«باراک اوباما» رئیس جمهور سابق آمریکا معاون وزیر خارجه بود در گفت و گویی با روزنامه صهیونیستی «تایمز آف اسرائیل» از « تعهد آشکار دولت ترامپ» برای فروش پیشرفته ترین و جدیدترین جنگنده ها آمریکایی همزمان با مذاکرات درباره عادی سازی روابط میان کشورهای حاشیه خلیج فارس و رژیم اسرائیل که در تابستان برگزار شد، ناراحتی خود را ابراز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بلینکن تأکید کرد که دولت بایدن در صورتی که در انتخابات برنده شود مجبور می شود که در تصمیم صادرات اف35 به امارات که اخیرا کاخ سفید کنگره را در جریان آن گذاشته است، بدون در نظر گرفتن این که اقدام به برتری نظامی اسرائیل در منطقه آسیب می زند یا نمی زند، بازنگری می کند.

مشاور ارشد بایدن در ادامه گفت: دولت اوباما و بایدن این نوع هواپیما را فقط در اختیار اسرائیل و نه کشور دیگری در منطقه قرار داده است.

در همین حال، برخی مسئولان اماراتی و بحرینی گفتند که امیدوارند «دونالد ترامپ» رئیس جمهور کنونی آمریکا بار دیگر رئیس جمهور آمریکا شود و اقلیت های مسلمان در آمریکا را تشویق می کنند که به نفع ترامپ رأی بدهند.

روزنامه صهیونیستی «یسرائیل هیوم» راستگرای هوادار ترامپ در گزارشی نوشت که یک دیپلمات اماراتی که این روزنامه وی را بلندپایه توصیف کرد گفت:« چشم ما به انتخابات ایالات متحده آمریکاست و امیدواریم ترامپ برنده شود ولی باید خودمان را برای ورود رئیس جمهور جدید به کاخ سفید هم آماده کنیم».

این مسئول اماراتی گفت که ستاد انتخاباتی ترامپ میلیون ها دلار از هواداران مسلمان ترامپ و سیاست هایش که در خاورمیانه در پیش گرفته، دریافت کرده است.

این روزنامه صهیونیستی همچنین سخنانی از یک مسئول بلندپایه در منامه که وی را «نزدیک به حاکمان ریاض و ابوظبی» توصیف کرد در این زمینه نقل کرد. این مسئول بحرینی گفت:« محور کشورهای (به اصطلاح) میانه رو از شکست ترامپ می ترسد و از این می ترسد که پیروزی جو بایدن کاندیدای دموکرات ها باعث تغییر سیاست (آمریکا) در خاورمیانه شود».

این مسئول بحرینی افزود:«آمادگی هایی برای احتمال تغییر سیاست دولت آمریکا در خاورمیانه وجود دارد.به رغم آن در هر دو  حالت(شکست یا پیروزی ترامپ) ترسی برای تغییر توافقنامه هایی که با اسرائیل امضا شده است تا کنون وجود ندارد. پیروزی بایدن می تواند راه را برای تقویت ائتلاف با اسرائیل باز کند با درک این مساله که ما به همدیگر وابسته هستیم و دیگر نیازی به حمایت پیوسته آمریکا در این زمینه نداریم».

این مسئول بحرینی در ادامه گفت که انتظار نمی رود که توافقنامه های عادی سازی روابط دیگری میان کشورهای عربی و اسرائیل تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که روز سه شنبه برگزار می شود امضا شود.

این مسئول بحرینی در ادامه مدعی شد که« اگر ترامپ در انتخابات برنده شود سیلی از کشورهای عربی و اسلامی به اصطلاح میانه رو  متمایل به مشارکت در فرایندی که در خارومیانه در جریان است به راه می افتد ولی پیروزی پیروزی بایدن باعث می شود که تعدادی از دولت ها که اکنون در تماس برای امکان عادی سازی روابط خود با رژیم اسرائیل هستند گامی به عقب بردارند و به دلیل خطراتی که این اقدام دارد در آن بازنگری کنند.

 

اخبار مرتبط ترس کشورهای حاشیه خلیج فارس از پیروزی بایدن در انتخابات آمریکا آمادگی صدها مسئول در دولت ترامپ برای انتقال قدرت به بایدن ادامه پیشتازی بایدن در نظرسنجی ها در آستانه برگزاری انتخابات آمریکا پس از انتخاب بایدن موضع ایران چه خواهد بود؟/ یادداشت سعید حجاریان با دیدگاه روزنامه کیهان! دلیل بی اعتمادی به نظرسنجی‌های انتخاباتی در آمریکا چیست؟

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا امارات متحده عربی دونالد ترامپ جو بایدن تونی بلینکن سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۲۸۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان

شبکه آمریکایی «سی ان ان» جزئیات تماس اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا و محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی را فاش کرد.

به گزارش ایسنا، این شبکه گزارش داد لیندسی گراهام، سناتور جمهوری خواه به عنوان یک کانال دیپلماتیک اصلی بین بن سلمان و دولت جو بایدن، رئیس جمهور کنونی ظاهر شده است؛ کانالی که تلاش‌هایی را که در دوره ترامپ برای دستیابی به توافق عادی سازی روابط بین عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی آغاز شد، افزایش داد.

این شبکه آمریکایی افزود که در آخرین سفر گراهام به عربستان سعودی در اواخر ماه گذشته میلادی، او و بن سلمان با ترامپ تماس گرفتند. طبق این گزارش، این تماس تقریباً پنج دقیقه طول کشید.

دو فرد آگاه از این تماس به این شبکه گفتند: «مکالمه دوستانه و بیشتر شامل تبادل نظر و گفت‌وگوهای غیررسمی درباره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بود.»

یکی از این منابع گفت: «در مقطعی ترامپ آمار و ارقام نظرسنجی‌های خود را اعلام کرد»، در حالی که این ۲ منبع گزارش دادند که «توافق عادی‌سازی روابط حتی یک بار هم در آن تماس مطرح نشد».

این تماس خلاصه شد به اینکه چگونه ترامپ در خصوص دستیابی به توافقی که مقامات آمریکایی، اسرائیلی و سعودی آن را برای دستیابی به «ثبات پایدار در خاورمیانه» حیاتی می‌دانند، «در افق ظاهر می‌شود».

افراد مطلع از این موضوع به سی ان ان گفتند در حالی که رئیس جمهور سابق از مذاکرات مربوط به سازش آگاه است، اما «در این مذاکرات دخالتی ندارد».

این شبکه اشاره کرد نگرانی واقعی در میان برخی از شرکت کنندگان در مذاکرات جاری وجود دارد که «ترامپ ممکن است تلاش کند هر گونه توافقی مربوط به دولت بایدن را خنثی کند، نظیر آنچه در اوایل سال جاری انجام داد و از جمهوری خواهان در کنگره خواست تا از توافقنامه مهاجرتی بین ۲ حزب حمایت نکنند.

افراد نزدیک به ترامپ می‌گویند که رئیس‌جمهور سابق معتقد است که اگر بتواند به کاخ سفید بازگردد، می‌تواند در مورد توافق بهتری با سعودی‌ها مذاکره کند و همچنین به دنبال مشارکت یا کار فعالانه برای خنثی کردن هر نوع توافق عادی سازی روابط در دوران بایدن نیست».

۲ مقام آمریکایی گفتند که تماس ترامپ با محمد بن سلمان «در کاخ سفید به مذاقشان خوش نیامد» اگرچه آنها به صراحت گفتند که هیچ مدرکی دال بر تأثیر آن بر مذاکرات بین نمایندگان بایدن و همتایان سعودی آنها وجود ندارد».

گراهام مقامات بایدن را از آن تماس مطلع کرد و گفت که آنها «درک می‌کنند که چرا او می‌خواهد ترامپ را در جریان قرار دهد».

سناتور گراهام به سی‌ان‌ان گفت که «همه کار انجام می‌دهد تا اطمینان حاصل شود که توافق در زمان بایدن منعقد می‌شود، تا حدی به این دلیل که معتقد است بایدن شانس بیشتری برای بسیج حمایت دموکرات‌ها در کنگره خواهد داشت».

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی
  • جنگ جهانی نفت؛ بایدن در تنگنای تحریم‌ها، قیمت‌ها و انتخابات
  • استعفای سخنگوی آمریکا در اعتراض به سیاست‌های کاخ سفید علیه غزه
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام