Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@15:20:31 GMT

ناامیدی سنای افغانستان از اقدامات آمریکا برای صلح

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۲۸۷۳۹

ناامیدی سنای افغانستان از اقدامات آمریکا برای صلح

سنای افغانستان اعلام کرد که دولت کابل برای رسیدن به صلح برای اجماع منطقه‌ای و بین‌المللی تلاش کند و از آمریکا نیز بخواهد که به پیمان استراتژیک با افغانستان متعهد بماند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، سنای افغانستان در بیانیه‌ای با اشاره به توافقنامه قطر اظهار داشت که این توافق سبب قطع جنگ و تامین صلح نشد و پس از آغاز مذاکرات بین‌الافغانی نیز درگیری‌ها در این کشور تشدید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بیانیه از آمریکا خواست تا به عنوان کشوری که با افغانستان پیمان استراتژیک امضا کرده است، برای استقرار صلح و ثبات واقعی در افغانستان متعهد بماند.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

سنای افغانستان همچنین از دولت این کشور خواست تا با استفاده از دیپلماسی فعال، دولت آمریکا را به اجرای متن قرارداد پیما استراتژیک کابل-واشنگتن کند.

به نظر می‌رسد که سنای افغانستان نسبت به تعهدات و اقدامات آمریکا برای صلح این کشور ناامید و نگران است.

در بیانیه منتشر شده آمده است که «ما به دولت افغانستان پیشنهاد می‌نماییم تا براى رسیدن افغانستان به صلح و نتیجه دادن مذاکرات صلح بین الافغانى اجماع منطقه‌اى و بین‌المللى را با پا درمیانى سازمان کنفرانس کشورهای اسلامى، سازمان ملل متحد، شوراى امنیت سازمان ملل تشکیل دهد تا روند گفت‌وگوهاى صلح به نتیجه ملموسی برسد و افغانستان از تروریسم جهانى نجات یابد».

سناتورهای افغانستان در نشست امروز این مجلس، همچنین نسبت به تخریب تاسیسات نظامی آمریکا و انتقال برخی تجهیزات به پاکستان نیز ابراز نگرانی کردند.

نمایندگان سنای افغانستان از دولت این کشور خواستند تا از آمریکا بخواهد که تجهیزات و تاسیسات نظامی را در اختیار نیروهای افغان قرار دهد.

تخریب تجهیزات؛ آمریکا هیچ چیز با ارزشی را برای افغانستان باقی نمی‌گذارد«دیفنس وان»: منافع آمریکا در افغانستان به مذاکرات بین‌الافغانی وابسته نیست«اسپنتا»: سیاست‌های عملی آمریکا در افغانستان فرقی با یک قدرت اشغالگر نداردجان بولتون: ترامپ باور دارد که آمریکا در افغانستان کاملاً شکست خورده است

مردم در شهرستان «بگرام» در شمال کابل نیز حدود یک ماه قبل گفته بودند که تأسیسات اطراف پایگاه نظامی بگرام توسط نیروهای آمریکایی تخریب شده است و همه‌روزه تجهیزات مختلفی از این پایگاه توسط کامیون‌ها خارج می‌شود.

بر اساس پیمان امنیتی کابل - واشنگتن، در صورت خروج نظامیان آمریکایی باید تمام تجهیزات و امکانات در اختیار نیروهای افغان قرار بگیرد؛ اما آمریکا تاکنون خلاف تعهدات خود عمل کرده است.

 رویکرد آمریکا در انتقال تجهیزات به پاکستان نشان می‌دهد که مقامات آمریکایی اهمیتی برای دولت کابل قائل نیستند.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس سنای افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۲۸۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۱۴ هزار خوزستانی زائر اولی به مشهد در دولت سیزدهم

به گزارش قدس آنلاین؛  حجت الاسلام و المسلمین جلیل علی نژاد روز یکشنبه در شورای اداری خوزستان اظهار کرد: توجه استاندار خوزستان به مسائل فرهنگی بسیار ستودنی بوده و امیدوارم که بتوانیم در مسیر تحکیم معارف و برکات اهل بیت (ع) گام برداریم.

وی با بیان اینکه خوزستان و اهواز دروازه تشیع است افزود: مردم ایران با ورود امام رضا (ع) به مذهب تشیع روی آورده و به برکت ایشان هر ساله میلیون ها زائر حسینی عازم کربلا می شوند.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان خوزستان گفت: به همت آستان قدس رضوی در ایام کرونا، سیل، بازسازی مساکن و اشتغال اقدامات موثری انجام شد و این روند همچنان در حال انجام است.

وی با اشاره به پرداخت ۹۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی از سوی آستان قدس رضوی به استان خوزستان بیان کرد: با تزریق این اعتبار و به کمک سپاه و استانداری در شعیبیه خوزستان کارهای خوبی صدرت گرفت تا حدی که مهاجرت معکوس از شوشتر به این منطقه صورت گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین علی نژاد افزود: کانون های خوزستان در مسائل آموزشی اقدامات موثری انجام داده همچنین در اهدای جهیزیه به خوبی عمل کردند.

وی به جشن های زیر سایه خورشید در نقاط مختلف استان اشاره کرد و افزود: بنا نداریم که این جشن ها به صورت دولتی انجام شود بلکه جلوه مردمی بودن آن بسیار مهم است. هر جا مردم را وارد صحنه کردیم پیروز میدان بودیم و این روند باید ادامه داشته باشد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • روایتی مستند از دعوای ایران و افغانستان بر سر آب؛ دولت چه کرده؟ | فیلم
  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند
  • اعزام ۱۴ هزار خوزستانی زائر اولی به مشهد در دولت سیزدهم
  • مهارت آموزی ۲ هزار و ۱۹۸ نفر در فروردین امسال
  • ارمنستان : اقدامات مقدماتی برای تاسیس سرکنسولگری در تبریز در حال انجام است
  • روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند
  • سیل انتقاد‌ها به رئیس دانشگاه کلمبیا به‌دلیل سرکوب معترضان
  • اقدامات دولت سیزدهم بر اساس نیاز خراسان شمالی بوده است
  • آمریکا عامل قحطی و گرسنگی در افغانستان
  • سیل انتقادها به رئیس دانشگاه کلمبیا به دلیل سرکوب معترضان