Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه در راستای ترویج وحدت اسلامی راهکار‌های مشخصی در دستور کار این مجمع قرار گرفته است، گفت: پرهیز از تفرقه و همچنین همراهی با سیره پیامبر اسلام (ص) که مبارزه با کافران و رحمت داشتن نسبت به مسلمانان است به‌عنوان سیاست‌های اصلی مورد توجه قرار گرفته است.

خبرگزاری میزان - حجت‌الاسلام والمسلمین حمید شهریاری امروز در وبینار منطقه‌ای افغانستان که با موضوع فرصت‌های پیشرو جهان اسلام برای وحدت اسلامی در شرایط بیماری جهان گیر دنبال شد، با بیان اینکه برای رسیدن به وحدت اسلامی پنج محور اصلی را در مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی دنبال کرده‌ایم، اظهار کرد: پرهیز از جنگ و تفرقه نخستین محوری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: همانطور که قرآن تاکید دارد همراهی با پیامبر اسلام (ص) با مبارزه با کفار و داشتن رحمت نسبت به مسلمانان محقق می‌شود و رسیدن به وحدت اسلامی نیز با همراهی با پیامبر شدنی خواهد بود.

شهریاری مقابله با دشمنان مشترک جهان اسلام را مورد تاکید قرار داد و گفت: اکنون بخش کوچکی از بشریت ثروت‌‍‌های بزرگی از جهان را به خود اختصاص داده‌اند که روز به روز درحال افزایش ثروت‌های خود هستند و این ثروتمندان اجازه نمی‌دهند جهان اسلام که حامی مستضعفان است اهداف خود را تحقق بخشد.

وی درگیری‌های فعلی منطقه را نتیجه تلاش دشمنان برای تصاحب ثروت‌های کشور‌های منطقه به ویژه حاشیه خلیج فارس دانست و گفت: مستکبران همچنان همانند گذشته به دنبال غارت دارایی‌های مسلمانان هستند و در این مسیر نیز از هیچ جنایتی دست نمی‌کشند و همانطور که تاکنون خون‌های بسیاری را جاری کرده‌اند همچنان حاضرند خون هزاران هزار نفر دیگر را هم جاری کنند.

شهریاری ادامه داد: ما باید مرز خود را با دشمنان اسلام مشخص کرده و با آن‌ها به مقابله بپردازیم نه اینکه نسبت به آن‌ها رویکرد‌های رحمتی داشته باشیم همانطور صلح و دوستی با دشمنان رسول خدا توسط قرآن کریم نهی شده است.

وی ترویج روحیه مقاومت را از دیگر ویژگی‌های مردم همراه با رسول خدا دانست و تصریح کرد: دشمن با ابزار‌های نرم به دنبال ضربه زدن به اسلام است و در این مسیر اسلام هراسی را نیز دنبال می‌کند به همین منظور کاریکاتوری را طراحی و فردی که در ظاهر مسلمان است را قاتل یک شخص فرانسوی معرفی می‌کند تا چهره اسلام را مخدوش کند.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی کمک به مستضعفان جهان را از دیگر نمونه‌های پیروی از پیامبر اسلام (ص) دانست و گفت: اگر مستضعفان جهان در کنار یکدیگر قرار گیرند هیچ قدرت مادی نمی‌تواند با آن‌ها مقابله کند.

وی با تاکید بر اینکه اهل بیت (ع) پیامبر مورد وفاق همه امت‌ها هستند، تصریح کرد: محبت نسبت به آن‌ها موجب نزدیکی مسلمانان به یکدیگر می‌شود.

بیشتر بخوانید:   تفرقه حربه دشمن برای غارت ثروت کشور‌های اسلامی است

انتهای پیام/

برچسب ها: مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی هفته وحدت

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: حمید شهریاری مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی هفته وحدت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی وحدت اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۲۸۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر امیرعبداللهیان به گامبیا

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در راس هیاتی به‌ منظور شرکت در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا، تهران را به مقصد بانجول پایتخت این کشور ترک کرد.

به گزارش ایسنا، در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی که طی روزهای شنبه و یکشنبه ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ماه جاری با موضوع اصلی «ارتقای وحدت و همبستگی از طریق گفتگو پیرامون توسعه پایدار» برگزار می‌شود، مسائل و چالش‌های مختلف جهان اسلام به ویژه موضوع فلسطین و وضعیت جاری در باریکه غزه مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

در این اجلاس در مجموع سه سند شامل پیش نویس قطعنامه فلسطین، پیش نویس بیانیه بانجول و پیش نویس سند نهایی نشست سران برای تصویب به ترتیب به نشست شورای وزیران امور خارجه و سپس اجلاس سران ارائه خواهد شد.

حسین امیرعبداللهیان ضمن حضور در این اجلاس، مواضع جمهوری اسلامی ایران را در قبال تحولات جهان اسلام و منطقه‌ای و بین‌المللی تبیین خواهد کرد.

وی همچنین در حاشیه این اجلاس با برخی مقامات کشورهای اسلامی دیدار و گفتگو خواهد کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اسرار موفقیت امام صادق (ع) در تقویت بنیان‌های وحدت امت اسلام
  • ایران اسلامی الگوی وحدت و برادری در جهان است
  • «وعده صادق» نتیجه صبر و استقامت است
  • سفر امیرعبداللهیان به گامبیا
  • اگر جامعه فرهنگی آگاه باشد آن جامعه به پیروزی می‌رسد
  • نقش وحدت در خنثی سازی سناریوی شوم دشمنان برای منطقه
  • بسیج ظرفیت مادی و معنوی جهان اسلام برای کمک به فلسطین
  • ایران اسلامی؛ الگوی تقریب مذاهب در جهان/علما وحدت را در بین مردم اشاعه دادند
  • صهیونیست ها از اتحاد کشورهای اسلامی ترس دارند/ وحدت جهان اسلام از مهمات پیروزی بر صهیونیسم است
  • اولویت امروز جهان اسلام غزه است/ بقاء انقلاب و استحکام آن مرهون وحدت و تقریب است