Web Analytics Made Easy - Statcounter

«جنبش النُجَباء» از گروه‌های مقاومت اسلامی عراق بر مقابله با تلاش برای تداوم سیطره و کنترل یک شرکت انگلیسی بر حریم هوایی این کشور تاکید کرد. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، «نصر الشمری» معاون دبیرکل جنبش النُجَباء با تلاش برای تمدید قرارداد شرکت خدمات ناوبری انگلیسی «سرکو» در عراق مخالفت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



الشمری در توییتی نوشت: ما با قاطعیت در برابر تلاش برای تمدید قرارداد شرکت سرکو خواهیم ایستاد که بر حریم هوایی عراق سیطره دارد.

وی افزود: در عراق پرسنل ملی آموزش دیده، کاردان و آماده به کار وجود دارند و نیازی به بیگانه برای کنترل حریم هوایی کشور نداریم.

الشمری خاطرنشان کرد: مسئله تمدید بیانگر مشروعیت بخشیدن به اشغال طولانی مدت انگلیس است و ما هرگز اجازه این کار را نخواهیم داد.

شرکت سرکو در زمینه خدمات‌دهی گسترده امنیتی، نظامی، ترابری، لجستیکی، نیروی انسانی، مدیریت بر بازداشتگاه‌ها، زندان‌ها و مدارس فعالیت می‌کند و به عنوان اپراتور در چند مترو و فرودگاه جهان قرارداد دارد.

تعدادی از کارشناسان کنترل ترافیک هوایی عراق دو ماه پیش در نامه سرگشاده‌ای به وزیر حمل و نقل و مدیریت شرکت عمومی خدمات ناوبری هوایی این کشور خواستار پایان دادن به سیطره این شرکت خارجی بر حریم هوایی کشورشان شده و تاکید کرده بودند که ادامه کار این شرکت هزینه ماهیانه حدود دو میلیارد دیناری برای عراق به همراه دارد، در حالیکه کشور خود نیروی توانمند برای ارایه خدمات ناوبری در اختیار دارد.

حریم هوایی عراق از سال ۲۰۱۱ میلادی تحت سیطره و کنترل شرکت سرکو است که در آن زمان قراردادی ۱۵ ساله با عراق به امضا رسانده بود.

شرکت سرکو همچنین به واگذاری حریم هوایی عراق به ائتلاف بین‌المللی تحت سرکردگی آمریکا موسوم به ائتلاف ضد «داعش» متهم شده است.

ناظران عراقی معتقدند که در نتیجه مدیریت این شرکت بر حریم هوایی عراق، مسئولان این کشور کنترلی بر حریم هوایی و نیز اطلاعاتی از آنچه در حریم هوایی عراق می‌گذرد، ندارد.

«سهام الموسوی» عضو سابق کمیسیون خدمات پارلمان عراق در سال ۲۰۱۷ میلادی گفته بود که شرکت سرکو براساس قرارداد خود از این اختیاراتی برخوردار شده که کریدور‌های هوایی را بدون آگاهی دولت عراق به روی هرگونه عبور و مرور هواپیما‌ها بگشاید.

وی افزوده بود: یک خط پروازی برای عبور هواپیما‌های ائتلاف بین‌المللی وجود دارد که از کویت آغاز و به سمت «السماوه»، «نجف اشرف»، «کربلای معلی» و «الرمادی» و در نهایت «موصل» در عراق می‌رسد و دولت عراق از این آگاه نیست و رادار‌ها نمی‌توانند آن را ردیابی کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نصر الشمری نجباء آسمان عراق حریم هوایی عراق بر حریم هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۲۸۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنجشنبه سیاه در فرودگاه‌های فرانسه

به دلیل خشم شرکت‌های هواپیمایی، ده‌ها هزار مسافر فرانسوی امروز پنج‌شنبه از پرواز‌های خود محروم خواهند شد، زیرا فرودگاه‌های فرانسه شاهد «پنج‌شنبه سیاه» در نتیجه یک اعتصاب اجتماعی توسط کنترل‌کنندگان ترافیک هوایی در فرودگاه‌های فرانسه، هستند.

براساس گزارش القدس العربی، با وجود توافق در آخرین لحظه با انجمن کنترل کننده‌های ترافیک هوایی فرانسه، انتظار می‌رود امروز در فرانسه و به طور غیرمستقیم در بلژیک و اروپا، ترافیک هوایی به شدت مختل شود.

 سه پرواز از هر چهار پروازی که از فرودگاه اورلی پاریس، دومین فرودگاه بزرگ فرانسه خارج می‌شوند یا به آن می‌رسند، لغو خواهند شد. ۵۵ درصد پرواز‌ها در فرودگاه شارل دوگل، بزرگترین فرودگاه این کشور و ۶۵ درصد پرواز‌ها در مارسی پروونس انجام می‌شود.

بیش از دو هزار پرواز در اروپا لغو شد و هزاران پرواز دیگر مجبور شدند مسیر‌های خود را تغییر دهند تا از حریم هوایی فرانسه رد نشوند. رایان ایر به تنهایی بیش از ۳۰۰ پرواز را لغو کرده است، در حالی که ترانساویا، شرکت هواپیمایی ارزان قیمت وابسته به گروه ایرفرانس-کی ال ام، ۱۹۸ پرواز را لغو کرده است.

انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی (یاتا) که شامل بیش از ۳۰۰ شرکت است، کنترل‌کننده‌های ترافیک هوایی فرانسه را به «باج‌خواهی» متهم کرد.

 مذاکرات درباره اصلاحات کنترل ترافیک هوایی بین اتحادیه اصلی، SNCTA و اداره کل هوانوردی غیرنظامی (DGAC) در روز چهارشنبه پایان یافت، درست زمانی که شرکت‌ها از قبل لغو بخشی از پرواز‌های خود را به دلیل اعتصاب آغاز کرده بودند.

به گفته رئیس فرودگاه‌های پاریس، این لغو پروازها از حدود بیست سال پیش تاکنون دیده نشده است. این اتفاق توسط اداره کل هوانوردی غیرنظامی (DGAC) به دلیل تعداد اعتصاب کنترل کنندگان اصلی ترافیک هوایی اعمال شده است. 

موضوع اعتصاب اصلاح کنترل ترافیک هوایی فرانسه است. آن‌ها به ویژه به حقوق‌ها اعتراض کرده و خواستار افزایش ۲۵ درصدی دستمزد‌ها در طول پنج سال شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی اکوسیستم تاکسی هوایی الکتریکی در ابوظبی
  • کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵ هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان
  • ادعاهای مقام سابق موساد درباره جزئیات شبکه مالی مخفی ایران | ماجرای عجیب یک شرکت انگلیسی | ایران با دور زدن تحریم‌ها ۸۰ میلیارد دلار ذخیره کرد!
  • ۵۴۳ میلیون دلار، ارزش خدمات باغ ملی گیاه شناسی
  • پیش‌بینی امام خمینی (ره) از سرکوب‌ها در آمریکا: آنها تحمل آشفتگی خوابشان را ندارند
  • غرب تحمل افزایش روابط ایران با همسایگان را ندارد
  • سرنگونی یک فروند هواگرد بر فراز استان صعده یمن
  • پنجشنبه سیاه در فرودگاه‌های فرانسه
  • صادرات خدمات فنی و مهندسی با هدف خنثی‌سازی تحریم‌ها افزایش یافت
  • افزایش ۱۲۰۰ صندلی روزانه به ناوگان هوایی کشور