Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، نشریه اسپانیایی ال پائیس نوشت: آمار روزانه کووید ۱۹ در آمریکا به ارقامی بی‌سابقه رسیده و فعالیت های اجتماعی کشور را به تعطیلی کشانده است. مقامات بهداشتی از مردم می خواهند که از گردهمایی های زیاد برای روز شکرگزاری پرهیز کنند. مسابقات ورزشی و کنسرت‌ها نیز راکد شده اند. این درحالی است ترامپ بی توجه به همه این ها، همچنان درحال برگزاری تجمع های انتخاباتی با حضور به هم فشردم طرفدران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمریکا روز گذشته(شنبه) با  ۹۹ هزار و ۳۲۱ مورد ابتلای جدید به کووید-19 تنها در یک روز، رکورد مبتلایان روزانه کرونا در جهان را شکست.

طبق تجزیه و تحلیل مرکز پیشرفت آمریکا، در حدود نیمی از ۲۲ گردهمایی های انتخاباتی ترامپ بین ماه های ژوئن و سپتامبر (خرداد- اوایل مهر) با افزایش موارد ابتلا به کووید-19 در میان شهرهای میزبان مواجه شده اند. 

با غروب خورشید در یکی دیگر از گردهمایی های انتخاباتی ترامپ، در حالی که دمای هوا به صفر درجه نزیک می شود و جدای از بیم کرونا، احتمال ابتلا به سرمازدگی وجود دارد، با اختلال در سرویس حمل و نقل برای انتقال حاضران در تجمع به سوی خودروهایشان، هواداران ترامپ به حال خود رها شده اند. سی نفر به مراقبت های پزشکی نیاز دارند و هفت نفر دیگر به بیمارستان منتقل شده اند.

اما هیچ چیزی قادر به توقف شوی انتخاباتی ترامپ نیست. نه ویروس کرونا، نه سرما و نه فرماندار دموکرات مینه سوتا که روز جمعه کمپین ترامپ را مجبور به پیروی از دستورالعمل های ایالتی کرده و تعداد حاضران در این تجمع را به ۲۵۰ نفر محدود کرد و چند صد نفر را بیرون نگه داشت. ترامپ در فضایی که کنار باند فرودگاه مستقر شده بود، با اشاره به اعتراضات ضد نژادپرستی پس از مرگ جورج فلوید در مینیاپولیس همین ایالت، رو به جمعیت کاهش یافته مخاطب خود گفت: حزب دموکرات می خواهد حق تجمع مسالمت آمیز شما را سلب کند در حالی که به آشوبگران اجازه می دهد شهرهای شما را بسوزانند.

جورج فلوید شهروند سیاه پوست آمریکایی بود که بی رحمانه بر اثر خفگی زیر زانوی پلیس مینه سوتا در خردادماه کشته شد و پس از آن موج اعتراضات ضد نژادپرستی در آمریکا به راه افتاد که این اعتراضات همچنان ادامه دارد.

ترامپ ۷۴ ساله که در کمتر از یک ماه گذشته به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری بود، برپایی دست کم ۱۷ گردهمایی تبلیغاتی را از جمعه تا عصر دوشنبه در برنامه فشرده خود گنجانده است. 

تجمع جمعه وی در میشیگان، ویسکانسین و مینه سوتا بود. شنبه در سه بخش از پنسیلوانیا و یک شنبه و دوشنبه نیز هر کدام پنج میتینگ انتخاباتی مجددا در میشیگان، لووا، کارولینای شمالی، جورجیا، فلوریدا و بازهم در ویسکانسین و میشیگان به راه می اندازد.

نقشه راه را هواپیمای مخصوص ریاست جمهوری اِیر فورس وان (Air Force One) به وضوح ترسیم می کند. هواپیمایی که ترامپ برای منافع شخصی خود از آن بهره می برد. مقصد، ایالت های مورد مناقشه ای است که ترامپ برای انتخاب مجدد نیاز به پیروزی در آنها دارد. کمربند صنعتی آمریکا (شامل ویسکانسین، میشیگان و پنسیلوانیا) که چهار سال پیش در آنها به ۸۰ هزار رای برای ریاست جمهوری دست یافته بود.

باوجود فاصله این که بایدن در نظرسنجی ها پیشتاز است، اما برخی می گویند ترامپ می تواند نتیجه انتخاباتی را که نظرسنجی ها اصرار دارند او به سختی می تواند در آن پیروز شود، به نفع خود برگرداند.

برچسب‌ها انتخابات ۲۰۲۰ جو بایدن ترامپ پروندهٔ خبری آمریکا ۲۰۲۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۲۰۲۰ جو بایدن ترامپ انتخابات ۲۰۲۰ جو بایدن ترامپ اخبار کنکور انتخاباتی ترامپ شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۲۸۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انگیزه پنهان آمریکا در مخالفت با تجمع‌های دانشجویی

دریافت 22 MB کد خبر 6091329

دیگر خبرها

  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • انگیزه پنهان آمریکا در مخالفت با تجمع‌های دانشجویی
  • تجمع دانشجویان ایلامی در محکومیت آمریکا
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • شیوع آفت سن گندم با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی
  • اعتراضات بی سابقه دانشگاه های آمریکا در حمایت از غزه و محکومیت اسرائیل+ فیلم و عکس/ اعتراضات به کانادا و اروپا رسید